مشهورترین «بیوه های سیاه» تاریخ



اخبار گوناگون - مشهورترین «بیوه های سیاه» تاریخ

بعضی از زنان قاتل سریالی، به دلیل ارتکاب قتل های فجیع لقب «بیوه های سیاه» را گرفته اند.

 وقتی در سرداب را باز کردند بیش از 20 تابوت چوبی که معلوم بود یک نفر با زحمت بسیار آنها را ساخته است به چشم می خورد. همه تابوت ها پر از جسد بود، اجساد انسان هایی که یک زن، آنها را به قتل رسانده بود؛ زنی بیمار که فقط به خاطر حسادت مرتکب قتل شده بود.

بیوه های سیاه لیورپولی
سال 1881 بود که «توماس هیگینز» به همراه همسر و دختر جوانش به خانه کاترین و مارگارت فلاتاگان، دو خواهر انگلیسی که در لیورپول ساکن بودند نقل مکان کرد. آنها طبقه بالای خانه شان را به این خانواده سه نفره اجاره داده بودند، هنوز چند ماهی از ساکن شدن خانواده هیگینز در خانه جدید نمی گذشت که مادر خانواده جان سپرد.

با گذشت زمان، مارگارت به توماس هیگینز علاقمند شد و آنها با یکدیگر ازدواج کردند. پس از ازدواج هیگینز با مارگارت، دختر او نیز به طرز مشکوکی جان سپرد. وقتی برادر توماس از این موضوع مطلع شد، مطمئن شد کاسه ای زیر نیم کاسه است. او به اداره پلیس لیورپول رفت و این ماجرای مشکوک را از اول تا آخر توضیح داد، به این ترتیب حکم نبش قبر صادر شد و جسد مادر و دختر در پزشکی قانونی تحت آزمایش قرار گرفت.

آثار مسمومیت با یک نوع سم به چشم می خورد. با آغاز تحقیقات درباره نقش خواهران فلانگان در این جنایت، راز قتل های دیگر این خواهران نیز فاش شد. آنها دختر جوان دیگری که پیش از خانواده هیگینز در آنجا ساکن بود را نیز با سم کشنده به قتل رسانده بودند.

پس از دستگیری خواهران فلاناگان و بازجویی از آنها معلوم شد که دوخواهر برای گرفته پول بیمه دست به این قتل ها زده بودند. با انتشار این خبر، به خواهران فلاناگان، لقب «بیوه های سیاه» لیورپول را دادند. پس از محاکمه، هر دو خواهر به دار مجازات آویخته شدند.

 

اخبار,اخبار گوناگون , مشهورترین بیوه های سیاه تاریخ

 
مدلین و سم هایش
«مدلین دوبرین ویلیرز» از زنان طبقه بالای فرانسه بود. او با مردی که به پادشاه فرانسه خدمت می کرد ازدواج کرد. سال ها بعد وی به همسرش خیانت کرد. با این وجود، شوهر مدلین وقتی متوجه موضوع شد بی تفاوت از کنار این موضوع گذشت اما پدرش از خطای دخترش بسیار ناراحت بود و برای همین او را به زندان باستیل انداخت، در آنجا بود که مدلین با انواع سم های ایتالیایی آشنا شد.

در آن زمان، مدلین به فکر افتاد با کشتن پدرش همه ثروت او را تصاحب کند اما وی اول سم مورد نظر را روی بیماران فقیر امتحان کرد. مدلین نان آماده کرد و همه نان ها را به سم آغشته کرده و آنها را به بیمارستان فقرا ارسال کرد؛ از دیدگاه این زن وحشتناک، نتیجه رضایتبخش بود و به این ترتیب وی پدرش را در سال 1666 کشت.

از آنجا که مدلین زنی ولخرج و بی بندوبار بود، در مدت کوتاهی ثروت پدری را خرج کرد و بعد از آن بود که او به فکر افتاد تا دو برادر خودش را به قتل برساند.

