10 مکان مرموز جهان را بشناسید (+تصاویر)



ما با بعضی از مکان‌ها آشنا هستیم که در قسمت‌های مختلف کره زمین وجود دارند اما بعضی مکان‌ها هم هستند که آشنایی چندانی با آن‌ها نداریم.

در اینجا با مرموز ترین مکان‌هایی که در روی زمین قرار دارند آشنا می‌شویم.

1. از بین تمام تابلوهای هشدار، ناحیه 51 عجیب‌ترین نوع آن است. اما چرا؟ این قسمت نظامی که در شمال غربی لاس وگاس قرار دارد به عنوان قسمت فوق سری در آمریکا شناخته شده چرا که گفته می‌شود اجساد فضایی‌هایی که در سال 1947 به زمین آمدند در این قسمت دفن شده‌اند و سلاح آن‌ها در این ناحیه تست می‌شود.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مکان مرموز

 

2. مثلث برمودا از شگفتی‌هایی است که هنوز هم شنیدن هر خبری از آن برای ما جذاب است. این مکان بین قسمت جنوبی فلوریدا و پورتوریکو واقع است که گفته می‌شود کشتی‌ها و هواپیماها را درسته می‌بلعد. البته خیلی‌ها می‌گویند این مکان اصلا مرموز نیست و این حوادث در مواقعی روی می‌دهد که هوا طوفانیست.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مکان مرموز

 

3. شهر گمشده آتلانتیس: این مکان به گفته بعضی افراد مدینه فاضله بوده و همه چیز به بهترین شکل در صلح و صفا اتفاق می افتاده ولی پس از مدتی به زیر آب می‌رود. بعضی از افراد می‌گویند این شهر افسانه‌ای بیش نیست و صحت ندارد اما گوگل ارث این شهر را با نشان دادن آدرس آن و حتی خیابان‌هایش اثبات کرد که این شهر واقعی است.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مکان مرموز

 

4. اهرام ثلاثه در غزه: این اهرام آنقدر برای ما آشناست که حتی تصور نمی‌کنیم که جایی مرموز باشد. این اهرام در سال 2504 قبل از مسیح تا 2589 ساخته شده و ارتفاع آن 146 متر است و تا قرن 14 به عنوان بلندترین ساختمان شناخته می‌شد. اینکه چطور در گذشته این اهرام با سنگ‌ها 2.5 تنی ساخته شده‌اند باعث شگفتی همه است.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مکان مرموز

 

5.    خطوط نازکا: شاید شهر گمشده آتلانتیس افسانه‌ای بیش نباشد اما خطوط مرموز نازکا کاملا واقعی هستند.مجموعه‌ای از خطوطی است که در صحرای نازکا، یک دشت بایر واقع شده. این دشت ۸۰ کیلومتر بین شهرهای  نازکاو پالیا در پرو کشیده شده‌است. این خطوط توسط فرهنگ نازکا بین ۲۰۰ (پیش از میلاد) تا ۷۰۰م خلق شده‌است. صدها شکل منحصربه‌فرد وجود دارد که ازنظر پیچیدگی از خطوط ساده تامگس‌مرغ، عنکبوت، میمون و مارمولک دارای تنوع می‌باشند. اغلب گفته می‌شود که خطوط نازکا به جز از هوا (یا گاه فضا) قابل تشخیص به صورت خطوط منسجم نیستند و از این رو حدس زده می‌شود که مردم نازکا هرگز نتوانستند کاری را که خلق کرده‌اند را به صورت منسجم ببینند. اما این خط‌ها و شکل‌ها از فراز تپه‌ها و کوه‌های اطراف دیده می‌شود و کشف آن‌ها نیز نخست از فراز یکی از کوه‌های محل رخ داد.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مکان مرموز

 

6.    لخ‌نسنام دریاچه‌ای است به طول ۳۶٫۲ و عرض ۲٫۷ کیلومتر که در قسمت شمال- غربی اسکاتلند قرار دارد. دریاچه بخاطر افسانه وجود هیولای لخ‌نس ، شهرت جهانی پیدا کرده است. لخ‌نس بعد از دریاچه لوموند دومین دریاچه وسیع اسکاتلند است و وسعت آن به ۵۶ کیلومتر مربع میرسد ولی ازنظر عمق و حجم آب، از آن بزرگتر است. البته عمق، لخ‌مورار از هردو دریاچه بیشتر است. آب دریاچه بدلیل وجود توربکدر است.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مکان مرموز

 

7.    استون هج: هدف گذشتگان از ساختن این سنگ چه بوده؟ آیا جایی برای فرود فضایی ها بوده؟ یا نمادی برای زمستان؟ مطمئنا ربطی به فضایی‌ها نداشته و دلیل اصلی ایجاد آن هنوز یک راز است. کشاورزان و دامدارانی که آن را 5 هزار سال پیشساخته‌اند حدود 700 سال زمان برای کامل کردن آن وقت صرف کردند و قسمت‌های مختلف را درست کردند. آن‌ها هیچ سنگ نوشته‌ای را برجای نگذاشتند. بعدها حدس زدند که این سنگ‌ها برای مسخص کردن زمان سال وماه است.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مکان مرموز

 

8.    جزیره ایستر: جزیده ایستر به ویژه بخاطر تندیس‌های 400 ساله عجیب باستانی خود معروف است. به این تندیس‌ها مه در راستای کرانه دریا به خط ایستاده‌اند موآی گفته می‌شود. حدود 1000 در این مکان وجود دارد که بدنۀ آن‌ها درون زمین قرار دارد. اینکه چگونه این موآی‌ها به این مکان انتقال داده شدند یک راز فاش نشده‌است.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مکان مرموز

 

9.    تئوتیئواکان: شهر پر از هرم تئوتیئواکان هزارو 400 سال پیش تقریبا نابود و خالی از سکنه شد. تنها بقایای آن هرم‌ها باقس مانده و کسی نمی‌داند سازندۀ ان خانه‌ها کیست و یا اینکه مردم در آن زمان خانه‌هایشان را چه می‌نامیدند. این ناحیه حدود 20 کیلومترمربع بود و صدهزار نفر را در خود جای می‌داد.  در این شهر حتی خیابانی به نام خیابان مرگ وجود داشت که اکنون هم به قوت خود باقی مانده‌است.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مکان مرموز

 

10.    انگکوروات:مجموعه‌ای از معابد است که در اوایل سدهٔ دوازدهم برای شاه سوریاوارمان دوم در انگکور در کامبوج ساخته شد تا پرستشگاه حکومتی و پایتخت او قرار گیرد. این معبد که در ابتدا معبدی هندو بود و به ویشنو، خدای هندیان تقدیم شده بود پس از ورود آیین بودا به معبدی بودایی بدل شد.این معبد بزرگترین بنای مذهبی در جهان است و معماری اصیل خمری را می‌توان در آن مشاهده نمود. انگکور وات که اصلی‌ترین جاذبهٔ گردشگری کامبوج است، نشان ملی آن کشور نیز به‌شمار می‌آید و طرح آن بر روی پرچم کامبوج نیز نقش بسته است.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مکان مرموز

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------