"مرد رودخانه ها" را می شناسید؟ +عکس



"مرد رودخانه ها" را می شناسید؟ +عکس

شنا ورزش بسیار مفیدی است که حتی پیامبر اسلام(ص) نیز آن را توصیه فرموده اند.این ورزش توان بدن را افزایش می دهد و انسان را بسیار قوی می کند.

بسیاری از ما برای شنا کردن استخر یا اگر در مناطق ساحلی باشیم دریا را برای شنا انتخاب می کنیم. شنا در هر شرایطی می تواند برای بدن فواید زیادی به همراه داشته باشد اما انجام طولانی آن بسیار کار دشواری است.

"مارتین استلر" مردی است که به او لقب "مردماهی"،"شناگر بدون مرز" را داده اند زیرا او تنها کسی است که دیوانه وار طول رودخانه ها را شنا می کند و رکوردهایی رابه نام خود ثبت می کند.

 شنا,شنا گر,ورزش شنا,آموزش شنا,

  این مرد اولین بار در سال 2000 توانست طول رود "دانوب" که 3004 کیلرمتر است در طی 58 روز شنا کرد. او سپس سال بعدش مسیر 504 کیلومتری از رود دانوب را طی 84 ساعت پیمود و رکورد دیگری به نامش ثبت شد.

این مرد در سال 2002 به سراغ رود "می سی سی پی" رفت و توانس مسیر 3979 متری این رود را در 68 روز طی کند. اون سال 2003 به رود پاناما رفت و سال بعدش به عنوان اولین نفری شناخته شد که رود 4003 کیلومتری "یانگ تزه" را شنا کرده است.

این مرد پس از سه سال وقفه در سال 2007 به سراغ خطرناک ترین رود دنیا یعنی آمازون رفت و مسیر 5200 کیلومتری آن را در 60. روز طی کرد. این مرد جلوگیری از بیماری و آلزایمر را مهم ترین دلایل فعالیتش اعلام کرده است.

 

 شنا,شنا گر,ورزش شنا,آموزش شنا,

  

شنا,شنا گر,ورزش شنا,آموزش شنا,

 
منبع:yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------