افتتاح هتل یخی در سوئد + تصاویر



هتل یخی سوئد هر زمستان باز می‌شود و تا فصل بهار و پیش از آب شدن آن پذیرای هزاران نفر است.

 این هتل یازدهم دسامبر آغاز به کار می‌کند. امسال از بین 19 سوئیت هتل یکی به سبک تئاتر سلطنتی روسیه و دیگری با صورت کشتی پرنده طراحی‌شده است. گروه طراحی این هتل نیز جزییات ابتدایی از طراحی دوباره این بنا ارائه داده‌اند. بقیه سوئیت‌ها به‌اندازه و شکل یک فیل واقعی‌اند و چیدمان داخلی آن به سبک دهه هفتادی از هتل کپسولی ژاپن است.

معمار انگلیسی مَت چان با همکاری طراحی دیگر به نام آنی هانووِر طراحی سوئیت جنگل کایرن را با الهام از زمین‌های اطراف این جنگل انجام دادند. اماکن عمومی نیز با چلچراغ‌های یخی روشن می‌شوند. این چلچراغ‌ها همگی از کریستال های یخی بریده‌شده‌اند. بلافاصله کنار هتل نیز یک کافه و کلیسای کوچک برفی قرار دارد. شاید غیرمتعارف‌ترین تغییر امسال نصب وسایل اطفا حریق در تمام راهروهای یخی هتل است! طبق قوانین سوئد وجود این تجهیزات در تمام هتل‌های سوئد ضروری است.

برای تهیه مواد اولیه ساخت این هتل، هر زمستان بلوک‌های یخی بسیار خوش‌تراش از رودخانه تورن استخراج می‌شوند. ازآنجایی‌که اتاق‌ها از برف فشرده ساخته‌شده‌اند روی آن‌ها نمک می‌پاشند، بدین طریق در دمای 5 درجه سانتی گراد سالم می‌مانند. خوابیدن با تجهیزات اکتشاف قطب در این اتاق‌های سرد و بسیار آرام و در فضایی درخشان از کریستال های یخی تجربه بسیار جالبی است هرچند برخی تحمل خوابیدن در چنین فضای سردی را ندارند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,هتل یخی سوئد

 

اخبار,اخبار گوناگون,هتل یخی سوئد

 

اخبار,اخبار گوناگون,هتل یخی سوئد

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------