دستانی به قدرت آروار‌ه‌های شیر / عکس



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبارجدید

خرچنگ نارگیل با هر دست خود می‌تواند 10 برابر که انسان هنگام دست دادن وارد می‌کند، در پنجه‌های خود توان داشته باشد.

 به گزارش فارس، یکی از قوی‌ترین انواع دوزیستان «خرچنگ نارگیل» نام دارد که به واسطه دستان قوی خود برای باز کردن میوه نارگیل به این نام معروف شده است.

 

دانشمندان برای نخستین بار این خرچنگ‌ را به دقت مورد بررسی قرار دادند تا میزان توان هر یک از دست‌های آن مشخص شود. در پایان مطالعه جدید مشخص شد این خرچنگ نه تنها به راحتی با دستان خود پوسته سخت نارگیل را می‌شکند، بلکه از آن می‌توان به عنوان قوی‌ترین و نیرومندترین سخت‌پوست جهان یاد کرد.

 

پنجه خرچنگ نارگیل برای خرد کردن انواع مختلف اشیا به قدری توانمند است که آن را می‌توان با توان آرواره‌های بسیاری از حیوانات زمینی مقایسه کرد.

 

خرچنگ نارگیل قادر است با هر دست خود اشیاء 28 کیلوگرمی را از زمین بلند کند و پنجه‌های توانمند خود را هنگام مواجه با دشمن به کار برد. بر این اساس می‌توان گفت دو دست قدرتمند این سخت‌پوست فقط برای غذا خوردن مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

 

در این بررسی محققان مرکز اکیناوا ژاپن 29 خرچنگ نارگیل را از سواحل جزیره اکیناوا جمع‌آوری کردند و آنها را از نظر وزن و توان پنجه‌ها مورد تحلیل قرار دادند. دانشمندان در پایان متوجه شدند میزان توان هر یک از دستان خرچنگ نارگیل بسته به جثه و وزن بدن آن از 30 تا 1765 نیوتن افزایش میابد.

 

البته بزرگترین خرچنگ نارگیل که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته حدود 4 کیلوگرم وزن داشته است و هر پنجه آن می‌توانست 3300 نیوتن نیرو وارد کند. این رقم 10 برابر از میانگین نیرویی که انسان هنگام دست دادن وارد می‌کند بیشتر است، چهار برابر نسبت به نیرویی که برای بریدن یک قطعه گوشت با دندان وارد می‌کنید بیشتر محاسبه می‌شود و همچنین معادل 75 درصد نیرویی محاسبه می‌شود که کفتار،‌شیر و ببر با دندان‌های خود ایجاد می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------