وسایلی که 100 سال است تغییر نکرده اند +عکس



اخبار گوناگون - وسایلی که 100 سال است تغییر نکرده اند +عکس

تکامل یکی از عناصری است که در دنیای ما همیشه حکمفرما بوده است ولی گاهی اوقات این تکامل شامل وسایل مختلف نمی شود. در دنیا مواردی دیده می شود که 100 سال است تغییر نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در طول تاریخ انسان ها در حال پیشرفت و تکامل بوده اند. از همین رو اختراعات بسیار زیادی انجام داده اند و بعضی از آن ها تنها در طول زمان تکمیل شده اند.

قطار
این که در چه قرنی قطارها برای اولین بار ساخته شدند بر هیچ کسی معلوم نیست اما این نکته قابل مشاهده است که در طول این سال ها تغییر زیادی در آن ها ایجاد نشده. تنها سوخت زغال سنگ با دیزل و یا برق عوض شده است و حتی ریل هایی که این روزها قطارها بر روی آن حرکت می کنند نیز مربوط به سالیان سال پیش است.

اخبار ,اخبار گوناگون ,قطار


تلفن های سیمی
تلفن ها در طول تاریخ پیشرفت های بسیار زیادی داشته اند و نتیجه ان ها نیز همین تلفن ها همراه هستند که این روزها بسیاری از کارهای ما را انجام می دهند. اما ماهیت تلفن های سیم دار عوض نشده است. از همان زمان که گراهام بل تلفن را اختاع کرد ماهیت اصلی تلفن تغییری نداشته است و تنها ظاهر آن عوض شده است.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,قطار

اسلحه
یکی دیگر از وسایلی که این روزها از آن استفاده می شود ولی تغییر زیادی نداشته اسلحه ها هستند. مکانیز اصلی این وسیله از همان ابتدا شکلی گلوله ها بوده است و تنها تغییراتی بسیار کوچک در طول تاریخ بر روی آن ها انجام شده است. این بدین معنی است که یک سرباز از سال 1900 می تواند از اسلحه های امروزی بدون هیچ مشکلی استفاده کند.

اخبار ,اخبار گوناگون ,قطار


اتو
صاف کردن و مرتب کردن لباس ها از دست هیچ وسیله به جز اتو بر نمی اید و این وسیله نیز از سالیان سال پیش به همین صورت بوده است. اتوهای جدید با استفاده از برق کار می کنند در حالی که در گذشته باید آن ها را با استفاده از اجاق و یا آتش گرم می کردند. با این حال این وسیله در طول تاریخ تنها با فناوری حرکت کرده است ولی تحت تاثیر تغییرات زیاد قرار نگرفته است.

اخبار ,اخبار گوناگون ,قطار


لامپ
شاید بدون تغییرترین وسیله ای که بتوانید این روزها پیدا کنید لامپ هایی هستند که همه روزه از آن ها استفاده می کنیم. از همان ابتدا که ادیسون حباب لامپ را اختراع کرد تا به امروز مکانیز و حتی در اکثر مواقع شکل آن نیز حفظ شده است. تنها تغییری که در این وسیله ها می توانیم ببینیم کم مصرف شدن آن است. 

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,قطار

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------