هواپیماهای خوشگل (+عکس)



اخبار گوناگون - هواپیماهای خوشگل (+عکس)

هواپیماها که به آنها لقب غول‌های آهنین را داده‌ایم گاهی در ذهن، تصویر یک وسیله‌ مرگبار را تداعی می‌کنند اما این تصویر یک نگرانی افراطی است که ما را از درک ابهت و زیبایی این وسیله حیاتی برای بشر امروز محروم می‌سازد.

به گزارش ایسنا، از آنجا که شرکت‌های هواپیمایی و هواپیماها با هم پیوند دارند بنابراین هر یک نشان و طراحی ظاهری منحصر به خود و متناسب با فرهنگ و رسوم کشور صاحب این ایرلاین‌ها را دارند. این طراحی انحصاری شامل رنگ بدنه و لوگوی (آرم) هواپیما می‌شود.
 
وقتی این هواپیماها بر فراز آسمان از شهری به شهر دیگر، کشوری به کشور دیگر و قاره‌ای به قاره دیگر پرواز می‌کنند، طراحی بیرونی و نقش و نگارهای روی بدنه آنها نه تنها معرف شرکت هواپیمایی مربوطه است بلکه در بسیاری از موارد نیز نقش سفیر بصری سرزمین مادری خود را ایفا می‌کنند.
 
یک طراحی زیبا روی بدنه هواپیما، حس ارزشمندی شرکت هواپیمایی مربوطه یا فرهنگ قومی و ملی شرکت هواپیمایی را با کمک طیف رنگی جذاب و زیبا به بیننده القا می‌کند. این مساله به حدی اهمیت پیدا کرده که برخی از ایرلاین‌ها با توجه به این موارد نمای ظاهری و طراحی روی بدنه هواپیماهای خود را با رویکرد جدید بروز رسانی کرده‌اند.
 
در این گزارش به نقل از بیزینس اینسایدر، به 15 طراحی زیبا و شکیل شرکت‌های مختلف هواپیمایی جهان روی بدنه هواپیماهایشان اشاره می‌کنیم.
 
- هواپیمایی نیوزیلند (ایرنیوزیلند): در این رده‌بندی رتبه نخست را دارد. هواپیماهای این شرکتِ هواپیمایی طراحی خاکستری و سفیدی دارند که روی دم آن لوگویی که در طراحی آن از گیاه سرخس الهام گرفته شده، خودنمایی می‌کند. این طراحی زیبا چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. اگرچه شاید طراحی روی بدنه هواپیماهای ساده به نظر برسد اما کار تخصصی این ایرلاین از طراحی روی هواپیمای‌شان نیز به مراتب بهتر و حرفه‌ای تر است. در این ایرلاین همچنین هواپیماهای مختلفی نیز هستند که بنابر مناسبت‌های خاص روی بدنه آن‌ها طراحی می‌شود.
 

لباس زیبا بر تن پرنده‌های آهنین-هواپیمای نیوزیلند

اخبار,اخبار گوناگون , هواپیما


- هواپیمایی هاوایی: با وجود اینکه 40 سال از تاسیس این هواپیمایی می‌گذرد اما نشان تجاری این هواپیمایی که پوآلانی (گل آسمان) نام دارد همچنان یکی از زیباترین و متمایزترین نشان‌های تجاری صنعت هواپیمایی محسوب می‌شود.
 
- هواپیمایی سیشل: این هواپیمایی به جزیره کوچک و طایفه‌ای واقع در سواحل آفریقا تعلق دارد. طراحی زیبای بدنه این هواپیمایی شامل یک جفت پرستوی در حال پرواز در میان رنگ‌های دریایی و جنگل‌های استوایی می‌شود.
 
- هواپیمایی ویرجین آتلانتیک: این ایرلاین نیز مانند سایر شرکت‌های گروه ویرجین امضای «ریچارد برانسون»، مالک و بنیانگذار گروه شرکت‌های ویرجین را به همراه دارد. اگرچه سال‌ها از طراحی این لوگو می‌گذرد اما این لوگو همچنان مدرن و چشم‌نواز به نظر می‌رسد.
 
- هواپیمایی فیجی (فیجی ایرویز): هواپیمایی فیجی که به تازگی به نام «ایرپاسیفیک» تغییر نام داده، هواپیمایی ملی فیجی محسوب می‌شود. سبک طراحی سنتی و قبیله‌ای روی دم هواپیماهای این ایرلاین یادآور فرهنگ بومی غنی این جزیره است.
 

