جالب‌ترین ساخت‌وسازهای غیرمجاز در چین !+تصاویر



اخبار گوناگون - جالب‌ترین ساخت‌وسازهای غیرمجاز در چین!

با وجود هشدارها و اخطارهای ادارات شهرداری در چین، همچنان ساخت و سازها و تغییرات غیر مجاز در ساختمان ها ادامه دارد.

در سال‌های اخیر ادارات شهرداری ها در چین لیستی بلند از انواع ساخت‌وسازهای خیر مجاز شهری تهیه‌کرده و آن را در دسترس عموم قرار داده و به عوامل آن هشدارهای جدی داده است.

 

با این حال این روند همچنان ادامه دارد و ساخت‌وسازهای و تغییرات غیرمجاز بر روی ساختمان‌ها همچنان ادامه دارد.

 

صاحبان بسیاری از آپارتمان ها و ساختمان ها در ایالات مختلف چین بدون کسب اجازه از شهرداری و سازمان ساخت‌وساز شهری در چین اقدام به ایجاد تغییراتی در ساختمان‌های خود می‌کنند که غیرمجاز محسوب می‌شوند.

 

اخیراً کمپین اعتراضی نسبت به شهرداری چین که در زبان محلی به آن چنگوان می گویند ایجاد شده است که در آن عملکرد نا مناسب این ارگان در مقابله با این تغییرات غیر مجاز در ساختمان‌های شهری مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

بسیاری از این ساختمان ها متعلق به افرادی هستند که وضعیت مالی مناسبی داشته و از فرصت استفاده می‌کنند و تغییراتی را بر خلاف قوانین ساخت‌وساز شهری در چین و بدون اجازه شهرداری انجام می‌دهند.

 

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از این ساخت و سازها و تغییرات غیر مجاز در ساختمان‌های چینی.

 

قفس پرنده
در شهر هانکو در ایالت هوبی چین، ساکنین یک ساختمان تصمیم گرفته‌اند که یک سازه درست مانند یک قفس پرنده به ارتفاع 4 طبقه را بر روی پشت بام ساختمان خود قرار دهند. روند ساخت این قفس پرنده غول پیکر با وجود هشدارهای شهرداری همچنان ادامه دارد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , جالب‌ترین ساخت‌وسازها

 

شهر کوچک
در شهر شینگنان در ایالت هنان چین یک ساختمان بزرگ چهار گوش قرار دارد که یک مجتمع مسکونی جداگانه را بر روی سقف خود جای داده است. ساخت و سازهای انجام شده بر روی بام این خانه بزرگ شامل 9 ساختمان کوچک مسکونی دیگر است که خود حکم یک مجتمع را دارد. این ساختمان های کوچک بودن اجازه شهرداری بنا شده و مدت ها است که افرادی در ان ساکن هستند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , جالب‌ترین ساخت‌وسازها

 

باغ هوایی
در شهر ووهان و در ایالت هوبی چین ساکنین طبقات بالای یک بلوک مسکونی 12 طبقه علاوه بر ساخت یک طبقه جدید، کل محیط بام را تبدیل به یک باغ شخصی کرده اند. صاحب این طبقه اختصاصی که در واقع یک ویلای شخصی محسوب می شود و به صورت غیر مجاز ساخته شده انواع گیاهان و حتی درختان را برای محیط اطراف خود در نظر گفته و آن را به باغ اختصاصی خود تبدیل کرده است.

 

اخبار , اخبار گوناگون , جالب‌ترین ساخت‌وسازها

 

اتصال هوایی
در شهر نانینگ و در ایالت گواگشی ژوانگ چین که تقریبا به صورت مستقل اداره می شود، ساکنین برخی ساختمان ها به صورت غیر مجاز راه روهایی هوایی بین ساختمان های مجاور هم ایجاد کرده اند. این پل های ارتباطی علاوه بر غیر مجاز بودن از نظر ساخت و ساز شهری، معماری کاملا غیر مهندسی داشته و استفاده از آن‌ها بسیار خطرناک است.

 

اخبار , اخبار گوناگون , جالب‌ترین ساخت‌وسازها

 

خیمه طلایی
در شهر گنگ کین در جنوب غربی چین ساکنین یک ساختمان آلاچیق هایی طلایی بر روی پشت بام ساخته اند. نکته جالب در مورد این ساخت این سازه ای جدید این است که همه آنها بر روی ساختمان های اداری دولتی قرار گرفته اند!

 

اخبار , اخبار گوناگون , جالب‌ترین ساخت‌وسازها

 

اتاق اضافی
برخی از ساکنین ساختمان های مسکونی در شهر شانگهای چین از فرصت استفاده کرده و بالکن خود را به صورت غیر مجاز گسترش داده اند و آن را به یا اتاق مجزا و جدید برای ساختمان خود تبدیل کرده اند! علاوه بر غیر مجاز بودن چنین ساخت و سازها، اتاق های جدید که اینگونه به ساختمان ها متصل شده‌اند برای رهگذران خیابان هم خطرناک است.

 

اخبار , اخبار گوناگون , جالب‌ترین ساخت‌وسازها

 

خانه های قارچی
در شهر شانگهای برخی افراد به مدت 10 سال است که در خانه های کوچکی بر روی بام یک ساختمان سه طبقه زندگی می کنند. 7 خانه کوچک دیگر درست مانند قارچ بر روی این ساختمان قرار گرفته اند و چندین نفر درون آن ساکن هستند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , جالب‌ترین ساخت‌وسازها

 

اخبار گوناگون - بازارخبر

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------