7 زن و مادر نمونه سیاه پوست



هیلاری کلینتون کار خود به عنوان روزیر امور خارجه آمریکا را به پایان رسانده است و سومین زنی بوده است که این منصب را داشته است. بانوان پیشرو همچون کیرستن جیلیبرند و الیزابت وارن خواستار نوع جدیدی از شفافیت در واشینگتن هستند. و بانوی اول آمریکا، میشل اوباما برای آمریکای سالمتر تلاش می کند. این عصر بهترین عصر در طول تاریخ برای زنان – به خصوص زنان سیاهپوست – و بسیاری از بانوان خبرساز است که بین نقش های خود به عنوان زن شاغل و مادر تعادل برقرار کرده اند. پس به افتخار ماه تاریخ سیاهپوستان (ماه جاری) فهرستی از زنان برجسته ای درست کرده ایم که الهامبخش همه زنان بدون توجه به نژادشان هستند.

 7 زن و مادر نمونه سیاه پوست

 وندی ویلیامز
این مجری بامزه برنامه های تلویزیونی از سال ها پیش که شوی رادیویی خود را آغاز کرد محبوب ما بوده است. ویلیامز یک پسر به نام کوین دارد و عاشق این است که درباره او با مخاطبینش حرف بزند. او در مصاحبه ای در سال 2010 گفت که همیشه دوست داشته است که شغل و خانواده را با هم داشته باشد. او می گوید: «اینکه چگونه بین این دو تعادل برقرار کنم کار دشواری بود و به همکاری زیادی از سوی همه نیاز داشتم.»

  7 زن و مادر نمونه سیاه پوست

 بیانسه ناولز
نیازی به معرفی بیانسه نیست، همه او را می شناسند. او یکی از قدرتمندترین زنان دنیاست و در حال حاضر عکس او روی مجله Vogue قرار دارد. در مصاحبه ای با این مجله، ناولز درباره مادر بودن گفته است: «الان، بعد از وضع حمل، واقعاً به قدرت بدنم پی می برم. حالا فکر می کنم که بدنم معنای کاملاً متفاوتی یافته است. اعتماد به نفس بیشتری درباره آن دارم. حتی در مورد وزن بیشتر، لاغری و هر چیز دیگری. احساس زن بودن بیشتری می کنم. بیشتر احساس لطافت و جذابیت دارم.» او ادامه می دهد: «خانواده همیشه مهم بوده است. من همیشه مادرم، پدرم و شوهرم را داشتم. ولی ... زندگی بیشتر از اینهاست... با هیچکدام از اینها تعریف نمی شود.»

  7 زن و مادر نمونه سیاه پوست

 وایولا دیویس
وایولا دیویس هنرپیشه نامزد اسکار به خاطر نقش هایی در Doubt و The Help و مادر سه فرزند است که دو تا از آنها فرزندان تنی و یکی از آنها فرزندخوانده است. او اخیراً به تلگراف گفته است: «من همیشه دلم یک بچه می خواست، ولی بازیگری شغل بسیار خود-متمرکزی است. ما بازیگرها دیر ازدواج می کنیم و دیر بچه دار می شویم، و ناگهان مکثی می کنیم و فکر می کنیم "من چی کم دارم؟"» او به شوخی می گوید: «مادربزرگم 18 بچه داشت. می توانید تصورش را بکنید؟ من با یک بچه حس می کنم که در حالت بقا قرار دارم و هر روز فقط سعی می کنم که روزم را بگذرانم. هیچ وقت فکر نکردم که شاید احساس شکست کنم، ولی در عین حال، خیلی خوشحالم از این که فکر کنم برای یک نفر بزرگترین قهرمان روی زمینم.»

  7 زن و مادر نمونه سیاه پوست

 هالی بری
قطعاً بعضی ها هالی بری، برنده جایزه اسکار، را به خاطر ذات ستیزه جویانه دعوای طولانی او با شوهر سابقش، گابریل اوبری، بر سر حضانت فرزندشان، "مادر سال" نمی دانند. ولی یکی از علت هایی که ما از او خوشمان می آید این است که او به بهترین شکل ممکن با واقعیت طلاق کنار آمده است. بری در مورد شوهر سابقش می گوید: «شما متوجه می شوید که قرار نیست تا پایان راه با کسی بمانید. تصمیم گرفتید که انسان کوچک شگفت انگیزی را به این دنیا بیاورید. و من فکر می کنم که به همین خاطر ما با هم بودیم.» دختر بری، نهلا، 4 سال دارد.

  7 زن و مادر نمونه سیاه پوست

 شری شپرد
شری شپرد یک کمدین استند-آپ، هنرپیشه و یکی از مجریان برنامه The View است که درباره فداکاری های شغلی اش برای مادری می گوید: «زمانی بود که من باید چیزی را کنار می گذاشتم و آن زمانی بود که پسرم با زایمان زودرس متولد شد. او 5.5 ماه داشت که به دنیا آمد. دوره ترسناکی برایم بود... آن زمان باید شری هنرپیشه و شری کمدین را روی قفسه کنار ظروف چینی ام می گذاشتم و روی مادر بودن تمرکز می کردم. این بهترین کاری بود که انجام دادم...»

  7 زن و مادر نمونه سیاه پوست

 جنیفر هادسون
جنیفر هادسون بازیگر برنده جوایز اسکار و گرمی، نامزد دیوید اوتونگا کشتی گیر است. آنها یک پسر 2 ساله به نام دیوید جونیور دارند. هادسون به مجله Parade گفت: «مادر بودن باعث شد بفهمم که مادرم چقدر مرا دوست داشت و مادر بودن چقدر صبوری می خواهد. به کارهایی که مادرم برای من کرد فکر می کنم و بنابراین فکر می کنم که همان کارها را باید برای پسرم انجام دهم. حالا که یک بچه دارم اینها را می فهمم.»

  7 زن و مادر نمونه سیاه پوست

 ماریا کری
ماریا کری خواننده پاپ برنده جایزه گرمی و داور "امریکن ایدل" و مؤسس صندوق Fresh Air است. او قبل از به دنیا آوردن دوقلوهایش در 41 سالگی، یک بار سقط جنین داشت. شوهر او نیک کانن 10 سال از او کوچکتر است. کری به مجله Touch گفت: «من هرگز فکر نمی کردم که مادر شوم. کارم کل زندگی من بود... وقتی شخص درستی را پیدا می کنید، آن را تجربه می کنید.»

منبع:bartarinha.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------