پسری که برای پدرش دست مصنوعی ساخت



یک پسر بلاروسی دستی مصنوعی برای پدرش، که سال‌ها پیش دستش را در یک تیراندازی نظامی از دست داده بود، طراحی کرده است.

خبرگزاری آنا - یک پسر بلاروسی دستی مصنوعی برای پدرش، که سال‌ها پیش دستش را در یک تیراندازی نظامی از دست داده بود، طراحی کرده است.

 

سرگئی گالتسو (Sergei Galtsev) پدری است که یک دستش را زمانی که تنها 26 سال داشت در یک تیراندازی نظامی از دست داد. حالا بعد از گذشت سه دهه، پسرش بازویی مصنوعی را برای پدر ساخته است تا او بار دیگر بتواند از دستش استفاده کند.

 

Oleg، پسر این مرد بلاروسی بازوی ساخته شده را سه هفته به طور آزمایشی روی بدن پدر قرار داد و او هم در این مدت از آن برای انجام کارهای مختلفی چون اره کردن چوب و زدن چمن‌ها استفاده کرد. در واقع، او در این مدت هر کاری را برای آزمایش این دست جایگزین انجام داد.

 

اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 

اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 

این دست مصنوعی را پسر این مرد ‌به همراه یکی از دوستان مهندسش طراحی و تولید کرده است. بخش‌هایی از آن را هم با کمک فناوری سه‌بعدی ساخته‌اند. به گفته آنها، این دست مصنوعی 10 برابر ارزان‌ قیمت‌تر از دست‌های مصنوعی است که در بازار به فروش می‌رسند و فاقد حسگرهای کنترلی است.

 

اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 

اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 

یک حرکت چرخشی برای این دست در نظر گرفته شده است که انگشتان دست را باز و بسته می‌کند و زاویه‌های آن قابل تنظیم و برنامه‌ریزی هستند. این دو مخترع این دست مصنوعی، حق انحصاری آن را ثبت نکرده‌اند و حتی نحوه ساخت آن را نیز به طور آنلاین در دسترس همگان قرار داده‌اند.

  

این دست مصنوعی مانند لگوست و برای افرادی طراحی شده است که با اندام‌های مصنوعی الکترونیکی احساس راحتی نمی‌کنند. بنابراین، آنها از واحدهای ارزان‌قیمت استفاده کرده‌اند و با قرار دادن آنها کنار یکدیگر آن را ساخته‌اند. ویدئویی که از نحوه تست این دست مصنوعی در یوتیوب منتشر شده، بیش از یک میلیون بیننده داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------