کشف راز عجیب ترکیدن وزغ‌ها + تصاویر



اخبار گوناگون - کشف راز عجیب ترکیدن وزغ‌ها + تصاویر

داستان به آوریل سال 2005 میلادی باز می‌گردد، جاییکه وزغ‌های برکه‌ای در هامبورگ آلمان با ورم کردن به اندازه 3.5 برابر حجم عادی خود ترکیده بودند و علت این موضوع چالش‌های بسیاری را برای یافتن پاسخ از سوی جانورشناسان جهان را ایجاد کرده بود که سر انجام کشف شد.

پس از سالها شبهه و بحث پیرامون علت ترکیدن این وزغ ها سرانجام زیست شناسی با نام "فرانک موتشمان" توانست پی به چرایی این اتفاق ببرد.

وی با اناجم بررسی های مکرر به این نتیجه رسیده که تنها بخش غیر سمی و خوراکی این وزغ ها کبد آنها بوده که در پشت آنها قرار دارد و تمامی این وزغ ها قبل از ترکیدن کبد خود را از دست داده بودند.

پس از بررسی مشخص شد که شکارچی کبد این وزغ ها، پرنده باهوشی با نام کلاغ بوده که از این موضوع کاملا آگاه بوده و تنها به جهت خوردن کبد این وزغ ها به آنها حمله می کرده است.

ساز و کار بدن این وزغ ها طوری است که در صورت کاسته شدن اندم کبد از بدن آنها، بدن آنها شروع به تورم کرده و این تورم تا زمان ترکیدن آنها ادامه پیدا می کند.

در خصوص اینکه یک کلاغ چگونه می تواند از غیر سمی بودن این بخش از وزغ اطلاع داشته باشد و اینکه این اندام در کجای بدن این دوزیست قرار دارد، داشنمندان را بار دیگر به موضوع هوش بسیار بی نظیر کلاغ ها جلب کرده است.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,ترکیدن وزغ‌ها

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,ترکیدن وزغ‌ها

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,ترکیدن وزغ‌ها

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------