پس از مرگ برادران مدلین بود که ماموران به این زن مشکوک شدند. او که متوجه ماجرا شده بود به انگلیس و سپس آلمان فرار کرد اما خیلی زود دستگیر شد و سال 1675 به جرم هایش اعتراف کرد.

در بررسی های کارآگاهان جنایی مشخص شد که مدلین در فاصله سال های 1664 تا 1673، 50 بیمار را برای آزمایش سم هایش به قتل رسانده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون , مشهورترین بیوه های سیاه تاریخ

 
تابوت های یک جنایتکار
«ورا رلسژی» در خانواده ای ثروتمند در بخارست متولد شد. در دهه 1920، ورا وقتی اولین فرزند پسر خود را به دنیا آورد، همسرش به طرز عجیبی ناپدید شد. ورا به همسایه ها گفت که شوهرش با یک زن دیگر فرار کرده است؛ این در حالی بود که جسد مرد بیچاره در تابوتی دست ساز در سرداب خانه در حال پوسیدن بود.

ورا مدتی بعد با مرد دیگری به نام «ژوزف رنسژ» ازدواج کرد، رنسژ گاهی به دنبال خوشگذرانی می رفت و به خانه نمی آمد و به این ترتیب، ورا تابوت دیگری برای همسر دومش آماده کرد و او را نیز به قتل رساند.

برخلاف دیگر بیوه های سیاه قاتل، او یک بیمار پارانوئیدی بود و حسادتش باعث می شد تا همسرانش را به قتل برساند. در طی سال ها، ورا تمام افرادی که به آنها علاقمند بود را با خوردن سم به قتل رساند. تعداد این افراد به 32 نفر می رسید که در میان آنها پسر ورا نیز به چشم می خورد.

وقتی پلیس خانه این زن را بازرسی می کرد، در سرداب خانه 35 تابوت پیدا کرد. ورا پس از دستگیری به حبس ابد محکوم شد.

شرمان سیاه
در اواسط دهه 1860، «لیدیا شرمان» - اهل کانکتیکت آمریکا -پس از چندین سال زندگی، با مشکل بزرگی مواجه شد، او شش فرزند داشت و همسرش بیکار شده بود. لیدیا با خودش فکر کرده بود که طی کردن مراحل قانونی طلاق وقت و پول زیادی می خواهد و زن جنایتکار برای همین به سراغ سم رفت.

وی برای همسرش شکلاتی خوش طعم درست کرد و تا می توانست آن را به سمی کشنده آغشته کرد. لیدیا نه تنها همسرش بلکه به شش فرزندخود نیز شکلات سمی خوراند. وقتی همه اعضای خانواده جان سپردند، لیدیا به راحتی توانست پول بیمه عمرشان را به چنگ بیاورد. پس از مرگ خانواده حالا وقت آن بود که لیدیا پول بیشتری به دست آورد، به این ترتیب او با کشاورزی پیر و ثروتمند ازدواج کرد، یک سال پس از ازدواج، کشاورز به دست همسر جوانش مسموم شد و جان باخت.

لیدیا در ازدواج های بعدی هم شوهرانش را به قتل رساند. بین سال های 1864 تا 1871 لیدیا شرمان ده نفر را به گورستان فرستاد وپول بیمه عمر همه آنها را تصاحب کرد. سرانجام در سال 1871 راز مرگبار لیدیا فاش شده و او به اتهام قتل، دستگیر و به حبس ابد محکوم شد.

 

اخبار,اخبار گوناگون , مشهورترین بیوه های سیاه تاریخ

 
مخالفت یعنی مرگ
«گالیش گاتفرد» زنی اهل آلمن بودکه خواستگاران زیادی داشت. سال 1815 او از میان خواستگارانش با مردی به نام «میتنبرگ» ازدواج کرد. مرد خوش چهره ای که یک ایراد بزرگ داشت و آن اینکه همیشه دائم الخمر بود. طولی نکشید که گاتفرد از این زندگی خسته شد و تصمیم گرفت همسرش را به قتل برساند، به این ترتیب زن جوان در لیوان نوشیدنی همسرش سم کشنده ای ریخت.

