تبدیل آبشار به جریانی از آتش (+تصاویر)



اخبار گوناگون,خبرهای گوناگون,آبشار آتشین یوسمیتی

آبشار آتشین یوسمیتی بار دیگر جلوه‌گری کرد
تبدیل آبشار به جریانی از آتش (+تصاویر)

پارک ملی یوسمیتی مهد آبشارهای شگفت‌انگیزی است اما یکی از این آبشارها بسیار منحصر به‌فرد است چراکه هر سال در ماه فوریه در هنگام غروب خورشید تبدیل به جریانی از آتش روان می‌شود.

به گزارش  آنا به نقل نیویورک تایمز، آبشاری در پارک ملی یوسمیتی وجود دارد که برای چند هفته در ماه فوریه، اگر شرایط کاملا مساعد باشد، هنگام غروب خورشید به مدت 10 دقیقه کاملا شبیه جریانی از آتش می‌شود.

بازدیدکنندگانی که این هفته همراه با دوربین‌هایشان به پارک سرازیر شدند، درخشش ترادیسی آبشار «Horsetail Fall» را که از «El Capitan» جریان دارد، به چشم دیدند. مایکل ماریانت عکاس در این‌باره می‌گوید: «برای بیش از 20 سال در این پارک از آبشار آتشین عکس‌برداری کرده‌ام و تاکنون آن را به این زیبایی و شکوهمندی ندیده‌ بودم».

این پدیده تنها زمانی رخ می‌دهد که به اندازه کافی برف و باران در کوهستان سیرا برای تامین آبشار وجود داشته باشد، آسمان شفاف و واضح باشد و خورشید در حال غروب در زاویه درستی به آب برخورد کند که باعث خلق توهمی از لاوا (گدازه) شود.

بنا به گفته‌های مارک گواثیر، سرپرست کارکنان، وی مطمئن نیست که امسال بهترین آبشار آتشین را شاهد بودیم یا خیر؛ اما قطعا یکی از بهترین‌ها در چند سال گذشته محسوب می‌شود چراکه خشکسالی موجب خشک شدن آبشار «Horsetail Fall» شده بود. این آبشار پله‌پله مملو از آب درخشان تناوبی طبیعی برای عدم تداوم سنت آبشار آتشین یوسمیتی به شمار می‌رود.

در سال 1870، صاحبان هتل واقع در پارک شروع به ریختن خاکسترهای اخگری آتش سرد از روی یک صخره کردند. از روستای کری، یک کمپین و منطقه اقامتی، این منظره شبیه به جریانی از آتش روان بود و باعث شد تماشاگران برای دیدن این منظره خیره‌کننده دور هم جمع شوند.

به گفته گواثیر، این ماجرا در سال 1968 به خاطر تغییر قوانین رسمی در پارک‌های ملی پایان یافت چراکه به عقیده مقامات پارک‌های ملی محلی برای لذت بردن از دنیای طبیعت است نه برای مناظر مصنوعی ساخت دست بشر.

به گفته مسئولان پارک انتظار می‌رود پدیده فعلی آبشار «Horsetail Fall» که به طور سنتی از مناطقی در شرق «El Capitan» دیده می‌شود، تا چند روز آینده که خورشید هنوز در زاویه طلایی غروب می‌کند، نیز ادامه داشته باشد.

 

اخبار گوناگون - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------