متفاوت‌ترین حادثه های ریلی +عکس



ترن یکی از وسایل نقلیه بسیار ایمن در تمامی دنیا است ولی با همین ایمنی نیز همچنان حادثه های مختلفی در دنیا برای ترن ها رخ می دهد که باعث مرگ انسان های زیادی می شود.
تا به حال حوادث مرگبار مختلفی در خطوط ریلی رخ داده است که البته در میان آن ها برخی بسیار عجیب هستند یا به نوعی با دیگر حوادث متفاوت هستند. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از متفاوت ترین حوادث ریلی دنیا:

سقوط ترن از طبقه دوم

تصادف با قطار , اخبار گوناگون

در سال 1895 یکی از عجیب ترین حوادث ریلی دنیا رخ داد. در این حادثه که در یکی از خطوط شهر پاریس اتفاق افتاد یک قطار به علت ضعف سیستم ترمز از کنترل خارج شد و با کناره های ریل  برخورد کرد. به خاطر سرعت بالا ترن حتی ایستگاه را نیز برش داد و به دیوار آن برخورد کرد و سپس به خیابان افتاد. در این حادثه تمامی مسافرین جان سالم به در بردند ولی قطار پس از سقوط از طبقه دوم به روی خانمی سقوط کرد و باعث مرگ او شد.

مرگبارترین حادثه قطار پر سرعت دنیا

تصادف با قطار , اخبار گوناگون

در سال 1998 مرگبارترین حادثه قطارهای پرسرعت دنیا در آلمان رخ داد. این قطارها معمولا به عنوان ایمن ترین ها در دنیا شناخته می شوند ولی در این حادثه نزدیک به 101 نفر کشته و 88 نفر زخمی شدند. دولت آلمان علت این حادثه را شکستگی چرخ قطار و خارج شدن آن از ریل اعلام کرد. این حادثه برای همیشه در تاریخ آلمان به ثبت رسید.

مرگبارترین حادثه ریلی در تاریخ

تصادف با قطار , اخبار گوناگون

سریلانکا جایی است که عنوان مرگبارترین حادثه ریلی را به خود اختصاص داده است. در سال 2004 در حالی که یک قطار با جمعیت بسیار زیادی در حال حرکت در نزدیکی ساحل بود که ناگهان زمین لرزه ای در دریا رخ داد و در پی آن سونامی بزرگی به سمت قطار آمد. در این حادثه نزدیک به 1700 نفر جان خودشان را از دست دادند تا به عنوان حادثه ای شناخته شود که نمونه ای در تاریخ ندارد.

تصادف با ترن دزدی

تصادف با قطار , اخبار گوناگون

دزدیدن خودرو یا موتور سیکلت شاید خیلی تعجب آور نباشد اما ربودن یک ترن بسیار عجیب است. چندی پیش زنی در یک اقدام نادر یک قطار را در سوئد ربود و با آخرین سرعت شروع به حرکت کرد. از آنجایی که این خانم ناشناس توانایی کنترل قطار را نداشت، ترن از خط خارج شده و سپس با خانه ای در کنار ریل برخورد کرد. این حادثه تلفاتی نداشت و تنها زن سارق کمی مجروح شد.

برخورد مخرب دو ترن

تصادف با قطار , اخبار گوناگون

در سال 1954 یک تصادف بسیار سنگین در یکی از خطوط ریلی شهر لندن رخ داد. این حادثه اینگونه رخ داد که یک قطار الکتریکی با توجه به نشانه ها زیر یک پل توقف کرد و پس از چند دقیقه یک قطار بخار به علت مه غلیظ متوجه ترن الکتریکی نشد و به شدت با آن برخورد کرد. این برخورد به تنهایی کشته ای نداشت اما شدت حادثه باعث تخریب پل شد و سپس روی قطار بخار ریخت. در پی تخریب پل 90 مسافر که در قطار بخار بودند جان خودشان را از دست دادند.

تصادف به خاطر یک گاو

تصادف با قطار , اخبار گوناگون

هند یکی از کشورهایی است که حادثه های مختلفی در خطوط ریلی آن رخ می دهد اما عجیب ترین آن در سال 1995 بود. در این حادثه ترن ها با برنامه حرکت خودشان را آغاز کرده بودند ولی در این میان مشکلی وجود داشت. قطار اول پس از حرکت متوجه یک گاو روی ریل می شود و برای برخورد نکردن با آن ترمز می کند و مدتی صبر می کند. در این مدت ترن دوم بدون اطلاع از این موضوع حرکت کرده و بدون توجه به راه خود ادامه می دهد این بی توجهی باعث شد تا قطار دوم با شدت به ترن اولی برخورد کند. در این حادثه 200 نفر کشته و 200 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
منبع:yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------