10 خودروی پرنده که در واقعیت ساخته شدند +عکس



10 خودروی پرنده که در واقعیت ساخته شدند +عکس
تا به حال نمونه های زیادی از خودروهای پرنده ساخته شده است اما هیچکدام آنچنان که باید مطلوب نبودند به همین علت همچنان خودروسازان و طراحان در تلاش هستند تا شاید بتوانند به آرزوی خود برسند.

ساخت خودروهای پرنده یکی از مواردی که سال هاست دانشمندان در حال تحقیق روی آن هستند. آن ها در این مدت نمونه های از این خودروها ساخته اند و حتی برخی از آن ها عملیاتی شده اند اما پس از مدتی به دلایل مختلف و گاهی عجیب رها شده و بی نتیجه باقی ماندند.

** Curtiss

خودروی پرنده, تصاویر خودروی های پرنده


به عنوان اولین خودروی پرنده ای شناخته می شود که تا به حال به روی کاغذ آمده و البته نمونه ای نیز از آن ساخته شده است. "گلن کورتیس" یک هوانورد بازنشسته است که این خودرو را در سال 1917 طراحی کرد. این طرح دارای بال هایی سه شاخه است که جریان هوا را به راحتی کنترل کند. این خودروی پرنده  چهار چرخ داشت و یک موتور کوچک هواپیما با قدرت 100 اسب بخار نیز پشت آن نصب شده بود. این خودروی پرنده تنها چندبار به صورت ناموفق پروازهایی را داشت ولی هیچگاه عملیاتی و به تولید انبوه نرسید.

** Jess Dixon

خودروی پرنده, تصاویر خودروی های پرنده


این خوردو یکی از طرح های جالبی است که تا به حال ارائه شده ولی به گونه ای افسانه ای و نیمه کاره باقی ماند. این خودرو توسط فردی به نام "جس دیکسون" طراحی شد و از روی بالگرد الهام گرفته شده بود. این خودروی پرنده داری موتوری 40 اسب بخاری به همراه دوبال بر روی سقش بود. این خودرو در سال 1940 رونمایی شد و بسیاری آن را بهترین طرح تمام دوران خطاب می کردند. این خودرو قادر بود در تمامی جهات حرکت کند ولی همه این طرح های ناب زمانی که "دیکسون" درگذشت به حالت معلق رفت و هیچگاه به نتایج نهایی نرسید.

** Curtiss-Wright

 

خودروی پرنده, تصاویر خودروی های پرنده


این  خودرو ابتدا قرار بود به عنوان یک جیپ پرنده در اختیار ارتش های مختلف دنیا قرار بگیرد و شرکت های "برادران رایت" و " گلن کورتیس" مامور ساخت آن شدند. این جیپ قرار بود بتواند مانورهای خطرناک و سخت را انجام دهد اما این دوشرکت به هیچ عنوان نتوانستند نظرات مسئولین را بر آورده کنند و نمونه هایی خاص از آن ساختند. این نمونه ها شاید می توانستند به راحتی پرواز کنند اما در اوایل سال 1960 پرونده آن ها برای همیشه بسته شد چرا که این خودروهای پرنده هزینه ای بسیار زیاد را به همراه داشتند و ساخت آن ها به صرفه نبود.

**  Piasecki VZ-8

خودروی پرنده, تصاویر خودروی های پرنده


پس از مدل های شکست خورده ای که تا سال 1960 وجود داشت طراحان تصمیم گرفتند کاری تازه و نو را به مرحله اجرا بگذارند به همین علت سراغ" Piasecki VZ-8" رفتند. در این طرح قرار بود خودرویی جاده ای ساخته شود که کوچکتر و ارزان تر از بالگرد باشد به همین علت طراحان به دنبال خودرویی سبک بودند. این خودرو در اولین طرح سطحی کوتاه داشت و فاصله آن تا زمین بسیار کم بود. در زیر آن توربین هایی کار گذاشته شده بود که بتواند خودرو را از روی زمین جدا کند و به مانند بالگرد در هوا معلق نگه دارد. کار ساخت این خودروها به خوبی در حال پیشرفت بود که ناگهان ایده آن به طرز عجیبی رها شد و به سر انجام نرسید.

