میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند



اخبار گوناگون - میلیونرهایی که پشت میله های زندان هستند

بعضی از میلیونرهای دنیا که ثروت و موفقیت چشم آنها را کور کرده، تصمیمات احمقانه ای برای حفظ و بیشتر کردن ثروت خود می گیرند که دود عواقب کارشان به چشم خودشان می رود. به 10 نفر از میلیونرهایی اشاره کرده ایم که بعضی از آنها پشت میله های زندان هستند.

بعضی از آنها مجرمین ثروتمندی هستند که به آنها شانس دومی داده شده و آزادی خود را بازیافته اند، ولی از گذشته درس نگرفته اند. این افراد انگار یاد نگرفته اند که وقتی آزادی از آنها گرفته می شود، پول و ثروت آنها هر چقدر باشد، نجاتشان نمی دهد.


10. جوردن بلفورت – 100 میلیون دلار از دارایی اش را از دست داد.

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجرمین ثروتمند

 
جوردن مولتی میلیونری بود که از شرکتش ثروت و موفقیت فوق العاده بدست آورده بود. او هرچه در زندگی می خواست داشت و هر چقدر دلش می خواست خرج می کرد. او به لطف وجود شرکت واسطه سهامش، Stratton Oakmont، در سن 25 سالگی، سالی 250 میلیون دلار درمی آورد. ولی وقتی که جوردن محکوم به پولشویی و کلاهبرداری شد، سرچشمه ثروت او خشک شد.

 

او ثروت مولتی میلیون دلارس اش را از دست داد و مجبور شد از منزل لوکسش به مدت دو سال به سلول زندان نقل مکان کند. همچنین مجبور شد که 100 میلیون دلاری که غیرقانونی بدست آورده بود را پس بدهد. رسوایی جوردن برایش شهرت آورد، او در مورد گذشته پرگناهش کتاب نوشت که کارگردان مشهور دنیا، مارتین اسکورسیزی از روی این کتاب، فیلم "گرگ وال استریت" را اقتباس کرد.


9. کیم داتکام – 17 میلیون دلار از دست داد.

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجرمین ثروتمند

 
کیم که تباری آلمانی-فنلاندی دارد، ثروتش را با کارآفرینی آنلاین بدست آورد. او به خاطر تأسیس خدمات آنلاین اشتراک فایل Megaupload مشهور است که می گویند برای صنعت سرگرمی، صدها میلیون محتوای دزدی، هزینه داشته است.

 

او بخاطر معاملات آنلاین مشکوک دائماً در صدر اخبار قرار می گرفت و در سال 1994 بخاطر کلاهبرداری و جاسوسی اطلاعاتی محکوم شد. قانون در هر قدمی که داتکام برمی داشت او را دنبال می کرد و می گرفت و در نهایت در سال 2012 او به جرم دزدی آنلاین و تبانی در ارتکاب تخلف از قانون کپی رایت دستگیر شد. در این نقطه، 17 میلیون دلار فقط از دارایی های او مصادره شد.


8. راج راجاراتنام – جریمه 92.8 میلیون دلاری

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجرمین ثروتمند

 
این میلیاردر سریلانکایی سابق، ثروتش را از طریق گروه Galleon بدست آورد. گالیون گروپ شرکتی بود که قبل از پلمب شدن در سال 2009 7 میلیارد دلار ارزش داشت. در سال 2009 با بازداشت راجاراتنام به اتهام تجارت داخلی، این شرکت هم بسته شد. در سال 2011 او مجرم شناخته شد و به 11 سال زندان محکوم شد و حکم دادگاه این بود که جریمه 92.8 میلیون دلاری هم باید پرداخت شود. طمع راجاراتنام به قیمت آزادی او و بخش زیادی از ثروت 1.5 میلیارد دلاری او تمام شد.


7. آلن استنفورد – با ثروت 2.2 میلیارد دلاری به 110 سال زندان محکوم شد.

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجرمین ثروتمند

 
آلن استنفورد اهل تگزاس، زمانی رئیس هیئت مدیره گروه مالی استنفورد بود و بخاطر توطئه عظیم مالی که مرتکب شده بود تا سرمایه گذاران را فریب بدهد، به 110 سال زندان محکوم شد. نقشه استنفورد موجب شد که او 7 میلیارد دلار از سرمایه گذاران بدزدد. داستان او در زندان نیز داستان شومی است، زیرا بخاطر ضرب و شتم خشونت آمیز با یکی از هم بند ها، جراحاتی جدی برداشت و حالا بینایی او ناقص شده است.


6. ژو مینگ – از میلیاردر به میلیونر

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجرمین ثروتمند


این میلیاردر چینی در سال 2005 رده هشتم ثروتمندترین های چین را به خود اختصاص داده بود. ولی ثروت او از بین رفت و باشگاه فوتبالش بسته شد، زیرا وقتی دوست صمیمی اش، بو ژیلای، به جرم فساد دستگیر شد، نام او نیز در این رسوایی بزرگ دیده می شد. او زندانی شد، ولی تا به امروز اتهامات او ثابت نشده است. ولی چیزی که می دانیم این است که ثروت او که بالغ بر 1.05 میلیارد دلار بود به 690 میلیون دلار سقوط کرده است.


