سرقت اعضای بدن برای رسیدن به ثروتی جادویی +تصاویر



ساکنین روستایی در تانزانیا به دلیل زال تن بودن اعضای بدنشان توسط سودجویان و افراد با نفوذ هموطنشان به سرقت می رود.

 بر اساس یک خرافه قدیمی در شرق آفریقا استخوان های انسان هایی که رنگ مو و پوست آنها روشن است بسیار مقدس است و هر کسی صاحب یکی از استخوان های آنان شود ثروتی جادویی و مادام العمر را برای خود رقم می زنند.

اخبار,اخبار گوناگون,سرقت اعضای بدن برای رسیدن به ثروتی جادویی

 طمع ثروت و شهرت بین خانواده‌های تانزانیایی باعث شده افراد زال‌تن در تانزانیا مانند حیوان شکار شوند. این خانواده‌ها عزیزان خود را قربانی تجارت برخی از پرنفوذترین افراد کشور می‌کنند.

در آنجا این باور وجود دارد که اعضای بدن افراد زال‌تن برای یک شخص ثروت یا شانس میاورد، و از این رو مردم مشتاق‌اند تا بین سه تا چهار هزار دلار برای دست یا پا و تا 75 هزار دلار برای یک مجموعه کامل بپردازند. حمله مردم به افراد زال‌تن برای قطع کردن دست ، انگشت  و یا پای آن‌ها اقدامی رایج در تانزانیاست که البته منجر به فلج کردن یا کشته شدن آن‌ها می‌شود.
 
آمارها نشان می‌دهد از زمان شروع این حملات، 74 نفر کشته و 59 نفر نیز جان سالم از حملات به دربردند. اما افراد زال‌تنی که مرده‌اند نیز در امان نیستند: 16 مورد حمله به قبر آن‌ها نیز گزارش شده است.
 
این ارقام تنها مربوط به آمار ثبت شده است.
 
در میان این قربانیان پندو امانوئل نوندی، دختری چهارساله است که در ماه دسامبر از خانه‌اش ربوده شده است.
 
پدر و عموی او در همین ارتباط دستگیر شده‌اند. اما علی‌رغم پاداش 1.130 یورویی و وعده‌ی همکاری پلیس با مجرم، او هنوز پیدا نشده است.
 
مؤسسات خیریه فعال در آن منطقه چندان امیدی ندارند که او سالم به خانه برگردد. اما با توجه به اتفاقات مشابه، پایانی تلخ در انتظار اوست.
 
موییگولو ماتوناژ تنها 10 سال سن داشت که دو مرد هنگام برگشت از مدرسه به او حمله کردند. آن‌ها دست چپ او را قطع کرده، سپس به جنگل برگشتند تا پاداش خود را بگیرند. موییگولو پس از حادثه‌ای که در  ماه فوریه سال 2014 برایش رخ داد به سی ان ان گفت: "من را عین یک بز گرفته بودند. بزی که می‌خوان سرش رو از تنش قطع کنند". 

اخبار,اخبار گوناگون,سرقت اعضای بدن برای رسیدن به ثروتی جادویی

 آن دو مرد در این پرونده غریبه بودند. پیش از آن، او هرگز آن‌ها را ندیده بود. البته پدر او نیز می‌توانست متهم این پرونده باشد، چرا که 30 دقیقه تاخیر در اعلام ربوده شدن دخترش داشت.
 
بنا به گزارش سازمان ملل، در فوریه 2013، یک زن 38 ساله‌ی زال‌تن زمانی که در خانه خوابید بود توسط شوهرش و چهار مرد دیگر مورد حمله قرار گرفت. دختر هشت ساله آن‌ها پدرش را دید که با دست مادرش از خانه خارج می‌شود.
 
افراد زال‌تن در تانزانیا از ترس طمع چند صد دلاری سودجویان – سه برابر حداقل دستمزد کارگران در تانزانیا – در خطر جدی حتی از طرف خانواده‌هایشان قرار دارند.
 
جوزفات تورنر، فعال حقوق افراد زال‌تن می‌گوید: "حالا که والدین نیز درگیر این حملات شده‌اند، باید دنبال راه‌حلی جدی باشیم. به چه کسی می‌توان اعتماد کرد؟ واقعا نمی‌دانیم دشمن ما کیست."

چگونه کسی میتواند با استخوان های من به خود ثروتمند بگوید؟ من ثروتمند هستم ، نه آنها . این ها استخوان های من هستند. این کار شیطان است. 

اخبار,اخبار گوناگون,سرقت اعضای بدن برای رسیدن به ثروتی جادویی

  گفتنی است مردم تانزانیا بر این باورند که افراد زال‌تن، روح‌هایی هستند که بدنشان برای شما ثروت، قدرت و شانس به ارمغان می‌آورند. ماهیگیران اعتقاد دارند که اگر موی افراد زال‌تن را در تور ماهیگیری خود بیاندازند، ماهی بیشتری صید می‌کنند.

در حال حاضر برخی از اعضای یک اجمن حمایت از کودکان و افراد "زال تن" افراد معلول شده بر اثر این حملات وحشیانه را برای دریافت عضو مصنوعی و پروتز به لس آنجلس منتقل کرده اند.

دختر  ساله16، که پا و انگشتان  او توسط سارقان ربوده شد اکنون در لس آنجلس آماده دریافت عضو مصنوعی پروتزی است. 


به گفته وی در یک مصابه تلوزیونی در شبکه "سی ان ان " وی در حالی که خواب بود با تزیق مخدری قوی بیهوش و ربوده شد ووقتی بهوش امد که پا و دو انگشت دستش قطع شده بود. 

اخبار,اخبار گوناگون,سرقت اعضای بدن برای رسیدن به ثروتی جادویی

  

نژاد زال تن قربانیان تجاوز وحشیانه در برخی از کشورها در شرق آفریقا، هستند که نیاز به حمایت و تامین امنیت از جانب دولت و پلیس دارند.

اخبار,اخبار گوناگون,سرقت اعضای بدن برای رسیدن به ثروتی جادویی


اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران جوان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------