فیس‌ بوک توانست این افراد را میلیاردر کند



اخبار,اخبار گوناگون,افراد میلیاردر فیس‌ بوک

فیس بوک در سه سال پس از تبدیل شدن به سهامی عام، توانسته چند نفری جوان میلیونر به جود بیاورد. تعداد کمی از سرمایه‌گذاران و کارمندان اولیه با اشتغال در فیس بوک توانستند میلیاردر شوند. طبق گزارش Wealth-X بیشترین میلیاردرهای زیر چهل سال، بیشتر از هر شرکت دیگری در استخدام فیس ‌بوک‌اند. آن‌ها را می‌شناسید و می‌دانید الان به چه کاری مشغول‌اند؟

جان کوم و برایان اکتون از مؤسسان واتس اپ، به عنوان مثال پس از اینکه فیس بوک در سال 2014 شرکت آن‌ها را به مبلغ 19 میلیارد دلار خرید، میلیاردر شدند.

در اینجا نگاهی می‌اندازیم به این میلیاردهای فیس بوک؛ جوانان کارآفرینی که به شبکه‌های اجتماعی رونقی متفاوت بخشیدند.

مارک زاکربرگ

 

اخبار,اخبار گوناگون,افراد میلیاردر فیس‌ بوک

 

از مؤسسان و مدیرعامل فیس بوک که هنوز به رهبری شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد.

 

درآمد خالص: 38.6 میلیارد دلار
سن: 31 سال

زاکربرگ به تازگی اپلیکیشن واتس اپ را از آن خود کرد که بیش از 700 میلیون کاربر در کل جهان دارد. همچنین Oculus VR، هدست واقعیت مجازی که در دست تولید است و انتظار می‌رود در Q1 2016 به بازار بیاید.

زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان در اکتبر 2014 مشغول ویلای 700 هکتاری خود در کائویی به ارزش 100 میلیون دلار بودند و همزمان هم خانه‌شان در سانفرانسیسکو را تعمیر می‌کردند و درگیر یک شکایت حقوقی مربوط به خانه پالو التو بودند.

در فوریه 2015، آن‌ها 75 میلیون دلار به بخش اورژانس بیمارستان سانفرانسیسکو اهدا کردند و بیمارستان هم نام آن‌ها را بر روی آن بخش گذاشت.

داستین موسکوویتز

 

اخبار,اخبار گوناگون,افراد میلیاردر فیس‌ بوک

 

از مؤسسان فیس بوک که فعالیت خود را معطوف به کمک‌های بشردوستانه کرده و شرکت نرم‌افزاری خود به نام آسانا را راه اندازی کرده است.

درآمد خالص: 9.1 میلیارد دلار
سن: 31 سال

موسکوویتز سال 2008 از فیس بوک جدا شد تا آسانا را راه اندازی کند؛ کاری که تا امروز هم تمام وقت به آن اشتغال دارد.

او و همسرش کری تا به حال میلیون ها دلار به مؤسسات مختلف برای ریشه‌کن کردن مالاریا و حقوق ازدواج اهدا کرده ان دو آن‌ها همچنین عضو کمپین‌های حفظ سلامتی هم هستند. موسکوویتز مسئولیت خود و همسرش را در این باره اینگونه توصیف می‌کند: «من و کری به نوعی مباشر این سرمایه هستیم. درست است که اکنون در دست ماست ولی در اصل به کل دنیا تعلق دارد. ما در راه و روشی که (برای خرج کردن این سرمایه) دنبال می‌کنیم، بهترین نیستیم ولی به سختی تلاش می‌کنیم.»

کریس هیوز

 

اخبار,اخبار گوناگون,افراد میلیاردر فیس‌ بوک

 

یکی دیگر از مؤسسان فیس بوک که به رسانه و سیاست علاقه‌مند شده است.

خالص درآمد: 850 میلیون دلار
سن: 31 سال

پس از جدایی از فیس بوک در سال 2007، هیوز کار خود را بر روی استراتژی دیجیتالی کمپین 2008 باراک اوباما آغاز کرد و شبکه اجتماعی غیرانتفاعی جومو را تأسیس کرد. در 2012، هیوز در جمهوری نو، سرمایه‌گذاری کلانی کرد که در دنیای صنعت عمل غیرعادی‌ به حساب می‌آمد.

سپس وی با سیاستمدار نیویورکی‌ شان الدریج ازدواج کرد. آن‌ها روی هم عمارتی 80 هکتاری در گریسون نیویورک، خانه‌ای دو خوابه در شوکان نیویورک و آپارتمانی به ارزش 8.75 میلیون دلار هم در سوهوی شهر نیویورک دارند.

ادواردو ساورین

 

اخبار,اخبار گوناگون,افراد میلیاردر فیس‌ بوک

 

یکی از مؤسسان اخراجی فیس بوک که الان در سنگاپور زندگی می‌کند.

خالص درآمد: 5.4 میلیارد دلار
سن: 33 سال

ساورین از سال 2012 که به سنگاپور نقل‌مکان کرده در شرکت‌های بین‌المللی فناوری سرمایه‌گذاری کرده است. وی همچنین یکی از مؤسسان شرکت لس‌آنجلسی ولوس است.

به نظر می‌رسد که وی قصد دارد مراسم ازدواجش را به زودی در کشور فرانسه برگزار کند.

اخبار گوناگون - نیکو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------