طوطی کوچک دم دراز+تصویر



اخبار گوناگون - طوطی کوچک دم دراز+تصویر

در نمایشگاه پرندگان در بلژیک، طوطی کوچک دم دراز که یک نوع طوطی نادر در بلژیک است، معرفی شد.

به گزارش فارس، در یک هفته نمایشگاه پرندگان در شهر Marchin «مَرشَن» در منطقه  Condroz «کُندروز» در جنوب بلژیک، «میشل آدام» مسئول نمایشگاه یک طوطی نادر به نام طوطی کوچک دم دراز را که پرنده‌ای منحصر به فرد در بلژیک است، معرفی کرد.

«میشل آدام» توضیح داد: پرهای این پرنده در حال رشد هستند و به طوری رشد می‌کنند که سر و بدن پرنده دیگر دیده نمی‌شود؛ این پرنده با نام‌های طوطی کوچک دم دراز، طوطی سبز معمولی، ملنگو و طوطی اسکندر نامیده می‌شود.

این پرنده معمولاً در نزدیکی مزارع و کشتزارها در مناطقی که درخت وجود دارد، زندگی می‌کند و در حال نشسته یا پرواز، سر و صدای زیادی دارد و خیلی جیغ می‌زند؛ توانایی یادگیری زیادی ندارد اما می‌تواند کلماتی یاد بگیرد و صحبت کند.

غذای این پرنده میوه و سبزیجات، شکوفه و شهد و فلفل است؛ جوجه‌های این پرنده‌ها پر ندارند، رنگ بدن آنها صورتی است و منقاری زرد رنگ دارند؛ از زمانی که از تخم در می‌آیند تا 7 هفته در لانه هستند اما پس از آن، لانه را ترک می‌کنند.

طوطی کوچک دم دراز یک حلقه صورتی رنگ دور گردن و یک نشانه سیاه رنگ روی صورت دارد، دو بار تو لک می‌رود و در سه سالگی پرهای زینتی آن ظاهر می‌شود.

این نوع طوطی‌ها در سوراخ بالای درختان لانه می‌سازند یا لانه قدیمی پرندگان دیگر را بزرگ‌تر کرده و از آن به عنوان آشیانه استفاده می‌کنند و در آنجا تولید مثل می‌کنند.

متأسفانه رشد زیاد پرها باعث سنگینی در ستون فقرات می‌شود و از پرواز این طوطی جلوگیری می‌کند که باعث مرگ زودرس آن می‌شود.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,طوطی کوچک دم دراز

 اخبار گوناگون - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------