کوچک‌ترین خانه‌های دنیا +عکس



کوچک‌ترین خانه‌های دنیا +عکس

زندگی در خانه های کوچک سخت است اما عده ای سال هاست که در خانه هایی به کوچکی 6 یا 8 متر زندگی می کنند. نکته جالب در مورد این خانه ها طراحی آن هاست که همه وسایل در محلی کوچک جمع شده اند.

خانه، سقفی برای زندگی آرام و جدا از هیاهوی خیابان است. محلی که بسیاری از انسان ها دوست دارند حتی لحظه ای از آن خارج نشوند. خانه در اندازه های مختلف در همه جای دنیا وجود دارد و از ویلاهای چند هکتاری تا آپارتمان های کمتر از 10 متری را می توانید پیدا کنید. اگر از فضای خیلی کوچک خانه خود گله مند هستید بهتر است نگاهی به کوچکنرین خانه های دنیا داشته باشید:

**خانه 6 متری

کوچک‌ترین خانه‌های دنیا ,کوچک‌ترین خانه‌های جهان

در یکی از کوچه های منهتن خانه ای بسیار کوچک قرار دارد که خانه و دفتر کار یک طراح به نام "لوک تیلور" است. او این خانه 6متر مربعی را برای آن تهیه کرده است که بتواند زندگی آرامی داشته باشد. از آنجایی که لوک خودش یک طراح داخلی خانه است این محل را بسیار زیبا درست کرده است به طوری که می تواند خانه ای بسیار کاربردی باشد.
** خانه پنهان

کوچک‌ترین خانه‌های دنیا ,کوچک‌ترین خانه‌های جهان

"کریستین شالارت" ساکن بارسلون زمانی که در خانه حضور ندارد خانه اش خالی است و هیچ چیز در آن دیده نمی شود. او این خانه 24 متر مربعی را به گونه ای طراحی کرده است که همه اجزای آن قابلیت پنهان شدن دارند. در این خانه برای آنکه بتواند در فضا صرفه جویی شود همه اجزا در دیوارهای خانه قرار دارند برای مثال آشپزخانه پشت دیوارها پنهان است و تخت خواب نیز در زیر بالکن قرار دارد.
** باریک ترین خانه دنیا

کوچک‌ترین خانه‌های دنیا ,کوچک‌ترین خانه‌های جهان

"جیکوب سچزنی" طراح لهستانی چندی پیش توانست طراح هایی از باریک ترین خانه دنیا را پیاده سازی کند. این خانه تنها 122 سانتی متر عرض دارد و دقیقا میان دو ساختمان در پایتخت این کشور یعنی ورشو قرار دارد. این خانه در 2 طبقه ساخته شده است که در طبقه اول محل کار، اشپزخانه و .. قرار دارد  طبقه دوم تبدیل به اتاق خواب شده است. زندگی در چنین خانه ای بسیار سخت است اما می تواند تجربه ای جالب باشد.
** رویای 13 متری

کوچک‌ترین خانه‌های دنیا ,کوچک‌ترین خانه‌های جهان

در ایلت واشنگتن آمریکا "ملیسا تاک" توانسته است رویای ترین خانه کوچک را طراحی کند. این خانه که تنها 13 متر مربع مساحت دارد تمامی امکانات زندگی را از بهترین نوع در یک فضای کوچک جای داده است. این خانه در میان مسابقات سال 2013 خانه های رویای شرکت کرد و در کمال ناباوری به مراحل پایانی هم رسید. در این خانه تخت دو نفره، تلویزیون ال سی دی و بهترین وسایل آشپزخانه ای به کار رفته است. این خانه همچنین روی پایه خاصی ساخته شده است پس می توان به راحتی آن را جابه جا کرد.
** حانه 8 متری

کوچک‌ترین خانه‌های دنیا ,کوچک‌ترین خانه‌های جهان

زمانی که خانه بسیارکوچک می شود باید بسیاری از وسایل را حذف کرد ولی "فلیس کوهن" تمام وسایلی که در خانه های بزرگ پیدا میشود را در یک مساحت 8 متری جا داده است. این خانه در نیویورک قرار دارد و کرایه ماهیانه آن تنها 700 دلار بود این باعث شد که این خانم بتواند پس از 5 سال زندگی در خانه ای زیر پله به یک خانه با مساحت 5 برابر برود..../yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------