مهمترین محاصره‌های تاریخ +عکس



محاصره ها را می توان از نظر طول زمانی و یا میزان اهمیت آن ها دسته بندی کرد. برخی مواقع نیز این شاخص ها در کنار یکدیگر قرار میگیرند.

قسطنطنیه

مهمترین محاصره‌های تاریخ , اخبار گوناگون

در سال 1453 این شهر تحت محاصره ای بسیار سنگین از سوی ترک ها قرار گرفت و البته تنها 6 هفته توانست در مقابل آن مقاومت کند. این محاصره شاید بسیار کوتاه بود اما راهی بود تا اسلام به کشورهای اروپایی نیز حرکت کند. همچنین این محاصره باعث شد تا راهی برای ازبین بردن امپراطوری روم که بیش از 1500 سال قدمت داشت به وجود آید.

استالین گراد

مهمترین محاصره‌های تاریخ , اخبار گوناگون

یکی از محاصره های بسیار معروف در طول تاریخ محاصره شهر استالین گراد در روسیه و در سال 1942 است. ارتش 16ام هیتلر این شهر را محاصره کرده بود و راه های ارتباطی با آن را بسیار تنگ کرده بود. در این محاصره که یک سال طول کشید نزدیک به 2میلیون نفر جان خودشان را از دست دادند و البته این آمار مربوط به تلفات هر دو جناح است. در پایان که شوروی پیروز این محاصره بود موتور کشورگشایی هیتلر به مشکل برخورد کرد و همچنین تنها 6 هزار نفر تز جمعیت چند میلیونی این شهر زنده ماندند.

یورک تاون

مهمترین محاصره‌های تاریخ , اخبار گوناگون

یکی دیگر از محاصره هایی که خیلی طول نکشید اما نتیجه های بسیار بزرگی داشت در سال 1781 در شهر یورک تاون آمریکا انجام شد. در این محاطره نیروی های آمریکایی و فرانسوی نزدیک به 9 هزار نیروی انگلیسی را به دام انداختند. در این محاصره که سه هفته بو طول انجامید 300 نفر از هر دو طرف جانشان را از دست دادند اما باعث شد تا انگلیسی ها از خاک آمریکا فرار کنند و این کشور به وجود آمد.

پاریس

مهمترین محاصره‌های تاریخ , اخبار گوناگون

45سال پیش از آن که جنگ جهانی اول اتفاق بیوفتد جنگی میان فرانسه  آلمان رخ داد که باعث شد زمینه های برای جنگ های جهانی باشد و همچنین دولت آلمان نیز تشکیل شد. در سال 1871 نیروهای آلمانی به مدت 4 ماه پاریس را محاصره کردند و فقر و البته نبود امکانات در این مدت در شهر باعث شد تا فرانسه جنگ را شکست خورده اعلام کند. این محاصره اولین جایی است که در ان از بالن برای ارتباط با بیرون شهر استفاده شد.

لنین گراد

مهمترین محاصره‌های تاریخ , اخبار گوناگون

شهر لنین گراد در سال 1941 مورد محاصره تقریبی نیروهای آلمانی قرار گرفت اما همیشه راه های ارتباطی آن با بیرون شهر باز بود. این شهر برای مدت 900 روز بمباران شد و این محاصره در سال 1944 تمام شد. این محاصره باعث شد تا بسیاری از نیروهای آلمانی در این منطقه جمع شوند ویکی از دلایل شکست هیتلر به وجود آید. میزان تلفات این محاصره بسیار سخت محاسبه می شود ولی نزدیک به 1.5 میلیون از شهروندان این شهر کشته شدند.
منبع:yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------