عبور موفقیت آمیز همزمان دو قطار فوق سریع از کنار یکدیگر // تصاویر



برای نخستین بار در تاریخ ساخت و توسعه خطوط ریلی جهان، دو قطار فوق سریع در دو مسیر مخالف از کنار یکدیگر عبور کرده و طور موازی با هم قرار گرفتند. این موضوع به دلیل ویژگی های خاص قطارهای پر سرعت و تامین امنیت آن ها تاکنون امکان پذیر نبود.

سیناپرس- به تازگی کشور چین با گسترش خطوط راه آهن پر سرعت، رکورد بالاترین سرعت حمل و نقل ریلی را به خود اختصاص داده و این خطوط سریع تقریبا بیشتر بخش های این کشور را تحت پوشش قرار می دهد. ساخت این شبکه ارتباطی سریع السیر از سال 2012 شروع شده و تا سال 2020 به پایان خواهد رسید. 

    در حدود ساعت 11 و 20 دقیقه صبح روز گذشته برای نخستین بار در جهان دو قطار فوق سریع با نام های گولدن فونیکس ( سیمرغ طلائی ) و دلفین بلو ( دلفین آبی ) که هر کدام با سرعت 420 کیلومتر در ساعت حرکت می کردند، در منطقه ای میان ژنگ ژو در  استان هنان و ژو ژو در استان جیانگ سو از کنار یکدیگر عبور کردند.

بر اساس گزارش مقامات راه آهن کشور چین؛ در حدود ساعت 11 و 20 دقیقه صبح روز گذشته برای نخستین بار در جهان دو قطار فوق سریع با نام های گولدن فونیکس ( سیمرغ طلائی ) و دلفین بلو ( دلفین آبی ) که هر کدام با سرعت 420 کیلومتر در ساعت حرکت می کردند، در منطقه ای میان ژنگ ژو در  استان هنان و ژو ژو در استان جیانگ سو از کنار یکدیگر عبور کردند. در همین رابطه ژو لی مدیر بخش فناوری اداره راه آهن چین اعلام کرد : این رویداد به عنوان نخستین عبور همزمان دو قطار سریع السیر از کنار یکدیگر در سراسر جهان محسوب می شود.

سازندگان این خط آهن پر سرعت ادعا می کنند که این شبکه حمل و نقل مسافر ، بسیار زیبا ، تمییز و راحت خواهد بود و به آسانی می توان سرویس های ارائه شده در آن را با سفرهای هوائی مقایسه کرد . این شبکه راه آهن به CRH (China Railway High-speed)  یعنی خطوط راه آهن پر سرعت چین مشهور است و فعالیت بخش هایی از ان آغاز شده است . البته این شبکه پر سرعت دارای ترن های مختلفی با حداکثر سرعت متفاوت است.

بر پایه تعاریف استاندارد ، خط راه آهن قطار پرسرعت چین به هر گونه قطاری که با سرعت 200 کیلومتر در ساعت و یا بالاتر در خدمات شبکه قطار تجاری چین باشد، گفته می شود . قابل توجه است که طولانی ترین شبکه راه آهن قطار پرسرعت در جهان با بیش از شانزده هزار کیلومتر در چین قرار دارد. همچنین در این سیستم ، طولانی ترین خط راه آهن جهان نیز با دو هزار و 298 کیلومتر ، مسیر راه آهن قطار پرسرعت پکن – گوانگژو (Beijing–Guangzhou) در چین دیده می شود. 

 

سرعت بالا تنها شاخصه این نوع جدید از خطوط ریلی به شمار نمی رود و سازندگان این ترن  در کنار سرعت زیاد اهمیت بسیاری به راحتی و آسایش مسافران داده اند و تلاش کرده اند کلیه وسایل و امکانات لازم برای یک سفر راحت در این ترن ها طراحی شود و این موضوع می تواند انقلابی در سفرهای بین شهری تلقی شود . برای نمونه با گسترش این شبکه ریلی می توان در زمانی بسیار کوتاه و صرف زمانی  حدود سه  ساعت  ، به شهری در هزار کیلومتری مبدا سفر کرده و در پایان روز به خانه بازگشت .

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,قطار

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,قطار

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,قطار

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,قطار

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,قطار

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,قطار

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------