کشف طومار 800 ساله از قاچاقچیان! +عکس



کشف طومار 800 ساله از قاچاقچیان! +عکس

چندی پیش طوماری به زبان عبری و با قدمت 800 سال که بر روی پوست آهو نگاشته شده و حدود 2 سال قبل از کنیسۀ یهودیان شیراز به سرقت رفته بود؛ توسط نیروهای اطلاعات سپاه فجر استان فارس، کشف و سارقان آن تحویل مقام قضائی استان شدند.

مشرق: چندی پیش طوماری به زبان عبری و با قدمت 800 سال که بر روی پوست آهو نگاشته شده و حدود 2 سال قبل از کنیسۀ یهودیان شیراز به سرقت رفته بود؛ توسط نیروهای اطلاعات سپاه فجر استان فارس، کشف و سارقان آن تحویل مقام قضائی استان شدند.

این طومار در شهریور ماه سال جاری و همزمان با برگزاری اجلاس سران عدم تعهد، گشت های بسیج شهر شیراز به 2 نفر مشکوک می‌شوند و پس از بازرسی این افراد، سه جلد کتاب به زبان عبری از آنها کشف و به انجمن کلیمیان شیراز ارسال می شود./برترینها

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

پس از ارسال این کتب به انجمن کلیمیان، مسوولان انجمن در پاسخ عنوان می‌کنند "این کتاب‌ها به همراه طوماری حدود 2 سال قبل به سرقت رفته است" و از اطلاعات سپاه درخواست پیگیری موضوع را می کنند که با پیگیری‌، سارقان اصلی شناسایی و طومار مذکور از مخفیگاه آن ها کشف می‌شود که موجب خشنودی و رضایت کلیمیان شیراز شده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

گفتنی است این طومار 800 ساله، بر روی پوست آهو، بدون نقطه و اعراب و با مرکبی خاص نگاشته شده است که نمونه های دیگری از آن در شهرهای میمند، فیروزآباد و زرقان استان فارس وجود داشته که همگی به شیراز منتقل شده‌است. این طومارها در مراسم مذهبی کلیمیان خوانده می شود.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------