پیشنهاد جالب قطر: پرداخت 200 میلیارد دلار در مقابل اجاره اهرام و همه آثار باستانی مصر



پیشنهاد جالب قطر: پرداخت 200 میلیارد دلار در مقابل اجاره اهرام و همه آثار باستانی مصر

 

در گام نخست، همه آثار و اشیاء باستانی مصر که قابل جابجایی و انتقال باشند از همه تمدن ها شامل دوره های قبل از تاریخ تا دوره های فرعونی، یونانی،رم ،قبطی، اسلامی و تاریخ معاصر مصر به قطر منتقل خواهند شد و به مدت سه سال در نمایشگاه بزرگی در این کشور در معرض نمایش قرار می گیرند.
 

قطر با ارائه پیشنهادی به دولت مصر، خواستار اجاره سه تا پنج ساله همه مناطق، آثار و اشیاء باستانی مصر در مقابل پرداخت 200 میلیارد دلار شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت روزنامه مصری "الیوم السابع"، اهرام ثلاثه، مجسمه بزرگ ابوالهول و  همه مجسمه ها، اشیاء  و مناطق باستانی و تاریخی مصر شامل این پیشنهاد اجاره می شوند.

تاکنون وزارت آثار باستانی مصر به این پیشنهاد واکنش رسمی نشان نداده است اما این پیشنهاد در جلسه اخیر مدیران ارشد این وزارتخانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

این پیشنهاد از طرف شخص شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی ، امیر قطر ارائه شده و از حمایت اخوان المسلمین مصر و ارگان سیاسی آن، حزب آزادی و عدالت (حزب محمد مرسی رئیس جمهور مصر) نیز برخوردار است.

جزئیات پیشنهاد

دکتر مختار الکسبانی استاد دانشگاه در زمینه آثار تاریخی اسلامی و مشاور سابق شورای عالی آثار باستانی مصر در این باره توضیح داد: براساس پیشنهاد قطر، در گام نخست، همه آثار و اشیاء باستانی مصر که قابل جابجایی و انتقال باشند از همه تمدن ها شامل دوره های قبل از تاریخ تا دوره های فرعونی، یونانی،رم ،قبطی، اسلامی و تاریخ معاصر مصر به قطر منتقل خواهند شد و به مدت سه سال در نمایشگاه بزرگی در این کشور در معرض نمایش قرار می گیرند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

براساس بخش دیگر این پیشنهاد، همزمان، تمامی مناطق باستانی و آثار باستانی ثابت که قابل جابجایی یا انتقال از مصر نیستند مانند معابد، مقابر فرعونی، مساجد تاریخی، کلیساهای قدیمی و دیگر مکان ها و اشیاء ثابت به مدت سه تا پنج سال به قطر اجاره داده می شوند و تنها دولت قطر حق بهره برداری انحصاری از آنها را خواهد داشت.

روزنامه مصری الیوم السابع می نویسد: دولت قطر این اقدام را به عنوان شیوه ای برای حل سریع مشکل اقتصادی مصر مطرح کرده است.

مصر هم اکنون به وضعیت اقتصادی نامناسبی روبه رو است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

بودجه سال 2013 مصر رقم 516 میلیارد جنیه (واحد پول مصر) معادل 86 میلیارد دلار است.

مصر هم اکنون در حال رایزنی گسترده ای با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام 5 میلیارد دلاری از این نهاد است./عصرایران

موزه ملی قاهره

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

 

معبد باستانی فیله - مصر

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------