کشف گور ۳۵۰۰ ساله در مصر



 اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,گور 3500 ساله در مصر

باستان شناسان موفق به کشف یک گور باستانی متعلق به ۳۵۰۰ سال پیش در نزدیکی دره پادشاهان مصر شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، وزارت آثار تاریخی مصر از کشف یک گور باستانی همراه با جسد مومیایی یک زرگر، زن و دو فرزندش در شهر کهن «اقصر» در نزدیکی دره پادشاهان و در یک گورستان متعلق به مقامات و نجیب زادگان خبر داد که قدمت آن به دودومان هجدهم مصر و حدود قرن ۱۵ قبل از میلاد می‌رسد.

 

این گور شامل یک اتاق کوچک در سطح زمین و یک اتاق در عمق ۸ متری است که ۴ مومیایی در آن قرار داده شده است و در کنار آنها نیز اسکلت، آثار باستانی مرتبط با مراسم تشییع جنازه شامل ۱۵۰ مجسمه اوشابتی، چهار تابوت چوبی، جواهرات و سکه‌های ویژه مراسم تدفین کشف شده است.

 

در این گور دو مجسمه نشسته از این زرگر و به همراه همسرش نیز کشف شده و تصویری از پسر آنها نیز بین آنها نقاشی شده است.

 

 اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,گور 3500 ساله در مصر

 

«زاهی حواس» یکی از برترین مصرشناسان و وزیر پیشین آثار تاریخ مصر می‌گوید: «کشف این گور که شامل مومیایی یک نجیب‌ زاده است، می‌تواند از اهمیت فراوانی برخوردار باشد.»

 

این خبر می‌تواند خبر خوبی برای صنعت گردشگری مصر باشد که در تلاش برای احیای شرایط ایده آل خود است. صنعت گردشگری مصر که زمانی یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد ارزی این کشور بود، از سال ۲۰۱۱ و بروز ناآرامی‌هایی که به خلع قدرت از حُسنی مبارک انجامید، وارد بحران شد و بهبود این صنعت حیاتی در مصر هر بار با برور بحرانی جدید به تعویق می‌افتاد.

 

با گذر از این دوران بحرانی، مقامات گردشگری مصر حالا از بهبود قابل توجه گردشگری در این کشور خبر می‌دهند و این اکتشافات جذاب باستان شناسی نیز می‌تواند، نقش مهمی در بازگردندن مجدد توریست‌ها به این کشور تاریخی داشته باشد.

 

 اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,گور 3500 ساله در مصر

 

 اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون ,گور 3500 ساله در مصر

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------