با 5 موجود تازه کشف شده دنیا آشنا شوید +عکس



با 5 موجود تازه کشف شده دنیا آشنا شوید +عکس

موجودات بسیاری در طبیعت زندگی می کنند که هر کدام به زیرمجموعه های مختلفی تقسیم می شوند از این رو جمعیت آن ها بسیار افزایش می یابد به طوری که گاهی برخی از آن ها خیلی دیر کشف می شوند.

هر ساله دانشمندان به گونه های جدید از حیوانات دست پیدا می کنند که تا به امروز هیچ اثری از آن ها نبوده است. این موجودات معمولا بسیار نایاب هستند به طوری که پیدا کردن آن ها نیاز به هفته ها جستجو در جنگل دارد اما در میان آن ها می توان نمونه هایی را نیز پیدا کرد که به خاطر بی توجهی دانشمندان خیلی دیر پیدا شده اند. در ادامه لیستی از موجوداتی داریم که در سال 2013 کشف شده اند.

 

**مارمولک بی دست و پا

موجود تازه کشف شده , گونه های جدید حیوانات , اخبار گوناگون

 

این مارمولک نشان داد که برای پیدا کردن یک موجود جدید نیاز نیست به جنگل های دور دست سفر کرد و در شلوغ ترین نقطه شهری پر جمعیت نیز می توان گونه های عجیبی از حیوانات را پیدا کرد. این مارمولک عجیب در کنار فرودگاه شهر لس آنجلس پیدا شد و دانشمندان نام آن را "مارمولک بی پا" یا "بی دست و پا" گذاشتند. البته تنها راهی که می توان این مارمولک ها را از مار تفکیک داد نگاه به جنس و نوع حرکتشان است. این مارمولک ها رفتاری کاملا مشابه با هم نوعانشان دارند با این تفاوت که آن ها دست و پا ندارند.

 

** اپالوت

موجود تازه کشف شده , گونه های جدید حیوانات , اخبار گوناگون

 

دریا محلی است که دانشمندان هر چقدرهم درون آن جستجو کنند بازهم موجودات جدیدی را کشف می کنند که پیش از این اصلا با آن ها ارتباط نداشته اند. "اپالوت" ماهی خاصی است که چندی پیش در اندونزی برای اولین بار دیده شد. این ماهی به طور عجیبی  در کف دریا قدم می زند و رنگ بدنش که قهوه ای کمرنگ همراه با دایره های سیاه است باعث می شود تا کمتر توسط شکارچیان دیده شود. این ماهی اصلا ترسو نیست و وقتی یک شکارچی خشمناک را می بیند بیشتر اعتماد به نفس گرفته و به راهش ادامه می دهد. دانشمندان هنوز در حال بررسی این ماهی هستند.

 

**اورفرین

موجود تازه کشف شده , گونه های جدید حیوانات , اخبار گوناگون

 

گینه نو نقطه ای از زمین است که حیوانات بسیار زیادی در آن زندگی می کنند از این رو دانشمندان هر سال دست کم یک گونه جدید در میان میلیون ها حیوان این نقطه پیدا می کنند. چندی پیش نیز "اورفرین" که نوعی قورباغه بسیار ریز است در این محل پیدا شد. این قورباغه ها به قدری کوچک هستند که به راحتی می توانند درون یک سکه قرار بگیرند. محققان بزرگترین آن ها را 20 میلیمتر تخمین زده اند که از این جهت کوچکترین بندپایان دنیا به حساب می آیند. هنوز هم عده ای فکر می کنند 100 گونه ناشناخته در این کشور وجود دارد.

 

**اسفنج های چنگی

موجود تازه کشف شده , گونه های جدید حیوانات , اخبار گوناگون

 

در اعماق بسیار پایین اقیانوس و جایی که دیگر به نظر نمی رسد زندگی در آن جریان داشته باشد اسفنج های خاصی زندگی می کنند که تنها چند ماه است انسان ها آن را کشف کرده اند. این اسفنج ها در عمق 3000 متری هستند و شاید به آن ها اسفنج گفته شود اما بسیار با آن ها متفاوت هستند. این موجودات شاخک های بسیاری دارند که آن ها را شبیه به ساز چنگ کرده است و البته تمام فعالیت های زندگی آن ها مانند غذا خورن یا حرکت و ... با استفاده از این شاخک ها انجام می شود.

 

**عنکبوت ببری

موجود تازه کشف شده , گونه های جدید حیوانات , اخبار گوناگون

 

در سال 2013 یک موجود جدید به لیست تازه ها و البته خطرناک ها اضافه شد. این موجود که پس از مدتی به "عنکبوت ببری" شهرت پیدا کرد یکی از سمی ترین موجوداتی است که تا به حال بر روی زمین دیده شده است و میتواند انسان را با یک حرکت از پای در بیاورد. این عنکبوت 20 سانتی متر طول دارد و حالا دانشمندان بسیاری روی آن در حال تحقیق کردن هستند.
منبع:yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------