بازدید از این مکان‌ها ممنوع است!



اخبارگوناگون - بازدید از این مکان‌ها ممنوع است!

در کشورهای مختلف همیشه مکان های جالب بسیاری وجود دارند که برای بازدید عموم باز هستند، اما در این میان بسیاری از مکان های شناخته شده و معروف به دلایل مختلفی برای بازدید ممنوع هستند.

 بسیاری از آثار و مکان‌های تاریخی جهان به منظور حفظ و نگهداری بر روی بازدید عموم بسته هستند.

بسیاری دیگر از این مکان‌ها نیز به منظور حفظ اطلاعات محرمانه و دولتی تعطیل بسته شده‌اند.

نگاهی داریم به 10 نقطه جالب ممنوع برای بازدید عموم.

غار نقاشی‌های ماقبل تاریخی Lascaux Caves
غارهای Lascaux مجموعه غارهایی در جنوب فرانسه هستند که به دلیل وجود آثار هک شده تاریخی مربوط به 17 هزار سال پیش معروف شده‌اند. به دلیل شیوع یک سری آلودگی‌های جدید و مخرب در این غارها ورود افراد به این مجموعه از سال 1963 ممنوع شده است.

اخبار ,اخبار گوناگون ,مکان‌های تاریخی جهان

 
جزیره Poveglia در نزدیکی ونیس
برای قرن‌ها این جزیره مکانی برای تبعید بیماران رو به مرگ بود. در سال 1348 پس از شیوع بیماری در ونیز و تبعید بیماران به این جزیره، اجساد و حتی بیمارانی که با جسد اشتباه گرفته شده بودند در مرکز این جزیره سوزانده شدند. این اتفاق یک بار دیگر در سال 1630 با شیوع بیماری جدیدی رخ داد. در سال‌های 1922 تا 1968 از این جزیره به عنوان مکانی برای بیماران روانی استفاده می‌شد. امروزه بازدید از این جزیره برای عموم ممنوع است.

اخبار ,اخبار گوناگون ,مکان‌های تاریخی جهان

 
محل اسناد محرمانه واتیکان
اسناد محرمانه واتیکان که در شهر واتیکان واقع است مرکزی برای نگهداری تعدادی از مهم‌ترین اسناد مربوط به تارخ مسیحیت است. محرمانه به معنای این نیست که شما نمی‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید بلکه به این معناست که شما نمی‌توانید از آنها بازدید کنید و برای اینکه بتوانید نسخه کپی آنها را مشاهده کنید باید به صورت کتبی درخواست بدهید. تنها اسنادی که امکان رویت آنها توسط عموم ممکن نیست اسنادی با قدمت کمتر از 75 سال است که ممکن است اطلاعات محرمانه دولتی در آنها موجود باشد.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,مکان‌های تاریخی جهان

 
کلیسای Lady Mary  در اتیوپی
کلیسایی واقع در اتیوپی که یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی مسیحیت است. به دلیل اهمیت این مکان تنها تعدادی کشیش خاص اجازه ورود به این مکان را دارند.

اخبار ,اخبار گوناگون ,مکان‌های تاریخی جهان

 
موزه امنیت ملی Jiangsu
این موزه چینی در خود انواع مدارک مربوط به سال‌های 1927 تا 1980 را حفظ کرده است. به منظور حفظ و نگهداری این اطلاعات از اتبعاع خارجی تنها افرادی اجازه بازدید از این مکان را دارند که اصلیت چینی داشته باشند.

اخبار ,اخبار گوناگون ,مکان‌های تاریخی جهان


جزیره Niihau در هاوایی
هفتمین جزیره بزرگ هاوایی به منظور حفظ حیاط وحش و فرهنگ اصیل خود اجازه ورود به هیچ فردی را نمی‌دهد، این جزیره که در حال حاضر یک ملک شخصی محسوب می‌شود. تعداد زیادی ساکن محلی نیز دارد.

اخبار ,اخبار گوناگون ,مکان‌های تاریخی جهان

 
منطقه Pine Gap
نام منطقه ای در مرکز استرالیا است  که وظیفه کنترل و نظارت بر ماهواره‌های جاسوسی آمریکایی را دارد. این مرکز به این دلیل در استرالیای مرکزی ساخته شده تا از برد کشتی‌های جاسوسی در امان باشد.

اخبار ,اخبار گوناگون ,مکان‌های تاریخی جهان

 
مرکز تحیقاتی اتمی Negev
این مرکز که در بیابان Negev قرار دارد به عنوان یک پایگاه تحقیقاتی اتمی توسط اسراییل معرفی شده است. هرچند که پس از فرار یک مهندس این مرکز به انگلستان اطلاعات جدیدی در مورد این مکان منتشر کرد، در میان این اطلاعات وجود یک مرکز کاملا مخفی دیگر در زیر این مرکز از سیار موارد بیشتر جلب توجه کرد.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,مکان‌های تاریخی جهان

 
Ise Grand ، مقدس‌ترین معبد ژاپنی‌ها
این معبد شامل 2 معبد بزرگ و اصلی و 125 معبد کوچک‌تر است. این معبد یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها برای ژاپنی‌ها است و ورود به آن برای به غیر از کشیش‌ها ممنوع است. اطلاعات و طرح‌های مربوط به ساخت این معبد مربوط به هزار سال پیش می‌شود.

اخبار ,اخبار گوناگون ,مکان‌های تاریخی جهان

 
مترو2 در روسیه
مترو 2 نام یک سیستم تونل مخفی در شهر مسکو است که در سال‌های حکومت استالین ساخته شد. این مترو احتمالا از متروی عادی شهر موسکو طولانی‌تر است و به منظور جابجایی سریع در میان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نقاط استراتژیک ساخته شده است. با این که داستان‌ها و گفته‌های زیادی از افرادی که گفته‌اند در ساخت این تونل‌ها حضور داشته‌اند، در مورد آن وجود دارد اما هیچ‌گونه مدرک رسمی توسط روسیه در این باره منتشر نشده و تمامی اطلاعات مربوط به این پروژه تماما محرمانه است.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,مکان‌های تاریخی جهان

اخبار گوناگون - بازار خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------