** Terrafugia TF-X

خودروی پرنده, تصاویر خودروی های پرنده


در تازه ترین نمونه هایی که از خودروهای پرنده ارائه شده است شرکت "ترافویا" خودرویی را رونمایی کرده است که می تواند تا 8 سال آینده در اختیار مردم دنیا قرار بگیرد. این خودرو با توجه به تکنولوژی های امروزی ساخته شده است و کاملا مشابه با هواپیما در آسمان کنترل می شود. قدرت این خودروی پرنده به طوری است که می تواند به سرعت 180 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

** PAL-V One

خودروی پرنده, تصاویر خودروی های پرنده


یکی از ایده های بسیار جالب برای خودروهای پرنده را یک طراح هلندی داد که در نوع خود جهشی بسیار بزرگ نامیده می شود. این خودرو به صورت اتوماتیک انرژِی را از چرخ ها به بخش باله ها می رساند. این خودرو همچنین قادر است در ارتفاع 1200 متری از سطح زمین پرواز کند که همین باعث می شود دیگر نیازی به گواهینامه خلبانی نداشته باشد. این خودرو با تولید انبوه می تواند آینده خودروهای پرنده را تغییر دهد.

** Terrafugia Transition

خودروی پرنده, تصاویر خودروی های پرنده


در سال 2009 این خودروی پرنده اولین پرواز موفق خود را داشت که از آن زمان تا به حال دائما پیشرفت داشته و به روز شده است و با همه این تغییرات در سال 2012 برای بار دوم توانست پروازی موفق داشته باشد. این خودرو با تغییرات کلی ظاهری هوایی به خود گرفته است و دارای قدرت خوبی نیز هست زیرا میتواند روی زمین به سرعت 110 کیلومتر بر ساعت و در آسمان نزدیک به 185 کیلومتر در ساعت برسد.  البته نکته بد در مورد این خودرو گران بودن آن است چرا که با توجه به لوازمی که دارد از یک لامبورگینی اخرین مدل هم گران تر است.

** Super Sky Cycle

خودروی پرنده, تصاویر خودروی های پرنده


این خودرو پرنده چهره زیبایی ندارد اما قانونی ترین خودروی پرنده ای است که این روزها در دنیا تولید می شود. در سال 2009 برای اولین بار تست شد و موفق شد مجوزحضور در آسمان را به دست آورد. این خودرو نیاز به یک گواهینامه موتورسیکلت  و البته گواهینامه رانندگی دارد. در کنار همه خودروهای پرنده قیمت این خودرو نیز به نسبت باقی خودروهای پرنده بسیار ارزان تر و نزدیک به 40 هزار پوند است.

** AVE Mizar

خودروی پرنده, تصاویر خودروی های پرنده


در سال 1971 یکی از شرکت های بزرگ آمریکایی تصمیم رفت خودرویی پرنده بسازد به همین علت یک خودروی "فورد پینتو" با بال های یک هواپیمای "سسنا" پیوند خورد تا خودروی پرنده ایجاد شود. این خودرو توانست تست های خاص زمان خودش را بگذراند و دقیقا یک سال قبل از آغاز تولید انبوهش دچار نقص فنی گشت و یکی از نمونه های آن سقوط کرد تا تمام ویژگی ها و تجهیزاتش از بین برود و پرونده اش برای همیشه بسته شود.

** ConvAirCar

 

خودروی پرنده, تصاویر خودروی های پرنده


این خودروی پرنده برای اولین بار در سال 1946 ساخته و آزمایش شد. در نگاه اول یک هواپیما است که به یک خودرو چسبیده اما باید این نکته را یادآور شد که این قسمت هواپیما قابل جداسازی و جمع کردن بود بدین معنا که هر گاه می خواستید به هواپیما تبدیل می شد. این هواپیما با نمونه اولیه خود 66 پرواز انجام داد و به تولید انبوه نیز رسید ولی هیچوقت به بازار وارد نشد چرا که یکی از نمونه های آن قبل از عرضه به بازار سقوط کرد و چندین کشته داد..... /  yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------