پیرترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس



پیرترین حیوانات جهان را بشناسید +عکس

اگرچه معمولا تصورها بر این است كه سن حیوانات بسیار محدودتر از انسان بوده، اما این گزارش به معرفی موجوداتی پرداخته كه ركورد سن انسانی با طول عمر بالا را شكسته‌اند.

ایسنا: یك زن ژاپنی در حال حاضر عنوان پیرترین زن جهان را در سن 114 سالگی در اختیار دارد اما در دنیای حیوانات، موجوداتی هستند كه می‌توانند ركورد او را بشكنند.

اگرچه معمولا تصورها بر این است كه سن حیوانات بسیار محدودتر از انسان بوده، اما این گزارش به معرفی موجوداتی پرداخته كه ركورد سن انسانی با طول عمر بالا را شكسته‌اند.

عروس دریایی نامیرا

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

عنوان پیرترین حیوان شناخته شده كه یكی از عجیب‌ترین موجودات كل قلمرو حیوانات نیز به شمار می رود به Turritopsis nutricula یا عروس دریایی نامیرا تعلق دارد.

این ستاره دریایی با استفاده از فرآیند منحصربه فرد تمایز انتقالی به لحاظ نظری می‌تواند تا ابد زنده بماند. این موجود قادر است در هر نقطه از زندگی خود به شكل یك پلیپ كه ابتدایی‌ترین شكل حیات آن است، باز گردد.

ستاره دریایی نامیرا به شكل طبیعی نمرده، بلكه سلولهای خود را به یك حالت جوانتر بازسازی كرده و دوباره به شكل طبیعی عمر می‌كند.

نهنگ سركمانی

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

نهنگ سركمانی كه یك نهنگ بالن‌دار بومی اقیانوس آرام است، ابتدا تصور می‌شد كه عضوی از گونه نهنگهای شكار باشد. اما این نهنگ بسیار نادر بوده و تنها كمتر از 25 هزار گونه از آن در جهان وجود دارد. نهنگ سركمانی یك نهنگ بسیار بزرگ بوده و حدود 21 متر طول آن است. این نهنگ همچنین از یك سر بزرگ و استخوانی برای كوبیدن یخهای قطبی برای تنفس و بزرگترین دندان بالنی در میان تمام گونه‌های نهنگ برخوردار است.

این نهنگ سركمانی همچنین از طولانی‌ترین میزان عمر در میان پستانداران برخوردار است. بیشتر نهنگ‌های مشابه از طول عمر طولانی در حدود 60 تا 70 سال برخوردارند اما كشف یك نهنگ بالن‌دار با زخمهای سلاحهای عاج قرن 19 در دهه 1990 دانشمندان را شوكه كرد.

شیوه‌های پیشرفته تعیین قدمت از جمله تعیین قدمت با اسید آمینه نشان داد كه برخی از نهنگهای بالن‌دار به سن بالای 200 سال رسیده و پیرترین گونه شناخته‌شده در زمان مرگ 211 سال داشت.

لاك‌پشت غول‌پیكر آلدابرا

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

لاك‌پشتهای غول‌پیكر مانند لاك‌پشتهای گالاپاگوس، یونانی و تابشی اغلب از عمر زیاد و بالای 150 سال برخوردارند. اما پیرترین لاك‌پشت شناسایی شده یك گونه نر آلدابرا موسوم به آدوایتا بوده كه 255 سال عمر كرده است.

آداویتا كه در سانسكریت به معنی «تك و تنها» است، ابتدا در نزدیكی سواحل ماداگاسكار شناسایی شد. این لاك‌پشت در سال 2006 در باغ‌وحشی در هند مرد.

تواتارا

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

تواتارا یك خزنده بومی نیوزلند است. اگرچه در ابتدا شبیه به گونه مارمولك‌ها است، اما در حقیقت به هیچ‌گونه مار یا مارمولكی مرتبط نیست. در حقیقت، این حیوان یك خزنده بسیار ابتدایی است كه ویژگیهای مشابه بسیاری با پرندگان دارد.

تواتارا به دلایل بسیار زیادی غیرعادی است. این خزنده از یك ریه تك‌حفره‌ای و ابتدایی‌ترین قلب در میان تمام خزندگان برخوردار بوده، دندانهای آن در حقیقت بیشتر شبیه به استخوان آرواره‌ای است كه بیرون زده، ستون فقرات این حیوان از بیشترین شباهت با ماهیها نسبت به خزندگان دیگر برخوردار بوده و همچنین سه چشم دارد.

از دیگر ویژگی‌های عجیب این موجود باید به سن جفت‌گیری آن در 20 تا 30 سالگی و همچنین عمر طولانی آن اشاره كرد. پیرترین تواتارای شناسایی شده موسوم به هنری در سال 2009 در سن 111 سالگی پدر شد و برخی كارشناسان بر این باورند كه این موجود می‌تواند در اسارت تا 200 سال زندگی كند.

خرچنگ آمریكایی

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

خرچنگ آمریكایی بومی شمال غربی اقیانوس اطلس یكی از بزرگترین سخت‌پوستان جهان است كه وزن آن تا 20 كیلوگرم و اندازه آن تا 60 سانتیمتر می‌رسد. در سال 2008 یك خرچنگ كه در نیوفاوندلند شناسایی شده و به یك رستوران دریایی در منهتن فروخته شده بود، 140 سال سن داشت.

صاحب رستوران این خرچنگ را جورج نامید و آن را در یك مخزن برای جذب مشتری نگهداری می‌كرد تا اینكه توسط یك سازمان حمایت از حقوق حیوانات در آبهای ایالت مین آزاد شد./برترینها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------