رسم های شگفت‌آور ازدواج در دنیا!



اخبار,اخبار گوناگون,رسم های عجیب ازدواج

اخبار گوناگون - رسم های شگفت‌آور ازدواج در دنیا!

مراسم ازدواج همیشه در هر كشوری با تفاوت‌‌هایی نسبت به دیگر كشور‌ها برگزار می‌شود و فرهنگ‌‌ها و ملت‌‌ها و سنت‌‌های دیرین در این‌گونه مراسم بسیار تأثیرگذار هستند. در اينجا به ۹ رسم عجیب ازدواج در كشور‌های گوناگون اشاره می‌كنیم.

 ازدواج در كره جنوبی
در شب عروسی جوراب‌‌های داماد را از پایش درمی‌آورند و شروع می‌كنند به كتك زدن او. این سنت به نشانه قوی‌تر كردن داماد برای شروع زندگی است.
در كره عقیده و باور‌های مردمی این است كه اگر داماد شب عروسی لبخند بزند بچه‌شان دختر خواهد بود و در شب عروسی اعضای خانواده عروس و داماد بر سرشان آجیل، بخصوص آلو خشك می‌ریزند كه اگر عروس آجیل‌‌ها را به چنگ بیاورد فرزندانشان زیاد خواهد شد.ضمناً پرتاب كردن خرمای خشك قرمز در مراسم عروسی به معنی آرزوی خوشبختی برای عروس و داماد است. براساس سنت‌‌ها پرتاب شاه‌بلوط نماد احترام و خرمای قرمز نمادی از تلاش است.


ازدواج در ژاپن
مراسم عروسی ژاپنی به نام «سان سان كودو» است كه از نظر معنای واژه ای، (سه. سه نه بار) معنی می‌دهد. طبق سنت ژاپنی‌‌ها از ۳ فنجان به نام sakazuki استفاده می‌شود كه با یكدیگر متفاوت هستند و عروس و داماد باید از آن بنوشند.
عدد ۳ در آئین بودا بسیار مقدس است و به معنی «شادی سه‌گانه» است و ژاپنی‌‌ها معتقدند در طول زندگی مشكلات زیادی ظاهر خواهد شد، اما عروس و داماد باید با وحدت و با روح نشاط و گذشت بر آنها غلبه كنند.


ازدواج در اسكاتلند
یك سنت قدیمی در اسكاتلند وجود دارد كه می‌گوید عروس باید پایش در شب عروسی شسته شود. اقوام عروس گرد او جمع می‌شوند و پاهایش را می‌شویند.به گزارش دیلی خبر آنها حلقه یك زن ازدواج كرده را در یك وان پر از آب قرار می‌دهند و معتقدند نخستین كسی كه این حلقه را بیابد عروس آینده خواهد بود.


در عروسی‌‌ها به روش قدیمی اسكاتلندی‌ها، داماد سبدی بزرگ از سنگ بر پشتش می‌گذارد و آن را حمل می‌كند و تا زمانی به این كار ادامه می‌دهد تا عروس با لطف و مهربانی او را از این كار بازمی‌دارد. براساس یك سنت حاضران در مراسم عروسی به سر و روی هم رنگ می‌پاشند و چهره‌‌ها را رنگین می‌كنند.
 آنها یك سنجاق سینه را كه به جواهرات مزین شده است به سینه عروس می‌چسبانند و پس از پایان مراسم صاحب سنجاق آن را در پتوی نوزاد خود می‌گذارد تا برای كودك شانس بیاورد.


ازدواج در آلمان
دوستان عروس و داماد شبی كه مراسم ازدواج برگزار می‌شود، عروس را می‌دزدند تا داماد او را پیدا كند. داماد برای یافتن عروسش به هر كس كه كمكش كند نوشیدنی می‌دهد.
در شمال آلمان، شخصی كه برای دعوت به جشن و ارائه كارت عروسی به هر خانه‌ای سر می‌زند، اعضای خانواده او را به درون خانه می‌كشانند و با انواع غذا و نوشیدنی از او پذیرایی می‌كنند. در آلمان طبق یك سنت قدیمی، شب پيش از عروسی، دوستان عروس به خانه او می‌روند و با شكستن ظروف در جلوی در خانه مراسم جالبی برگزار می‌كنند.


