10 رکورد جالب از نوع چینی +عکس



اخبار گوناگون - 10 رکورد جالب از نوع چینی +عکس

مترو شانگ‌هاي به طول ۵۳۸ كيلومتر گوي سبقت را از مترو ۴۶۵ كيلومتري پكن ربوده و ركورد طولاني‌ترين مترو جهان را به خود اختصاص داده است. پس ازآن مترو لندن با قدمت ۱۵۰ سال و به طول ۴۰۰ كيلومتر سومين مترو طولاني جهان لقب گرفته است.

اگر از جنس‌هاي بنجل چيني دل خوشي نداريد اين مطلب را بخوانيد تا بدانيد چيني‌ها علاوه بر به باد دادن اقتصاد كشورهاي مختلف، توانايي ديگري هم دارند؛ ركوردشكني!


درازترين پل

 

اخبار,اخبار گوناگون,رکورد

 
چين سرزمين طولاني‌ترين پل‌‌هاي جهان است. پل داني يانگ كانشان با طول ۱۶۴ هزار و ۸۰۰ متر كه پكن را به شانگهاي وصل مي‌كند، طولاني‌ترين پل جهان است. عمليات ساخت اين پل ۴ سال طول كشيد و در سال ۲۰۱۰ به اتمام رسيد. در سال ۲۰۱۱ بهره‌برداري از اين پل آغاز شد. دومين و سومين پل طولاني جهان نيز در كشور چين قرار دارند.


مرتفع‌ترين ايستگاه قطار

 

اخبار,اخبار گوناگون,رکورد

 
ايستگاه قطار تانگولا در تبت و در ارتفاع ۵۰۶۸ متري واقع شده است. اين ايستگاه از قله كوه مون بلان ۲۶۰‌متر بلندتر است.


مرتفع‌ترين فرودگاه مسافري

 

اخبار,اخبار گوناگون,رکورد

 

فرودگاه دائوچنگ يادينگ با ارتفاع ۴۴۱۱ متر در سپتامبر ۲۰۱۳ راه‌اندازي شد. اين فرودگاه در استان سچوآن در غرب چين قرار دارد.


طولاني‌ترين مترو

 

اخبار,اخبار گوناگون,رکورد

 

مترو شانگ‌هاي به طول ۵۳۸ كيلومتر گوي سبقت را از مترو ۴۶۵ كيلومتري پكن ربوده و ركورد طولاني‌ترين مترو جهان را به خود اختصاص داده است. پس ازآن مترو لندن با قدمت ۱۵۰ سال و به طول ۴۰۰ كيلومتر سومين مترو طولاني جهان لقب گرفته است.


بزرگ‌ترين مركز خريد

 

اخبار,اخبار گوناگون,رکورد

 
در حال حاضر« South China Mall » با مساحت تجاري ۶۶۰ هزار متر مربع بزرگ‌ترين مركز خريد جهان به شمار مي‌رود، هر چند نزديك به ۹۰ درصد از فضاي موجود در اين مركز خالي است و مشخص هم نيست كه چه زمان اين پروژه عظيم تجاري به بهره‌برداري نهايي خواهد رسيد.


بيشترين مساحت

 

اخبار,اخبار گوناگون,رکورد

 

ساختمان« New Century Global Center» واقع در چنگدو، مركز استان سچوآن در ماه جولاي ۲۰۱۳ افتتاح شد. مساحت مورد استفاده اين ساختمان يك ميليون و ۷۶۰ هزار متر مربع است و به اين ترتيب بزرگ‌ترين ساختمان جهان از نظر مساحت شناخته مي‌شود. ارتفاع اين بنا ۱۰۰متر، طول ۵۰۰ متر و عرض آن ۴۰۰ متر است. اين ساختمان از نظر مساحت ۳ برابر ساختمان پنتاگون، وزارت دفاع آمريكاست. يك‌چهارم مساحت اين مركز براي اهداف تجاري در نظر گرفته شده و قرار است دو هتل لوكس هزار اتاقه نيز در آن ايجاد شود.


متداول‌ترين نام خانوادگي

در چين شمار نام‌هاي خانوادگي محدود به ۴ هزار عدد است و به همين علت مي‌توان ميليون‌ها چيني يافت كه نام خانوادگي يكساني دارند. متداول‌ترين نام خانوادگي جهان «وانگ» به معناي پادشاه است. تقريبا ۹۲ ميليون نفر در جهان داراي اين نام خانوادگي هستند. از هر ۱۵‌چيني يك نفر به نام «وانگ» خوانده مي‌شود.


بيشترين موارد ثبت اختراع

به شهادت آمار و ارقام، چيني‌ها پراختراع‌ترين مردم جهان هستند. در سال ۲۰۱۲ چين نزديك به ۵۲۶ هزار اختراع را براي ثبت ارائه داد كه اين رقم ۲۰ هزار عدد بيشتر از موارد ثبت اختراع ارائه شده از سوي آمريكا بوده است.


بيشترين تعداد قرباني دود و تنباكو
آلودگي هوا يكي از معضلات اصلي چين به شمار مي‌رود كه سالانه يك ميليون و ۲۰۰ هزار قرباني مي‌گيرد. اما بيش از آن سيگار است كه جان چيني‌ها را مي‌ستاند: يك ميليون و ۳۰۰ هزار نفر در سال يا به عبارتي ۳۶۰۰‌نفر. در روز در چين سالانه دو و نيم‌ميليارد نخ سيگار دود مي‌شود.


ارقام خواندني
چيني‌ها سالانه يك ميليون تن آب سيب صادر مي‌كنند. ميزان توليد گندم بالغ بر ۱۱۷ مليون تن در سال است و هر سال نيز ۲۰۳ ميليون تن برنج در اين كشور توليد مي‌شود.
هر سال ۲۵ ميليون اصله درخت در چين قطع مي‌شود تا از آنها چاپستيك (ميله‌هاي چوبي كه به جاي كارد، قاشق و چنگال براي خوردن غذا استفاده مي‌شوند) درست شود. سالانه ۴۵ ميليون جفت چاپستيك يكبار مصرف در چين دور انداخته مي‌شود.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------