بزرگ‌ترین کشتی هوایی جهان سقوط کرد / فیلم



اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون, ایرلندر ۱۰

کشتی هوایی ایرلندر ۱۰ که خبر اولین پروازش را هفته قبل خواندید، ساعاتی پیش در دومین پرواز آزمایشی‌اش سقوط کرد و اتاقک خلبان آن آسیب دید.

این کشتی هوایی که با گاز هلیوم پر می‌شود، هفته گذشته از فرودگاه کاردینگتون در مرکز انگلستان بلند شد تا اولین پرواز آزمایشی‌اش را انجام دهد و ساعاتی پیش هم برای دومین دور پرواز آزمایشی به آسمان رفت. این هوانورد قبل از فرود اولین مرحله‌ی آزمایشش را در طول یک ساعت و نیم پرواز بدون هیچ مشکلی انجام داد.

اما هنگام فرود دچار مشکل شد. ویدیویی که یکی از ناظران در یوتیوب منتشر کرده نشان می‌دهد که این کشتی هوایی اول با دماغه‌اش پایین می‌آید.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که این تصادف به اتاقک خلبان آسیب زده است. شرکت سازنده‌ی آن، Hybrid Air Vehicles در توییترش نوشته که در این تصادف هیچ خسارتی وارد نشده. این شرکت در بیانیه‌ای گفته که آنها مشغول بررسی گزارش دومین پرواز آزمایشی هستند. تمام سرنشینان سالم و سر حال هستند و هیچ آسیبی وارد نشده است.

این کشتی هوایی در ابتدا به عنوان یک وسیله نظارتی برای ارتش آمریکا ساخته شده بود. این پروژه در نهایت متوقف شد، اما Hybrid Air Vehicles کاربرد دیگری برای این ایده متصور شد و تصمیم گرفت از آن برای پروازهای کوتاه حمل کالا، نظارت هوایی و حتی پروازهای مسافربری استفاده کند.

 

 
اخبار گوناگون - دیجی کالا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------