ابداع تخته‌ی باد سواری برای طرفداران آدرنالین + تصاویر



اخبار,اخبار گوناگون,تخته‌ی باد سواری

تخته‌ی باد سواری برای کاربران سکویی ثابت را فراهم می‌کند که به‌جای سقوط به سمت زمین به کمک آن در هوا پرواز کنند.

«باد سواری» نوع جدیدی از ورزش‌های پرهیجان است که به‌زودی در دسترس ماجراجویان سراسر جهان قرار خواهد گرفت. این وسیله از ساخته‌های Wyp Aviation است؛ شرکتی که سعی دارد صنعت هواپیمایی را وارد مرحله‌ی جدیدی کند.

تخته‌ی باد سواری برای کاربران سکویی ثابت را فراهم می‌کند که به‌جای سقوط به سمت زمین به کمک آن در هوا پرواز کنند. این ورزش درواقع چیزی بینِ «تخته سواری در هوا» و «تخته موج‌سواری روی آب» است.

 


مؤسس و مهندس پیشرو این شرکت، آرون ویپیزینسکی می‌گوید: باد سواری شبیه تخته موج‌سواری روی آب است اما به‌جای بالا و پایین رفتن روی امواج پشت قایق، شما روی صفحه‌ای درون‌ابرها پیش خواهید رفت.

در حال حاضر این مهندسِ 31 ساله یک مدل مقیاسی از تخته‌ی موج‌سواری ساخته است. این تخته به کمک سیستمی از کابل‌هایی که به آن اجازه می‌دهد پشت هواپیما به یدک کشیده شود و درعین‌حال برای تحمل وزن یک نفر از ثبات کافی برخوردار باشد.

 

چرخ‌های انتهای تخته هم به هوابرد بودن آن کمک می‌کند. در ضمن کاربر برای رسیدن به سطح زمین به چتر احتیاج خواهد داشت. خود صفحه به یک چتر جداگانه مجهز است که فرود آرام روی زمین را میسر می‌کند.

در پرواز آزمایشی، مدل اولیه با موفقیت پشت هواپیما پرواز می‌کند و آرون فعلاً در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی (275000) برای ساخت نمونه‌ی اولیه آن است.

 

وی معتقد است چنانچه همه‌چیز طبق برنامه پیش برود احتمالاً در آینده باد سواری به ورزشی پرطرفدار تبدیل می‌شود.

 

اخبار,اخبار گوناگون,تخته‌ی باد سواری


اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران جوان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------