مولتی میلیاردر های عرصه تکنولوژی را بشناسید



در فهرست جدید که برای سال 2015، 290 فرد جدید اضافه شده اند که مجموعا تعداد میلیاردر های دنیا را به رقم 1826 نفر رسانده اند. اکنون مجموع درآمد مولتی میلیاردر های جهان به رقم بیش از 7 تریلیون دلار رسیده است. بخش مهمی از ثروتمند ترین افراد جهان را صاحبان کسب و کار در حوزه تکنولوژی تشکیل میدهد.

به گزارش تابناک مجله «فوربس» اخیرا اقدام به انتشار فهرست خود از ثروتمند ترین افراد در سراسر جهان کرده است. در میان نام ثروتمند ترین افراد جهان، چهره های سرشناس دیده میشوند که در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند.

در اینجا نگاهی میکنیم به فهرستی از 10 ثروتمند بزرگ جهان در حوزه تکنولوژی برای سال 2015 :

1 – بیل گیتس
دارایی خالص وی برای با 79.2 میلیارد دلار است. وی ثروتمند ترین فرد حال حاضر بر روی کره زمین است. عنوانی که طی 16 سال همواره از آن وی بوده. گیتس مدتی است خود را کاملا وقف اقدامات بشر دوستانه در بنیاد بیل و ملیندا گیتس کرده است که از جمله این اقدامات باید به بهبود وضعیت بهداشت جهانی، آموزش و پرورش و تغذیه در قاره آفریقا اشاره کرد:

 

اخبار,اخبار گوناگون , میلیاردر های عرصه تکنولوژی

 
2 – لاری الیسون
دارایی خالص وی برابر با 54.3 میلیارد دلار است. وی یکی از معدود افرادی است که در سیلیکون والی به سرعت رشد کرد. فردی که از طبقه متوسط در شیکاگو بالا آمد و اکنون یک میلیاردر است. وی بنیانگذار Oracle است:

 

اخبار,اخبار گوناگون , میلیاردر های عرصه تکنولوژی

 
3 – جف بزوس
دارایی خالص وی برابر با 34.8 میلیارد دلار است. مدیر عامل آمازون، سال 2015 را قدرتمند آغاز کرده است و این شرکت قرار است حرکتی سریع را در صنعت سینما و سریال آغاز کند. آمازون به تدریج کسب و کار خود را گسترده کرده است و بزوس 18 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد:

 

اخبار,اخبار گوناگون , میلیاردر های عرصه تکنولوژی

 
4 – مارک زاکربرگ
دارایی خالص وی برابر با 33.4 میلیارد دلار است. بنیانگذار فیسبوک همچنان در حال توسعه این شبکه اجتماعی است هرچند تعداد مخاطبان آن تا حدی تنزل کرده است. این شبکه در حدود 1.4 میلیارد مخاطب دارد و روزانه 3 میلیون فیلم و ویدئو بر روی این شبکه اجتماعی دیده میشود. اینها بعلاوه 300 میلیون کاربر اینستاگرام است در کنار 700 میلیون کاربر واتس اپ:

 

اخبار,اخبار گوناگون , میلیاردر های عرصه تکنولوژی

 
5 – لاری پیج
دارایی خالص وی برابر با 29.7 میلیارد دلار است. مدیر عامل گوگل یکی از تاثیر گذار ترین شرکت های حوزه تکنولوژی را در دنیا مدیریت میکند. صرف نظر از تسلط در حوزه جستجوی آنلاین باید مجموعه میلیون ها دستگاه اندروید را مد نظر قرار داد که تقریبا معادل یک دستگاه برای هفت نفر است. در سال 2014 بنیاد خانوادگی وی 15 میلیون دلار برای مبارزه با بیماری ابولا وقف کرد:

 

اخبار,اخبار گوناگون , میلیاردر های عرصه تکنولوژی

 
6 – سرگی برین
در آمد خالص وی برابر با 29.2 میلیارد دلار است. وی نیز که از دیگر بنیانگذاران گوگل است در حال حاضر Google X را مدیریت و رهبری میکند که بخش فوق سری گوگل برای انجام پروژه های تحقیقاتی جدید در حوزه تکنولوژی است. وی به همراه پیج در سال 1998 بنیان گذاشت. شرکتی که اکنون در حدود 40 هزار کارمند دارد:

 

اخبار,اخبار گوناگون , میلیاردر های عرصه تکنولوژی

 
7 – جک ما
دارایی خالص وی برابر با 22.7 میلیارد دلار است. بنیانگذار Alibaba که پیش از آن تنها یک معلم ساده بود، اکنون یکی از ثروتمند ترین افراد دنیا است که از کشور چین برخاسته. البته دایره فعالیت ها وی تنها به حوزه تکنولوژی مربوط نمیشود بلکه از تیم های ورزشی تا صنعت فیلم را نیز در بر میگیرد:

 

اخبار,اخبار گوناگون , میلیاردر های عرصه تکنولوژی

 
8 – استیو بالمر
دارایی خالص وی برابر با 21.5 میلیارد دلار است. وی در سال 2014 از مدیر عاملی مایکروسافت بازنشسته شد و اکنون مالک باشگاه Los Angeles Clipper است. بعد از آنکه بیل گیتس اقدام به فروش سهام خود در مایکروسافت برای تقویت بنیاد خود کرد، وی به عنوان بزرگترین سهام دار این شرکت جای بیل گیتس را گرفت:

 

اخبار,اخبار گوناگون , میلیاردر های عرصه تکنولوژی

 
9 – لورن پاول جابز
دارایی خالص وی برابر با 19.5 میلیارد دلار است. بعد از مرگ همسرش استیو جابز اکنون وی بیشترین شهرت خود را در حوزه سیاست و تاثیر گذاری اجتماعی دارد. وی بنیانگذار انجمن Emerson است که فعالیت این انجمن در حوزه تشویق صاحبان صنایع و کار آفرینان به اصلاحات اجتماعی است. از جمله فعالیت های این انجمن کمک به دانشجویان و دانش آموزان کم بضاعت است:

 

اخبار,اخبار گوناگون , میلیاردر های عرصه تکنولوژی

 
10 – مایکل دل
دارایی خالص وی برابر با 19.2 میلیارد دلار است. صاحب شرکت معروف Dell اذعان دارد که این شرکت بسیار سریع تر از رقبای خود از جمله IBM و Oracle در حال توسعه و ترقی است. وی شرکت خود را در سال 1984 و در حالی که تنها 19 سال سن داشت در تگزاس بنیان گذاشت:

اخبار,اخبار گوناگون , میلیاردر های عرصه تکنولوژی

 

اخبار گوناگون - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------