خطرناکترین حیوانی که در این فصل سال از خواب بیدار می‌شود + تصاویر



اخبار گوناگون - خطرناکترین حیوانی که در این فصل سال از خواب بیدار می‌شود + تصاویر

پژوهشگران از احتمال خطر گزش توسط خزندگان در این فصل از سال خبر دادند زیرا در این هنگام از سال بسیاری از حیوانات از خواب بیدار می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دام‌پزشکان هشدارمی‌دهند که در این فصل سال افراد به ویژه در مناطق روستایی در معرض خطر مار زدگی بیشتر از هر زمان دیگر سال قرار دارند.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,خطرناکترین حیوان

 

گفتنی است، با افزایش دما و شروع ریزش باران‌های بهاری مار‌ها مخفیگاه‌های خود را ترک نموده، انسان‌ها و حتی حیوانات را مورد گزش قرار می‌دهند.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,خطرناکترین حیوان

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، عدم رسیدگی ضروری به درمان فرد یا حیوان مورد گزش واقع شده بسته به نوع مار می‌تواند بسیار خطرناک و مرگ آور باشد و در عرض 24 ساعت نارسایی شدید کلیوی ایجاد کند.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,خطرناکترین حیوان

 

در برخی از کشور‌های دنیا درمان گزش توسط مار بسیار گران است و هزینه ی بستری و درمان‌ها حتی ممکن است چندین هفته به طول بینجامد و تا 50 هزار دلار قیمت دارد.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,خطرناکترین حیوان

 

پزشکان کنترل دقیق والدین بر کودکان و همین طور اجتناب از رفتن مکان‌های متروکه مانند مرداب‌ها، باتلاق‌ها، بیشه‌ی جنگل‌ها و نشستن بر روی سنگ‌ها در مناطق کویری را به افراد توصیه می‌کنند.

 

در صورت مشاهده مار و یا مورد گزش قرار گرفتن لازم است نمونه‌ی سم و یا خود مار برای بررسی نوع مار و میزان سمیت به همراه بیمار سریعا به مکان‌های درمانی انتقال یابند.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------