5. وونگ کوونگ یو – میلیاردر محکوم به 14 سال حبس

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجرمین ثروتمند


او زمانی دارایی خالصی بالغ بر 6.3 میلیارد دلار داشت و رئیس هیئت مدیره لوازم برقی GOME بود. این شرکت یکی از محبوب ترین و پیشگام ترین زنجیره های لوازم برقی در چین بود. در سال 2008، وونگ بخاطر دستکاری در بازار بورس متهم شد و حالا به خاطر جرایمش به 14 سال زندان محکوم است. اینکه ثروت او چقدر بوده و آیا جریمه ای برایش بریده شده یا خیر مشخص نیست، ولی به احتمال زیاد تا دهه بعد نمی تواند از میلیاردها دلارش استفاده کند.


4. چی تای وون – 300 میلیون دلار از دست داد

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجرمین ثروتمند

 
چی تای وون رئیس هیئت مدیره گروه تولیدی مشهور کره ای، SK Corporation بود که بیشتر در حوزه صنایع نیرو، نفت و مواد شیمیایی کار می کرد. او بخاطر تأمین بودجه ساخت پارک بزرگ اولسان در کره جنوبی مشهور بود.

 

ولی این میلیونر در سال 2012 به خاطر اختلاس 45 میلیون دلاری از چندین شرکت کره جنوبی مجرم شناخته شد و دادگاه او را به 4 سال زندان محکوم کرد. البته او در سال 2003 هم یک بار به جرم تقلب حسابداری 7 ماه حبس کشیده بود. در سال 2008، پرونده او بسته شد و او عفو شد، ولی ظاهراً 300 میلیون دلار از ثروتش را به خاطر این موضوع از دست داد.

3. مایکل میلکن – بشردوستی که 2 سال از عمرش پشت میله های زندان بود.

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجرمین ثروتمند

 
میلکن کارشناس امور مالی بود که بخاطر کارهای بشردوستانه از جمله کنفرانس جهانی انستیتو میلکن جهت بحث و گفتمان دانشمندان درباره مسائل اجتماعی و اقتصادی، معروف بود. میلکن رئیس هیئت مدیره Knowledge Universe هم بود که با 40 هزار کارمند در هزاران پیش دبستانی در حال کار بود.

 

این کارشناس آمریکایی موفقیت عظیمی از کارهای انسان دوستانه اش بدست آورد، ولی به چند جرم از جمله تجارت داخلی، اخاذی و کلاهبرداری، 22 ماه حبس کشید. او در سال 1993 آزاد شد، ولی هنوز مظنون به تخلف از شرایط منعش از صنعت اوراق بهادار است.

2. آلفرد توبمن – جریمه 7.5 میلیون دلاری

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجرمین ثروتمند


آلفرد بشردوستی بود که در میشیگان به دنیا آمد و مشاور املاک هم بود. او بخاطر خلق مفهووم مرکز خرید مدرن مشهور شد. شرکت او که توبمن سنترز نام دارد، محبوبترین مراکز خرید ایالات متحده را دارد. آلفرد در سال 2000 بخاطر همدستی در شیادی تثبیت قیمت بین ساتبیز و کریستیز، به 10 ماه زندان محکوم شد. او بخاطر این همدستی محکوم به پرداخت جریمه 7.5 میلیون دلاری هم شد.

1. میخائیل خودورکووسکی و پلاتون لبدو

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجرمین ثروتمند


این افراد که زمانی ثروتمندترین افراد روسیه بودند، دارایی خالصی بالغ بر 15 میلیارد دلار داشتند. آنها سابقاً رهبری شرکت نفت یوکوس را بر عهده داشتند، ولی از سال 2003 بخاطر پرونده های حقوقی مربوط به فرار از مالیات و کلاهبرداری در زندان هستند.

 

این دو نفر قرار بود در سال 2011 آزاد شوند، ولی دوباره در سال 2009 بخاطر اختلاس و پولشویی محکوم شدند. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این رسوایی و بازداشت آنها انگیزه سیاسی داشته است. در دادگاه سال 2010، خودورکووسکی جمله ای گفت که بسیار مشهور شد: «من خیلی آدم ایده آلی نیستم، ولی آدمی هستم که ایده آل هایی دارم.

 

برای من، مثل هر کس دیگری، زندگی کردن در زندان سخت است و نمی خواهم اینجا بمیرم. ولی اگر مجبور باشم، هیچ شک و تردیدی نخواهم داشت. چیزی که به آن ایمان دارم ارزش مردن برایش را دارد. فکر می کنم این را نشان داده و ثابت کرده ام.»

اخبار گوناگون - برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------