رشد عجیب تومور در کلیه کودک 3 ساله / تصاویر



کودک سه ساله هندی از تومور ویلمز که در کلیه‌اش به اندازه توپ بیسبال رشد کرده است، رنج می‌برد و دیگر قادر به پوشیدن لباس‌هایش نیست.

 به گزارش فارس، کودک 3 ساله هندی که "Sohana" نام دارد، از تومور ویلمز که نوع نادری از سرطان است و در کودکان بسیار شایع است، رنج می‌برد؛ براساس آمار از هر 10 سرطان کلیه در کودکان، 9 تای آنها تومور ویلمز است. 

 

رشد توده سرطانی در کلیه این کودک هندی از حد معمول پا را فراتر گذاشته و به اندازه توپ بیسبال رسیده است؛ به طوری که او به سختی می‌تواند لباس‌ بپوشد. 

 

 تومور ویلمز که با نام نفروبلاستوما هم شناخته می‌شود بر هر دو کلیه اثر می‌گذارد، ولی معمولاً فقط در یکی از کلیه‌ها رشد می‌کند. پزشکان معتقدند که این تومور زمانی شروع به رشد می‌کند که رشد جنین در رحم آغاز می‌شود و بعضی از سلول‌هایی که قرار است کلیه‌ها را تشکیل دهند درست کار نمی‌کنند و تومور درست می‌کنند. 

 

برای کودکانی که 6 ماهگی را پشت سر گذاشته باشند، شیمی درمانی تجویز می‌شود تا توده از بین برود و در اکثر موارد درمان می‌شود. 

 

از شایع‌ترین علائم این بیماری می‌توان به بزرگی غیرطبیعی شکم، درد در ناحیه شکمی، تب، تهوع و استفراغ را نام برد. شایع است که این توده زمانی کشف می‌شود که بسیار بزرگ شده باشد و متوسط وزن توده در هنگام تشخیص 450 گرم است. 

 

این کودک در ایالت اوتار پرادش هندوستان زندگی می‌کند. 

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون, کودک 3 ساله

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون, کودک 3 ساله

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------