خوابیدن در تابوت؛ روش جدید درمانی برای خودکشی + تصاویر



در یک روش جدید برای درمان بیماران کره جنوبی، آن‌ها را درون تابوتی چوبی حبس می‌کنند.

ظاهراً این «تجربه مرگِ» آزمایشی به افراد کمک می‌کند تا اگر در لحظات آخر زندگی‌شان بودند، به یاد این تجربه افتاده و قدر زندگی را بهتر بدانند. در طی سال‌های گذشته درصد خودکشی در کره جنوبی در حال افزایش بوده است و تقریباً روزی 40 نفر دست به خودکشی می‌زنند. متخصصین معتقدند که جو فوق‌العاده رقابتی حاکم بر فضای کشور باعث افسردگی و خودکشی شهروندان می‌شود.

 

اخبار,اخبار گوناگون,خوابیدن در تابوت

 

طبق اظهارات مرکز درمانی سئول هویوون راه‌حل مقابله با این بحران در درمان از طریق تجربه مرگ امکان‌پذیر است. کسانی که برای درمان به این موسسه مراجعه می‌کنند از همه اقشار جامعه هستند؛ دانش‌آموزانی که در مدرسه تحت‌فشار قرار دارند، والدین سالخورده‌ای که تنها شده‌اند و افراد مسنی که به لحاظ مالی باری بر دوش خانواده خویش ‌اند (!). شرکت‌کنندگان همگی لباس‌های سفید (کفن) به تن می‌کنند و درون تابوت‌هایی که به‌ردیف چیده شده‌، می‌خوابند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,خوابیدن در تابوت

 

در کنار هر تابوت یک میز کوچک، یک خودکار و برگه قرار داده‌شده است. شرکت‌کنندگان درون تابوت دراز کشیده و به سخنان جیونگ یونگ مام گوش می‌دهند. جیونگ سابقاً کارگر بخش کفن‌ودفن بود و اکنون رییس این مرکز درمانی است. او به بیماران می‌گوید: آن‌ها باید سختی‌های زندگی را به‌عنوان بخشی از زندگی پذیرا باشند و سعی کنند حتی در سخت‌ترین لحظات به دنبال شادی باشند. سپس دانش آموزان بلند می‌شوند، وصیت‌نامه‌ای برای عزیزانشان می‌نویسند و برای دیگران یا صدای بلند می‌خوانند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,خوابیدن در تابوت

 

اخبار,اخبار گوناگون,خوابیدن در تابوت

 

زمانی که لحظه مرگ فرضی فرامی‌رسد، به آن‌ها گفته می‌شود که اکنون زمان رفتن به دنیای دیگر است. در این هنگام شمع‌ها را روشن می‌کنند و «فرشته مرگ کره ای» وارد اتاق می‌شود و درب تک‌تک تابوت‌ها را می‌بندد. هر فرد باید ده دقیقه در تابوت بماند و به ایده «پوچی» (!) پس از مرگ فکر کند و از دنیای بیرون به زندگی بیندیشد. دانش آموزان می‌گویند زمانی که از تابوت بیرون می‌آیند احساس تازگی و آزادی می‌کنند.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------