6 پل رویایی برای دوچرخه سواران +عکس



اخبار گوناگون - 6 پل رویایی برای دوچرخه سواران +عکس

ایده ساخت پل برای دوچرخه سوارن می تواند راهکاری برای تشویق مردم به استفاده از این وسیله باشد اما زمانی که این ایده ها خلاقانه می شود دیگر طراحی و دوچرخه سواری تبدیل به هنر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پل‌هایی که عابران و دوچرخه‌ها بتوانند راحت از آن گذر کنند دروازه‌هایی ایمن و کارآمد روی رودخانه‌ها، پارک‌ها و جاده‌های سراسر دنیا فراهم می کنند. آنها به افراد اجازه می دهند آزادانه و راحت با سرعت دلخواه‌شان و به دور از خودروها سفر کنند. همچنین افراد مسن‌تر را تشویق می کند دوچرخه‌های‌شان را از انباری بیرون بیاورند، کمی ورزش کنند و بتوانند هوای تازه تنفس کنند.

اینجا شش پل ایده‌آل را معرفی می‌کنیم که گذر از آنها برای عابران پیاده و دوچرخه‌سوار، دلنشین و راحت است. برخی از آنها سازه‌های مدرنی هستند که روی رودخانه‌ای گسترده می‌شوند. در برخی دیگر صدای پای عابران و دوچرخه‌ها گویی موسیقی دلنشینی را می‌نوازد.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,دوچرخه سواری

 
1) پل صلح هلیکویدال
صلح هلیکویدال ساخته سانتیاگو کالاتراوا، معمار اسپانیای از رودخانه باو در کالگری کانادا می‌گذرد. شهرداری محلی با احداث آن قصد داشت حمل‌ونقل سبز را ترویج کند. طرح آن به‌گونه‌ای‌ است که پل سیمانی دوچرخه دوست را در برمی‌گیرد.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,دوچرخه سواری

 
2) پل سنتور چوبی یئون ژا وون و سو جئونگ هو
مقر اصلی شرکت یئون ژا وون و سو جئونگ هو در سئول است. این موسسه یک پل موسیقایی طراحی کرده که هنگام عبور دوچرخه از روی آن آهنگی می‌نوازد. پل موسیقایی یکی از نامزدهای مسابقه دیزان بوم سئول بود. ملودی‌های این پل حال وهوای دیگری به دوچرخه‌سواری در پایتخت کره جنوبی می‌دهند.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,دوچرخه سواری

 
3) پل دو طرفه ملکوگ
شرکت هلندی Next Architects یک پل دو طرفه به شکلی دراماتیک روی کانالی طراحی کرده که بخش‌های قدیمی و جدید شهر پورمرند واقع در هلند را به‌هم پیوند می دهد. می‌توان از روی قوس این پل Z شکل با پای‌پیاده گذر کرد یا در بخش پایینی آن دوچرخه همراه برد.

اخبار,اخبار گوناگون ,دوچرخه سواری

 
4) پل متحرک رودخانه هول
استودیوی لندن مک داول و بندیت روی رودخانه هول پل گردانی ساخته‌اند که بدون برخورد با ترافیک رودخانه باز و بسته می‌شود. این پل از پیش ساخته اما عظیم به‌زودی صاحب باغچه‌هایی برای عابران و دوچرخه‌سواران می‌شود. در این صورت عابران می‌توانند پس از کمی انتظار زمان از روی حرکت پل، از روی باغچه‌ها رد شده و به سوی دیگر ساحل بروند.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,دوچرخه سواری

 
5) پل پیاده‌روی آهنی آرژنزولا
دومینیک پرولت معمار اسپانیایی، پل پیاده روی پیچ دار آرژنزولا را ساخت که از روی رودخانه مانزانارس در مادرید می‌گذرد. طرح پیچیده آهنی آن سبب می‌شود آفتاب و خورشید از آن بگذرند و از سوی دیگر به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران اجازه می‌دهد منظره چشم‌نواز پارک زیر آن را ببینند.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,دوچرخه سواری


6) مسیر دوچرخه سواری هاورن رینگ
شرکت متخصص مهندسی IPV Delft در هلند طرح زیبای هاورن رینگ را بالای منطقه شلوغی از لبه شهر ایندهون در جنوب هلند ساخته است. این مسیر دوچرخه‌سواری شهری را وارد مرحله جدید می‌کند زیرا طرح خارق‌العاده آن به کاهش ترافیک در جاده‌های زیر پل کمک می‌کند و همزمان دوچرخه‌سواری ایمن‌تر و طبعا لذت‌بخش‌تر خواهد بود. 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------