فعالیت ۱۷ گارسون مبتلا به آلزایمر در یک رستوران موقت در توکیو



  اخبارگوناگون ,خبرهای گوناگون  ,رستوران گارسون آلزایمر ژاپن

مشتریان و مراجعه‌کنندگان به یک رستوران موقت در مرکز توکیو از این که ۱۷ پیشخدمت این رستوران همگی دچار زوال عقل هستند هیچ شکایتی ندارند!

به گزارش ایسنا، هدف از راه‌اندازی این رستوران موقت موسوم به "رستوران اشتباهات در سفارشات"، افزایش آگاهی‌ها درباره زوال عقل در آستانه روز جهانی آلزایمر بوده است.

 

این رستوران که پس از چند روز فعالیت در ماه ژوئن بسته شد دوباره در ماه جاری (سپتامبر ۲۰۱۷) و به مناسبت این روز بازگشایی شده است.

 

این طرح ابتکاری به مردم امکان می‌دهد در فضایی امن با افراد مبتلا به این بیماری تعامل داشته باشند و در این محیط، گارسون‌ها و پیشخدمت‌های مبتلا به زوال عقل نگران عواقب اشتباهات خود در انجام سفارشات مشتریانشان نیستند.

 

  اخبارگوناگون ,خبرهای گوناگون  ,رستوران گارسون آلزایمر ژاپن

 

ماکاتو ایچیکاوا، یکی از مشتریان می‌گوید: از گفت‌وگو با یکی از پیشخدمت‌ها که در مدت کوتاهی نقش اصلی خود را فراموش کرد و کنارم نشست تا با هم گپی بزنیم لذت بردم.

 

به گزارش رویترز، ژاپن یکی از پیشگامان جهانی در عرصه مقابله با زوال عقل است. تمام این ابتکارات و طرح‌های خلاقانه از سوی بخش‌ عمومی و خصوصی در این کشور با هدف از بین بردن ننگ اجتماعی مرتبط با این بیماری که حدود پنج میلیون شهروند ژاپنی را مبتلا کرده است، انجام می‌شود.

 

پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ میلادی از هر پنج ژاپنی ۶۵ سال به بالا یک نفر یا حدود هفت میلیون نفر به نوعی دچار زوال عقل باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------