مرتفع ترین قله ای که تاکنون فتح نشده است + تصاویر



اخبار گوناگون - مرتفع ترین قله ای که تاکنون فتح نشده است + تصاویر

قله "گانگهار پوئنسوم" با 7 هزار و 570 متر ارتفاع، چهلمین قله مرتفع جهان محسوب می شود که تاکنون توسط هیچ کوهنوردی در جهان فتح نشده و این ویژگی آن را از دیگر کوههای جهان متمایز کرده است.

این قله از نظر جغرافیایی در مرز بین کشور بوتان و منطقه تبت چین قرار دارد که مرتفع ترین نقطه در کشور بوتان محسوب می شود. حکایت عدم توفیق کوهنوردان در صعود به این قله از آنجایی آغاز می شود که در گذشته نقشه دقیقی از این محل توسط نقشه برداران و راههای دسترسی به آن تهیه نشده بود و به همین دلیل گروه های کوهنوردی بسیاری در یافتن محل دقیق این قله برای صعود با شکست مواجه شده و به دلیل جغرافیای خشن منطقه از تحقیق بیشتر سرباز زده اند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,قله گانگهار پوئنسوم

 

اخبار,اخبار گوناگون,قله گانگهار پوئنسوم

 
پس از آن به دلیل مناقشه کشور بوتان و چین بر سر مرزبندی منطقه و از سوی دیگر پاسداشت فرهنگ منطقه و عدم دست خوردن آن، دولت بوتان صعود به این قله و دیگر کوههای با ارتفاع بیش از 6 هزار متر را ممنوع کرد و این ممنوعیت تاکنون ادامه یافته است و به همین دلیل قله گانگهار پوئنسوم مرتفع ترین قله جهان لقب گرفته که تاکنون توسط هیچ فردی فتح نشده است و این موضوع در حالی اتفاق می افتد که تقریبا تمامی قله های مرتفع رشته کوه هیمالایا دهه ها قبل توسط کوهنوردان حرفه ای فتح شده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,قله گانگهار پوئنسوم

 

  اخبار,اخبار گوناگون,قله گانگهار پوئنسوم

اخبار,اخبار گوناگون,قله گانگهار پوئنسوم


لازم بذکر است که گروه کوهنوردی از کشور ژاپن در سال 1998 میلادی توانست به قله گانگهار پوئنهوم شمالی که ارتفاع آن 7 هزار و 535 متر بوده و در منطقه تبت قرار دارد صعود کند ولی باوجود آنکه فاصله چندانی با فتح قله اصلی نداشتند، به دلیل ممنوعیت صعود در کشور بوتان و تهدیدهای این کشور نسبت به این کوهنوردان، نتوانستند این قله را فتح کنند.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------