پس از مرگ میتنبرگ همه تصور می کردند اوبه دلیل مصرف بیش از حد الکل، جان خود را از دست داده است. بعد از این جنایت، زن جوان قصد داشت با مرد دیگری ازدواج کنداما این مرد متاهل بود و با اصرار فرزندان آن مرد، وی ازدواج با گاتفرد را نپذیرفت.

گاتفرد که کینه به دل گرفته بود، هر دو فرزندمرد مورد علاقه اش را وقتی در خواب بودند مسموم کرد و کشت. مدتی بعد، وقتی خانواده گاتفرد مخالفت خود را با این ازدواج اعلام کردند، گیش پدر و مادر خودش را هم به قتل رساند تا دیگر مخالفی در کار نباشد.

با وود اینکه گیش افراد بسیاری را کشته بود تا به همسر دلخواهش برسد اما مرد مورد علاتقه اش همچنان راضی به ازدواج با او نبود و همین موضوع باعث شد تا گیش او را نیز با سم به قتل برساند.

او به مرد بیچاره سم خوراند و در حالیکه مرد آخرین ساعات زندگی اش را می گذراند، با وی ازدواج کرد. به این ترتیب تمام دارایی های مرد به گیش گاتفرد رسید. مدتی بعد وقتی زن جوان، پودر سفیدرنگی روی غذای یکی از دوستانش ریخته بود تا او را هم به قتل برساند، دوستش به وی مشکوک شد و ترجیح داد با پلیس به خانه گاتفرد برگردد و بعد از آن بود که ماجرای قتل های زنجیره ای این زن مخوف فاش شد.

در میان 30 پرونده قتلی که بین سال های 1813 تا 1827 رخ داده بود و گاتفرد جزو متهمان آن به شمار می رفت، وی سرانجام در قتل 15 نفر گناهکار شناخته شد. زن جنایتکار در طول جلسات محاکمه اش هیچ دفاعی از خود نکرد و با غرور به همه قتل هایش اعتراف کرد.

قتل عام خانوادگی
سال 1927 بود که همسر اول «ماری سنارد» از دنیا رفت. یک سال بعد، او با مردی به نام «لئون» ازدواج کرد. والدین لئون بسیار ثروتمند بودند و گر می مردند تمام دارایی شان به لئون می رسید.

ماری از پدر و مادرشوهرش دعوت کرد تا با آنها زندگی کنند اما هنوز مدت زیادی از شروع زندگی مشترک این زوج نمی گذشت که پدر لئون به دلیل خوردن یک قارچ سمی از دنیا رفت و مدتی بعد مادر لئون نیز به دلیل ابتلا به سینه پهلو درگذشت. به این ترتیب تمام ثروت خانواده لئون به پسر خانواده رسید اما او هم چند ماه بعد جان باخت.

در این هنگام دوست لئون که به این ماجراهای مرگبار مشکوک شده بود، پلیس را در جریان گذاشت. آزمایش های پلیسی، از مقدار بالای سم در بدن لئون حکایت می کرد. اجساد پدر و مادرشوهر ماری نیز دوباره آزمایش شدند و وجود سم در بدن آنها نیز تایید شد، به این ترتیب ماری بسنارد به اتهام چندین فقره قتل دستگیر شد.

 

اخبار,اخبار گوناگون , مشهورترین بیوه های سیاه تاریخ

 
در ادامه تحقیقات مشخص شد که او بین سال های 1927 تا 1949، یازده نفر از جمله دو عموی همسرش را هم به قتل رسانده تا بلکه از این طریق بتواند پول بیمه عمرشان را بگیرد. جلسات محاکمه ماری بسنارد 10 سال طول کشید و سرانجام او با کمک وکیل خود از زندان آزاد شد.

اخبار گوناگون - مجله همشهری سرنخ

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------