گران‌ترین کلکسیون‌های سکه در جهان+تصاویر



اخبار گوناگون - گران‌ترین کلکسیون‌های سکه در جهان+تصاویر

بعضی از افراد دوست دارند تا به جمع آوری تمبر بپردازند، بعضی دیگر نیز علاقه دارند تا پول کاغذی یا سکه جمع کنند. اما گاهی افرادی آن چنان علاقه مند هستند که میلیون ها دلار برای جمع آوری کلکسیون خود هزینه می کنند.

جمع کردن سکه کار آن چنان دشواری نیست و هر کسی می تواندبا کمی وقت این کار را انجام دهد. اما اگر شما قصد داشته باشید تا سکه هایی قدیمی را که دیگر در بازار موجود نیستند جمع آوری کنید باید کمی بیشتر از فقط وقت هزینه کنید و برای تهیه سکه ها پول نیز خرج کنید.

در حال حاضر 235 سکه آمریکای در جهان موجود است که ارزشی بیش از 1 میلیون دلار دارند و ارزش جمعی آن ها بیش از 550 میلیون دلار است.

مجموع سکه های عتیقه در جهان 21 میلیون عدد است که جمعا ارزشی بیش از  30 میلیارد دلار دارند.
سکه اولین بار در سال 600 سال قبل از میلاد مسیح در کشور ترکیه ساخته شد و تا به امروز در معاملات کاربرد داشته است.

مجموعه جان جی فور
ارزش : 56 میلیون دلار
جان جی فورد در سال 1924 متولد شد. او در آن سال های ابتدایی کار خود به عنوان یک مسئول تحویل برای یک فروشگاه سکه کار می کرد و پس از اینکه به این کار علاقه مند شد خود وارد این زمینه شد. کلکسیون او در سال 2003 توسط فرزندانش به قیمت 56 میلیون دلار به فروش رفت.

 

اخبار,اخبار گوناگون , گران‌ترین کلکسیون‌های سکه

 
مجموعه لوئیس الیاسبرگ
ارزش: 57 میلیون دلار
یکی از علاقه مندان به جمع آوری سکه که به شدت در این زمینه موفق بود. او در سال های 1920 تا 1970 به جمع آوری انواع سکه های کم یاب پرداخت و توانست تعدادی از کم یاب ترین سکه های کم یاب دوران انقلاب آمریکا را جمع آوری کند مجموعه او شامل سکه هایی از سال های 1870 تا 1930 بود که در سال های 1982، 1996 و 1997 در چندین حراجی به فروش رفتند. در نهایت سکه های او به مبلغ 57 میلیون دلار به فروش رفتند که اگر تا به امروز حفظ می شدند ارزشی بسیار بیشتر داشتند.

 

اخبار,اخبار گوناگون , گران‌ترین کلکسیون‌های سکه

 
کلکسیون کازم تاسکنت
ارزش: بیش از 100 میلیون دلار
این مجموعه در حال حاضر در یکی از بانک های ترکیه قرار دارد و توسط سازنده بانک جمع آوری شده است. کازم تاسکنت که بانک Yapi Kredi را افتتاح کرد تصمیم گرفت تا با جمع آْوری تعدادی از قدیمی ترین سکه های موجود در ترکیه این آثار با ارزش را حفظ کند. در حال حاضر بیش از 55 هزار سکه از دوران های مختلف در گاوصندوق بانک موجود است که ارزشی بیشتر از 100 میلیون دلار دارند.

 

اخبار,اخبار گوناگون , گران‌ترین کلکسیون‌های سکه


مجموعه ملک فاروق
ارزش: 150 میلیون دلار
ملک فاروق در سال های 1936 تا 1952 در مصر حکم رانی می کرد. او در این سال ها به صورت بسیار اشرافی زندگی می کرد و هزینه زیادی را صرف علایق خود کرد. جمع آوری سکه یکی از علاقه مندی های او بود که او هزینه ای زیادی صرف آن می کرد و در طول سالیان طولانی از سراسر جهان تعدادی از کمیاب ترین سکه ها را خریداری کرد. پس از سقوط ملک فاروق در سال 1952 مجموعه سکه هایش که شامل بیش از 8500 سکه بود به حراج گذاشته شد. ارزش این کلکسیون به ارزش پول روز بیش از 150 میلیون دلار است.

اخبار,اخبار گوناگون , گران‌ترین کلکسیون‌های سکه


کلکسیون اسمیتسونین
ارزش: بیش از 200 میلیون دلار
مجموعه ملی نومیسماتیک در آمریکا شامل بیش از 1.6 میلیون سکه کم یاب است. جمع آوری این مجموعه از سال 1923 آغاز شده است و تا با امروز ادامه دارد. در این مجموعه تعدادی از کم یابترین سکه های جهان موجود است که ارزش یکی از آن ها گاهی بیش از 10 میلیون دلار است. تعدادی از قدیمی ترین سکه های جهان با قدمتی بیش از 2700 سال نیز در این مجموعه وجود دارد که ارزش آن را به بیش از 200 میلیون دلار رسانده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون , گران‌ترین کلکسیون‌های سکه

اخبار گوناگون - بازار خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------