باور بر این است كه با انجام این كار عروس در زندگی زناشویی به خوشبختی خواهد رسید. پس از این مراسم، حاضران در خانه عروس پذیرایی می‌شوند. در مراسم عروسی در آلمان مهمانان نان و نمك در جیب خود می‌ریزند تا به این نحو آرزوی خوشبختی برای عروس و داماد كنند.


عروسی در هلند
در عروسی‌‌های سنتی هلند مهمانان نوعی نوشیدنی معروف به اشك عروسی می‌نوشند و در روز عروسی كیسه‌ای پر از شیرینی و آجیل به مهمانان هدیه داده می‌شود كه به عنوان پنج نماد عشق، شادی، وفاداری، دارایی و نیرومندی است. عروس و داماد در روز عروسی‌شان سوسن سفید به همراه دارند و این گل نمادی از عشق است كه شكوفه‌هایش در فصل بهار روز عروسی را به یاد می‌آورند.


عروسی در قزاقستان
عروس و داماد در قزاقستان نیز به شكل جالبی ازدواج می‌كنند. داماد به گوش عروس گوشواره می‌اندازد و هنگامی‌كه عروس به خانه داماد می‌رسد مراسمی به نام Betashar به معنی(تمام شده) برگزار می‌‌كنند كه در این مراسم چهره عروس به خانواده داماد نشان داده می‌شود و رقص و آوازی را با آهنگ‌‌های سنتی به راه می‌اندازند.


عروسی در تایوان
در تایوان داماد به عروس ۱۲ هدیه می‌دهد. این هدیه‌ها، شامل كفش، طلا و جواهرات، شكلات و نبات است، سپس عروس به داماد ۱۲ هدیه می‌دهد و برایش تحفه‌‌هایی چون ماهی قرمز در تنگ یا قاشق‌‌هایی از عاج فیل و مزین شده برای خوردن برنج می‌فرستد. این اشیا نماد خوشبختی و آرزوی شیرینی برای آینده عروس و داماد است.


گریه‌‌های عروس‌‌های چینی
شهر Tuija در مركز چین با جمعیت بیش از ۸ میلیون تن مراسم ازدواج عجیبی دارند. گریه كردن در مراسم ازدواج از سنت‌‌‌های این مراسم محسوب می‌شود. یك ماه قبل از مراسم عروس باید حدود یك ساعت گریه كند. ۱۰ روز پس از مراسم ازدواج عروس دیگر تنها گریه نمی‌كند بلكه مادرش او را در گریه همراهی می‌‌كند، سپس خواهران، خاله و عمه، مادربزرگ به او می‌پیوندند و همگی گریه می‌كنند.

این مراسم با نام «آهنگ گریه در ازدواج» شناخته شده است و با برگزاری این سنت، آینده‌ای شاد را برای زن و شوهر آرزو می‌‌كنند.در یكی از استان‌‌های چین، عروس پس از مراسم روی مردم آب می‌پاشد تا ارواح شیطانی را بترساند.


ازدواج در كامبوج
در مراسم ازدواج در كامبوج یك دستبند كه بر آن گره‌ای قرار دارد به عنوان نماد آرزو‌های خوب بزرگان برای عروس و داماد و خوشبختی برای آنها است.در مالزی نیز سینی‌‌‌های غذا را با مقداری پول به خانه عروس حمل می‌كنند و در مهمانی نیز تخم‌مرغ‌‌هایی را تزئین می‌كنند و اعتقاد بر آن است كه تخم‌مرغ نمادی از باروری است.

اخبار گوناگون - دیلی خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------