جالب ترین سفرهای جاده ای +عکس



اخبارگوناگون - جالب ترین سفرهای جاده ای +عکس

از گذشته تا کنون یک ضرب المثل همیشه بوده است که می گوید "بسیار سفر باید تا پخته شود خامی" این ضرب المثل را برخی خیلی خوب درک کرده اند و دست به سفرهای عجیب و غریب می زنند تا بیشتر پخته شوند.

بسیاری از مردم در سراسر دنیا برای سفرهای خود از ماشین شخصی استفاده می کنند. جاده ها با هر میزان امنیتی که داشته باشند گزینه خوبی برای سفر به حساب می آیند و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از این سفرها خاطره خوب نداشته باشد. روزانه میلیون های سفر جاده ای در دنیا انجام می شود اما برخی از آن ها شرایط خاصی دارند که از مابقی متمایزشان می کند.

سفر با مرده ها

اخبار,اخبارگوناگون,جالب ترین سفرها

"رای تامیلسون" 62 ساله یکی از عجیب ترین سفرهای جاده ای را تجربه کرده است. او برای منتقل کردن جسد مادر پیرش از آریزونا به میشیگان تصمیم گرفت از ماشین شخصی استفاده کند. در این سفر که بسیار هم ترسناک بود اتفاق عجیبی هم برای وی روی داد. او در میان راه همسرش را نیز به علت بیماری از دست داد و مجبور شد تا انتهای مسیر در کنار جسد مادر و همسرش رانندگی کند.

پس از رسیدن به میشیگان پلیس او را متوقف کرد و به جرم قتل دستگیر شد اما پس از کالبد شکافی از زندان آزاد شد. او می گوید در برخی از نقاط هر دوی مرده ها را زنده می دیدیم که در حال صحبت کردن با هم بودند.

20 سفر به دور دنیا

اخبار,اخبارگوناگون,جالب ترین سفرها

زمانی که دیوار برلین برداشته شد، "گانر هالتروف" تصمیم گرفت تا به همراه همسرش یک سفر جاده ای طولانی برود. آن ها سوار بر ون خود شدند و سفر اول را آغاز کردند اما این آخرین سفر آن ها نبود چرا که 19 بار دیگر هم آن ها دنیا را دور زده اند. این زوج تقریبا تمام نقاط دنیا حتی قطب ها را دیده اند و از تمام مسیر تصاویر یادگاری برداشته اند. همسر گانر در سال 2010 در یکی از سفرها درگذشت ولی او دست از سفر نکشید تا اینکه امسال تصمیم گرفت بازنشست شود.

سفر با مصرف بهینه

اخبار,اخبارگوناگون,جالب ترین سفرها

در سال 2006 جان و هلن تیلور تصمیم گرفتند تا یکی از به صرفه ترین مسافرت های دنیا را انجام دهند. آن ها قصد داشتند تا با کمترین میزان سوخت از 25 کشور بگذرند. هدف آن ها گذر از این کشورها در 70 روز بود. جان گفته بود هر مقدار که در مصرف سوخت صرفه جویی شود معادلش را نقدا به همسرش خواهد داد. آن ها سفر را در 78 روز به اتمام رساندند و در طول کل مسیر که از میان شهرهای شلوغ هم عبور می کرد تنها 20 بار سوختگیری کردند و متوسط 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر سوزاندند.

14 سال مسافرت بی وقفه

اخبار,اخبارگوناگون,جالب ترین سفرها

"هرمان و کاندلاریا زپ" از سال 2000 است که در یک سفر طولانی هستند. آن ها هم اکنون 4 بچه دارند که همه آن ها در طول سفرهای مختلف به دنیا آمده اند. جالب است که آن ها این سفر خود را در یک ماشین قدیمی مدل 1928 انجام می دهند و قصد هم ندارند که خودروی خود را عوض کنند. تمام بچه های آن ها توسط والدینشان درس داده شده اند و تجارب خوبی را از سراسر دنیا جمع کرده اند.

طولانی ترین سفر جاده ای

اخبار,اخبارگوناگون,جالب ترین سفرها

سال 1984 بود که "لیانا و امیل اشمیت" تصمیم گرفتند یک سفر تفریحی را آغاز کنند. آن ها سوار بر خودروی خود شروع به حرکت کردند و حالا پس از گذشت 30 سال هنوز قصد توقف ندارند. این زوج تا به حال سه بار وارد کتاب رکوردهای گینس شده اند. اولین بار زمانی که 451 هزار کیلومتر مسافرت کرده بودند و جدیدترین آن همین امسال ثبت شد. آن ها توانستند 677.281 کیلومتر را بی وقفه سفر کنند.
اخبارگوناگون - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------