این کشورها بیشترین توریست‌ها را برای درمان دارند+تصاویر



اخبار گوناگون - این کشورها بیشترین توریست‌ها را برای درمان دارند+تصاویر

توریست درمانی (Medical tourism) به افرادی گفته می شود که به منظور استفاده از خدمات درمانی و پزشکی به یک کشور سفر می کنند. نگاهی داریم به کشورهایی از جهان که هرساله بیشترین توریست‌های درمانی را دارند.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده هر ساله بیش از 7 میلیون نفر در سراسر جهان به منظور استفاده از خدمات درمانی به کشوری دیگر سفر می کنند. سازمان بین المللی Patients Beyond Borders پیش بینی کرده که صنعت توریست درمانی بیش از 40 میلیارد دلار ارزش دارد.

مردم کشورهای بسیاری به دلیل عدم وجود یک سری از درمان های خاص ناچار هستند تا برای درمان به کشورهای پیشرفته تر در زمینه پزشکی سفر کنند اما بسیاری نیز با وجود فراهم بودن درمان به صورت محلی به دلیل درمانی ارزان تر به کشوری دیگر سفر می کنند.

 

برای مثال در صورتی که هزینه یک عمل جراحی در آمریکا 50 هزار دلار باشد همان عمل در کشور هند در حدود 13 هزار دلار هزینه خواهد داشت. این کاهش هزینه ای در حدود 75 درصد است که می تواند برای افراد بسیاری مهم باشد. بسیاری از درمان های ارزان تر انجام شده در کشورهایی همانند هند با همان کیفیت و دقت اجرا در کشورهایی همانند آمریکا است.

در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به 10 کشور برتر جهان در زمینه جذب توریست های درمانی.
منبع این گزارش آخرین اطلاعات منتشر شده توسط سازمان Patients Beyond Borders است.

کاستا ریکا
سالانه 50 هزار نفر
کشوری که شاید برای خدمات درمانی اش آن چنان شناخته شده نباشد، در هر سال نزدیک به 50 هزار نفر توریست برای استفاده از خدمات درمانی کوستا ریکا واد این کشور می شوند. بیشتر خدمات مورد نظر دندان پزشکی و جراحی است. این رقم نزدیک به 15 درصد از کل توریست های این کشور است که رقم قابل توجهی محسوب می شود.

اخبار ,اخبار گوناگون ,توریست درمانی


تایوان
سالانه 90 هزار نفر
هزینه درمان و بهداشت در کشور تایوان نزدیک به 50 درصد کم تر از کشورهایی همانند آمریکا است به همین دلیل این کشور توانسته در زمینه جذب توریست های درمانی موفق باشد.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,توریست درمانی

ترکیه
سالانه 110 هزار نفر
بیشتر افرادی که به منظور درمان به ترکیه سفر می کنند استفاده از امکانات چشم پزشکی این کشور است. ترکیه در زمینه جراحی های چشم بسیار ارزان قیمت است. هزینه درمان در این کشور گاهی تا 60 درصد از آمریکا ارزان تر است.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,توریست درمانی


برزیل
سالانه 180 هزار نفر
برزیل مرکز جذب توریست هایی با هدف جراحی های زیبایی است. این کشور سالانه 180 هزار نفر توریست درمانی را جذب می کند که بیشتر به منظور انجام جراحی های پلاستیک وارد این کشور می شوند. هزینه های عمل های جراحی در کشور برزیل نزدیک به 60 درصد کمتر از هزینه ها در کشور آمریکا است.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,توریست درمانی


مالزی
سالانه 250 هزار نفر
کشور مالزی در زمینه های مختلف پزشکی از کشورهای بسیار دیگری ارزان تر است. اما یکی از شناخته ترین سرویس ها درمانی ارایه شده در این کشور درمان سوختگی است. مالزی در هر سال افراد زیادی را که دچار سوختگی های شدید شده اند را به بهترین نحو درمان می کند.

اخبار ,اخبار گوناگون ,توریست درمانی


هند
سالانه 400 هزار نفر
هند در هر سال بیش از 400 هزار نفر توریس درمانی دارد، بیشترین موارد مراجعه مربوط به بهداشت دهان و دندان می شود. هزینه خدمات درمانی در این کشور تقریبا 90 درصد از سایر کشورها ارزان تر است. هند سالانه رشدی 30 درصدی را در تعداد توریست های درمانی تجربه می کند.

اخبار ,اخبار گوناگون ,توریست درمانی


سنگاپور
سالانه 610 هزار نفر
سنگاپور کشوری است که در زمین درمان و تشخیص سرطان به شدت معروف است. این کشور به تازگی مرکز تحقیقاتی بیو تکنولوژی به ارزش 300 میلیون دلار افتتاح کرده که به پیشرفت علم پزشکی این کشور کمک می کند.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,توریست درمانی


آمریکا
سالانه 800 هزار نفر
با اینکه آمریکا یکی از گران ترین کشورها در زمینه درمان استما با این حال سالانه بیش از 800 هزار نفر برای درمان به این کشور سفر می کنند. این کشور در زمینه امکانات و تجهیزات پزشکی یکی از برترین کشورها است.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,توریست درمانی

مکزیک
سالانه 1 میلیون نفر
مکزیک شاید در زمینه علم و تکنولوژی چندان پیشرفته نباشد اما به دلیل موقعیت خاص و نزدیکی این کشور به آمریکا هر سال بیش از 1 میلیون نفر به منظور دریافت خدمات درمانی به مکزیک سفر می کنند. هزینه های درمان در مکزیک از 15 تا 50 درصد ارزان تر از آمریکا است.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,توریست درمانی


تایلند
سالانه 1 میلیون و 200 هزار نفر
تایلند مرکز تعدادی از بهترین خدمات درمانی در آسیا است. این کشور در سال 2012 بیش از 1 میلیون نفر توریست درمانی داشته است. یکی از سرویس های معروف این کشور مراکز استراحت و توانبخشی است که با هزینه ای بسیار کم بهترین سرویس ها را ارایه می دهند.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,توریست درمانی

اخبار گوناگون - بازار خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------