جنین در حال تمرین لبخند در تصاویر اسکن چهار‌بعدی



اخبار علمی - جنین در حال تمرین لبخند در تصاویر اسکن چهار‌بعدی

محققان انگلیسی با استفاده از اسکن چهاربعدی دریافته‌اند، توانایی عصبی جنین برای نشان دادن حالات احساسی مختلف در مراحل اولیه تکامل شکل می‌گیرد.

محققان دانشگاه دورهام با استفاده از اسکن چهاربعدی، مراحل تکامل توانایی‌های زبان و احساسی 15 جنین سالم شامل 8 دختر و 7 پسر در هفته 24 و 36 بارداری را مورد بررسی قرار دادند.

 

تصاویر فریم به فریم از حالات چهره جنین تهیه و حرکات دهان رهگیری شد، سپس این اطلاعات با تکامل بخش‌های مختلف مغز مورد مقایسه قرار گرفت.
بخش راست مغز مرتبط با توانایی احساسی و کنترل حرکات سمت چپ دهان است و بخش چپ مغز با مهارت‌های زبانی و کنترل سمت راست دهان در ارتباط است.

 

محققان دریافتند که حرکات دهان بطور قابل توجهی تمایل به سمت چپ – توانایی احساسی – دارد و بخش چپ صورت تمامی 15 جنین در این تصاویر گویاتر و واضح‌تر است.

 

دکتر «نادیا ریسلاند» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید کرد: در مطالعه قبلی عنوان شده بود، زمانیکه نیمکره چپ مغز جنین 22 هفته‌ای بزرگتر باشد، انتظار داریم که بخش راست صورت گویاتر باشد، اما تحقیقات ما خلاف این مطلب را نشان می‌دهد.

 

بر این اساس، نوزاد از لحاظ عصبی بیشتر آماده استفاده از بخش بیان احساسات صورت است، یعنی جنین تا 16 هفته قبل از تولد، حالات احساسی از جمله لبخند زدن را تجربه می‌کند.

 

اما مشخص نیست که آیا نوزاد متولد نشده بطور فعال احساساتی که از خود بروز می‌دهد – مانند لبخند یا اخم – را درک می‌کند یا تنها در حال تمرین با استفاده از حرکات صورت است تا برای زندگی پس از تولد آماده شود.
نتایج این مطالعه در مجله Physiology and Behaviour منتشر شده است.

 

اخبار , اخبار علمی, عکس جنین

(از راست) کشش دهان به راست، حالت معمولی، کشش دهان به چپ

 

اخبار , اخبار علمی, عکس جنین

کشش دهان به چپ مرتبط با توانایی احساسی

 

اخبار , اخبار علمی, عکس جنین

کشش دهان به راست مرتبط با توانایی زبانی

اخبار علمی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------