خودروی هیبریدی تازه هیوندا، یک آدم فضایی در میان خودروها + تصاویر



طراحی بیرونی خاص و امکانات به‌روز، یکی از ویژگی‌های هر خودرویی است که این‌روزها به بازار می‌آید اما مدل تازه هیوندا هم می‌تواند هیبریدی باشد و هم تمام برقی، که این ویژگی آن‌ را بسیار منحصر به‌فرد کرده است.

اخبار , اخبار گوناگون,خودروی هیبریدی,تصاویر خودروی هیبریدی


به نقل از وب‌سایت هیوندا، مدلی که به نام «یونیک» (Ioniq) قرار است از شرکت هیوندای کره به بازارهای جهان روانه شود، یک خودروی سواری هاچ‌بک چند منظوره است. این خودرو قبلا به‌شکل طرح ایده و روی کاغذ وجود داشت اما خودروساز کره‌ای اکنون عکس‌های تازه‌ای از جزئیات بیشتر درباره آن منتشر کرده است و تصمیم جدی به تولید آن دارد. یونیک در دو حالت طراحی شده که یکی وضعیت هیبریدی دیزل-برق و دیگری حالت کاملا برقی است که آلایندگی ندارد.

 

اخبار , اخبار گوناگون,خودروی هیبریدی,تصاویر خودروی هیبریدی


براساس آنچه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، طراحی این خودرو بسیار مشابه با بنیان‌های طرح مدل «پریوس» تویاتاست که سال‌ها یکی از خودروهای محبوب اروپا و به‌خصوص آمریکا بود. تویوتای پریوس با مدل‌های بنزینی و هیبریدی ارزان خود توانست بخش زیادی از بازارهای غرب را به خود اختصاص دهد و اکنون هیوندای قصد دارد پا جای پای رغیب ژاپنی‌اش بگذارد.

نمای بیرونی یونیک در نوع خود بسیار جذاب و خاص است به‌طوری که گویی یک خودروی فضایی متعلق به سیاره دیگری قرار است به خیابان بیاید.

 

اخبار , اخبار گوناگون,خودروی هیبریدی,تصاویر خودروی هیبریدی


هاچ بک کشیده با طراحی ظریف‌کاری شده عقب، امکانات ارتباطی و کامپیوتری پیشرفته داشبورد و یک موتور 6/1 لیتری Kapa GDi که با سیستم کلاچ دوبل هیبریدی، قدرت را بسیار نرم و سریع به چرخ‌ها منتقل می‌کند. هیوندا تا اینجای کار به انتشار عکس‌ها و تیزرهای گرافیکی اکتفا کرده است و اعلام کرده که قصد ندارد تا قبل از نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس (اسفند 94) نمونه ساخته شده خودرو را به نمایش بگذارد اما با قطعیت گفته است که نخستین مدل تولیدی، هیبرید دیزل-الکتریک خواهد بود و مدل تمام برقی کمی دیرتر به بازار فرستاده خواهد شد.

برآورد می‌شود در صورتی که یونیک بتواند قدرت لازم برای مصارف شهری را با موتور کوچک خود تأمین کند، جایگزین خوبی برای تاکسی‌های کم‌مصرف پریوس باشد.

اخبار گوناگون - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------