اخبار,اخبار گوناگون , هواپیما

 
- هواپیمایی «کولولا»: این هواپیمایی ارزان قیمت آفریقایی با طراحی زیبایی بدنه برای خود اعتبار بسیاری را کسب کرده است. اما بهترین و جالب‌ترین فعالیت این هواپیمایی تاکنون طراحی بدنه هواپیمای Flying 101 است که برای علاقه‌مندان به شناخت بخش‌های مختلف هواپیما، یک وسیله آموزشی بسیار خوب محسوب می‌شود. در طراحی روی بدنه این هواپیما بخش‌های مختلف هواپیما با رسم خطوط و فلش‌های مختلف معرفی شده‌اند.
 
هواپیمایی «هینان» چین: بزرگترین شرکت هواپیمایی خصوصی چین لباسی بر تن دارد که تداعی کننده اجزای مختلف فرهنگ و تاریخ چین است. برای مردم چین رنگ قرمز سمبل شادی و عاقبت به خیری است ضمن اینکه رنگ طلایی نیز رنگ رسمی تاریخ امپراتوری این کشور محسوب می‌شود.
 
هواپیمایی آمریکا (American Airlines): طراحی روی بدنه این هواپیمایی نخستین طراحی جدید روی بدنه این هواپیمایی پس از دهه 60 میلادی تاکنون است. با این حال اگرچه بازسازی نشان این هواپیمایی بحث برانگیز و جنجالی بود ولی طراحی جدید، نشان عقاب و پرچم این کشور را به شکلی مدرن‌تر به تصویر می‌کشد.
 

اخبار,اخبار گوناگون , هواپیما

 
هواپیمایی بین‌المللی سوئیس: در طراحی روی بدنه این هواپیما از طرح قرمز و سفید ساده استفاده شده که در آسمان به راحتی قابل تشخیص است. (بیشتر بخوانید: دلایل سفید بودن رنگ هواپیما چیست؟)

 

بریتیش ایرویز انگلیس: هواپیمایی بریتیش ایرویز با طراحی پرچم انگلیس روی دم هواپیماهای خود چهره مدرنی را از عصر سنتی این کشور به تصویر کشیده است.
 
اتحادیه هواپیمایی اسکای تیم: این هواپیمایی یک ایرلاین متحد است و به عنوان یک هواپیمایی مجزا محسوب نمی‌شود. این کارتل هواپیمایی از چندین هواپیمایی مطرح جهان تشکیل شده که در طراحی روی بدنه آن از رنگ‌های خاکستری و آبی استفاده شده و آن را به یکی از زیباترین پرنده‌های آسمانی تبدیل کرده است.
 
هواپیمایی اریک ایر نیجریه: این هواپیمایی نوپای نیجریه‌ای با هواپیماهای منقوش به رنگ‌های بلوطی و آبی قدم به آسمان می‌گذارد.
 
هواپیمایی آسیانا کره‌جنوبی: هرچند طراحی فیروزه‌ای بدنه این هواپیمایی در مقایسه با رقیبش «کوریَن ایر» چندان چشم‌نواز نیست اما به دلیل طراحی با سلیقه و نقش گُلی که در حال شکوفا شدن است همچنان یکی از زیباترین نقش‌ها را در جهان در اختیار دارد.
 

اخبار,اخبار گوناگون , هواپیما

 
هواپیمایی جنوبی چین: این هواپیمایی در شهر بندری گوانگژو در چین جنوبی قرار دارد و بزرگترین هواپیمایی این کشور محسوب می‌شود. طراحی روی بدنه آن از طیف‌های مختلف رنگ آبی تشکیل شده و لوگوی گل پنبه روی دم آن خودنمایی می‌کند.
 
هواپیمایی مالت (ایرمالتا): هواپیمایی ملی جزیره کوچک و مدیترانه‌ای مالت محسوب می‌شود که طراحی روی بدنه آن با استفاده از طرح نماد روی پرچم این کشور روی دم و بال‌ها به کلی نونوار شده است. 

 

اخبار,اخبار گوناگون , هواپیما

 

اخبار,اخبار گوناگون , هواپیما

 

اخبار,اخبار گوناگون , هواپیما

 

اخبار,اخبار گوناگون , هواپیما

 

اخبار,اخبار گوناگون , هواپیما

 

اخبار,اخبار گوناگون , هواپیما

 

اخبار,اخبار گوناگون , هواپیما

 اخبار گوناگون - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------