دوره‌های آموزشی برخورد نکردن با کابل‌های برق برای کرکس آمریکایی



دانشمندان در تلاشند به کرکس‌ها آموزش دهند حین فرود روی شکار خود با سیم‌های برق برخورد نکنند.

 به گزارش فارس، بزرگترین پرنده در آمریکای شمالی در حال انقراض است و محققان می‌کوشند با استفاده از روشی موسوم به «شوک درمانی» شانس زندگی مجدد را برای آنها فراهم کنند.

 

کرکس کالیفرنیایی هنگام پرواز بال‌های خود را حدود 10 فوت باز می‌کند تا از این طریق به راحتی بتواند در جریان هوا سر بخورد و پس از شناسایی وعده غذایی روی سطح زمین، به راحتی روی آن فرود آید. ولی خطوط برق یک دشمن بزرگ برای این پرنده شکاری محسوب می‌شوند،‌ زیرا جثه بزرگ و بال‌های وسیع پرنده باعث می‌شود احتمال برخورد آنها با کابل و برق‌گرفتگی بیش از دیگر انواع پرندگان باشد.

 

اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 

نکته مهم اینجاست که هم‌اکنون تنها کمتر از 500 عدد کرکس کالیفرنیایی باقی مانده است و محققان می‌کوشند با استفاده از شوک درمانی، به این پرندگان آموزش دهند تا با کابل‌های برق برخورد نکنند و از منطقه خطر دور شوند.

 

حتما شما هم بارها دیده‌اید که پرندگان روی کابل برق نشسته‌اند و مشکلی برای آنها پیش نیامده است. این اتفاق مشکلی را ایجاد نمی‌کند. زیرا تماس یک کابل مشکلی ندارد و با این وجود اگر بدن موجود زنده به صورت همزمان با دو کابل در ارتباط باشد، برق آن را می‌گیرد.

 

کرکس کالیفرنیایی بال‌های بزرگی دارد و به همین خاطر حین فرود روی شکارهای خود، بیش از دیگر انواع پرندگان در معرض تماس همزمان با دو کابل قرار می‌گیرد و همین مسئله باعث شده است پرنده مذکور در خطر انقراض قرار بگیرد.

 

با این توضیحات دانشمندان تلاش می‌کنند با استفاده از روش شوک درمانی به کرکس کالیفرنیایی آموزش دهند که حین کاهش ارتفاع از کابل‌های برق دوری کنند و جان خود را نجات دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------