تولید کاغذ از بازیافت بطری‌های پلاستیکی+تصاویر



مهندسان جوان مکزیکی به یک قابلیت زیست محیطی بی سابقه دست یافتند و موفق به ساخت کاغذ استاندارد از بازیافت بطری‌های پلاستیکی شدند.

به گزارش فارس، مهندسان جوان مکزیکی به یک قابلیت زیست محیطی بی سابقه دست یافتند و موفق به ساخت کاغذ استاندارد از بازیافت بطری‌های پلاستیکی شدند.

«اور آدریان ناوا» از بنیانگذاران شرکت جدید کرونولوژی مستقر در «اِکاتِ پِک» در مکزیک در مورد پروژه خود گفت: ما از طریق بازیافت بطری‌های پلاستیکی، کربنات کلسیم موفق به ساخت و تولید کاغذ استاندارد شدیم. برای تولید کاغذ از مواد شیمیایی مانند کلر استفاده نکرده‌ایم، این کاغذ به دست آمده نسبت به استانداردهای فعلی مقاوم‌تر است، ضد آب است، می‌توان آن را پاره کرد و در حین چاپ به مقدار لازم جوهر جذب می‌کند؛ این امر باعث می‌شود زندگی درختان به خطر نیافتد و موجب صرفه جویی 56 هزار لیتر آب می‌شود.

علاوه بر این 15 درصد کمتر هزینه دارد و ارزان‌تر است چون مواد شیمیایی نیاز ندارد؛ در نهایت با 235 کیلوگرم بطری فشرده می‌توان یک تن کاغذ تولید کرد و برای تولید 24 هزار کیلوگرم فقط 8 ساعت زمان نیاز است.

بطری‌های پلاستیکی اول به کمک تکه‌های مختلف کربنات کلسیم به گلوله‌هایی تبدیل می‌شوند بعد می‌توان کاغذ تولید کرد؛ با این کار از جنگل زدایی جلوگیری می‌شود.

در حال حاضر در مکزیک برای پوشش نیازهای جمعیت 700 هزار تن کاغذ در سال لازم است. حدود 33 درصد کاغذ تولیدی برای دفتر و کتاب استفاده می‌شود، 25 درصد برای بسته بندی و بقیه برای کاغذ توالت و بسته بندی غذا استفاده می‌شود.

این شرکت در نظر دارد این ماده را به کاغذ تبدیل کند. ساخت این نوع کاغذ در اسپانیا و تایوان وجود دارد اما روند این شرکت 4 برابر ارزان‌تر است.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,بازیافت بطری‌های پلاستیکی

 

اخبار,اخبار گوناگون ,بازیافت بطری‌های پلاستیکی

 

اخبار,اخبار گوناگون ,بازیافت بطری‌های پلاستیکی

 اخبار گوناگون - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------