اهالی این روستا روی درخت زندگی می‌کنند +تصاویر



فیل‌های وحشی در میانمار مزارع و خانه‌ها را تخریب می‌کنند و حتی، به گفته روستاییان، عده‌ای را در سر راهشان کشتند.

به دلیل جنگل‌زدایی و گسترش زمین‌های کشاورزی، فیل‌های وحشی به دنبال منابع غذایی به شالیزارهای یکی از روستاهای میانمار حمله می‌کنند که باعث شده است ساکنین به خانه‌های درختی پناه بیاورند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , خانه های درختی

 

این فیل‌ها مزارع و خانه‌ها را تخریب می‌کنند و حتی، به گفته روستاییان، عده‌ای را در سر راهشان کشتند و خانواده‌های ساکن «کیات چانگ» در 100 کیلومتریِ شمال یانگون را مجبور کردند بالاتر از سطح زمین برای خود خانه‌هایی از بامبو و درخت بسازند. اکنون آن‌ها با شنیدن صدای پای فیل‌ها که معمولاً هفته‌ای چند بار اتفاق می‌افتاد، با کمک نرده بان به خانه‌های درختی‌شان می‌روند.

 

طبق گزارش سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد، کشور میانمار در فاصله سال‌های 1900 تا 2010 نزدیک به 20 درصد پوشش جنگلی خود را از دست داد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , خانه های درختی

 

به گفته‌ی صندوق جهانی حیات‌وحش، این کشور به لحاظ داشتن تعداد بسیار زیادی از فیل‌های وحشی آسیایی یکی از بزرگ‌ترین سکونتگاه‌های این حیوان در منطقه محسوب می‌شود. هرچند به خاطر از دست دادن زیستگاه، حرص بشر برای عاجشان و قاچاقچیانی که به خاطر صنعت گردشگری تایلند آن‌ها را مخفیانه مبادله می‌کنند، حیات این‌گونه‌ی در معرض خطر به‌شدت تهدید می‌شود.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------