عجیب‌ترین سیستم‌های مالی در تاریخ +عکس



عجیب‌ترین سیستم‌های مالی در تاریخ +عکس

مارهای آهنی، چاقو و نمک از مهمترین پول های رایج در کشورهای باستان بوده است. آن ها به جای ضرب سکه یا چاپ اسکناس از این موارد برای داد و ستد استفاده می کزدند.

مارهای آهنی، چاقو و نمک از مهمترین پول های رایج در کشورهای باستان بوده است. آن ها به جای ضرب سکه یا چاپ اسکناس از این موارد برای داد و ستد استفاده می کزدند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، تبادل کالا و انجام خدمات از زمان انسان های اولیه بدون هزینه نبوده است از این رو نیاز به یک سیستم مالی در روابط انسانی دیده شده است که در طول تاریخ دچار تغییرات گسترده ای یوده. ملل مختلف در طی قرون سیستم مالی خود را داشته اند که البته برخی از آن ها بسیار عجیب بوده اند.

** سنگ های رای
یکی از عجیب ترین سیستم های مالی در تمام تاریخ به دوران باستان باز می گردد زمانی که تنها انسان ها سنگ را می شناختند. در این دوران پول ها از سنگ های بسیار بزرگی ساخته شده بودند که با یک سوراخ در میان آن ها نشانه گذاری می شدند. این سنگ ها هر کدام نزدیک به 3 متر طول و 8 تن وزن داشتند که حمل و نقل آن ها را بسیار سخت می کرد.

  عجیب‌ترین سیستم‌های مالی,اخبار گوناگون

"سنگ های رای" را هر کسی می توانست بسازد ولی نیاز به ریسک بالایی داشت چرا که ابتدا باید سنگی بزرگ پیدا می کردند سپس تراشیدنش آغاز می شد. معمولا در میانه کار سنگ به روی افراد می افتاد و آن ها را می کشت که در این صورت ارزش آن سنگ بالاتر می رفت.

** مارهای آهنی

  عجیب‌ترین سیستم‌های مالی,اخبار گوناگون

مردم غنا در سال های بسیار دور بیشتر کشاورز بودند و این باعث می شد در مزرعه با مارهای سمی روبرو شوند. آن ها برای ترساندن مارها قطعه های آهن را به شکل مار در می آوردند و در مزرعه قرار می دادند. پس از مدتی این مارهای آهنی به یک پول تبدیل شد که مردم از آن ها برای داد و ستد استفاده می کردند. این مارهای مصنوعی با توجه به جنسشان ارزش های متفاوتی داشتند.

** بومرنگ ایکس
"بومرنگ ایکس" یا "ضربدر کاتانگا" سیستم پولی جالب است که بیشتر در میان معدنچی های کنگو رواج داشت. این بومرنگ ها ریشه در تاریخ آفریقا دارند و نمونه هایی از آن ها نیز در مناطق باستانی کشورهای دیگر این قاره دیده شده است. جنس این پول از مس است و با توجه به وزنی که میان 1 تا 2 کیلو دارد ارزشش نیز فرق می کند. این پول ها معمولا در کارهای معدن نیز کمک می کردند و حتی امکان آن بود تا با استفاده از مسش وسیله های دیگر نیز ساخته شود.

 عجیب‌ترین سیستم‌های مالی,اخبار گوناگون

 ** پول های خوردنی
از دوران باستان نمک یکی از پول های رایج میان مردم بوده است و حتی کلمه دستمزد در انگلیسی "Salary" نیز از کلمه ای رومی به معنای مبادله با نمک آمده است. نمک بیشتر در غرب آفریقا و مناطق روم باستان استفاده می شد و تا سالیان سال نیز استفاده از آن رواج داشت. از دیگر موارد پول های خوردنی می توانیم به کاکائو در آمریکای مرکزی و چای در آسیا اشاره کنیم که در گذشته از آن ها استفاده می شد.
** چاقو

 عجیب‌ترین سیستم‌های مالی,اخبار گوناگون

 نزدیک به 2500 سال پیش در چین مردم با استفاده از چاقو خرید و فروش را انجام می دادند. در این دوران پادشاه چین اعلام کرده بود که مردم می توانند از چاقوهایشان به عنوان پول برای داد و ستد استفاده کنند. این چاقوها غالبا برنزی بودند و یک حلقه در انتهای آن ها وجود داشت. این نوع پول تا سال 200 پیش از میلاد نیز رواج داشت که به مرور منسوخ شد.

منبع:yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------