گران ترین بدلکاری های جهان+تصاویر



از زمانی که فیلم های سینمایی در جهان به شهرت رسیدند، سازندگان بسیاری در تلاش بوده اند تا استفاده از بدلکاری های خطرناک فیلم هایی پرهیجان را به مخاطبانشان ارایه دهند.

در بسیاری از فیلم های قدیمی و جدید کارگردان ها ترجیح می دهند تا صحنه های اکشن و پرهیجان را به صورت واقعی اجرا کنند تا به جذابیت صحنه ها افزوده شود. این روش در گذشته با توجه به محدودیت تکنولوژی کامپیوتری و زیبایی بیشتر صحنه های واقعی بسیار معمول تر بود، اما در سال های اخیر با توجه به این که بسیاری از کامپیوترها می توانند صحنه هایی بسیار واقعی را بازسازی کنند کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از گران ترین بدلکاری های انجام شده در سینمای جهان.

Cliffhanger
فیلمی ساخته شده در سال 1993 که در زمان انتشار خود توانست به دلیل استفاده بدلکاری واقعی در ساخت صحنه هایی به شدت خطرناک به شهرت بسیار بالایی دست یابد. در یکی از قسمت های این فیلم بازیگران در میان دو هواپیما با استفاده از یک طناب جا به جا شدند، بدلکاری ای که با توجه به سرعت بالای هواپیماها، اکسیژن کم و خطرات بسیار در میان خطرناک ترین ها قرار می گیرد. فیلم برداری این صحنه از فیلم با توجه به خطر بسیار زیاد و احتمال حادثه در میان گران ترین صحنه های اکشن زمان خود قرار گرفت. 

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین بدلکاری های جهان

 
جیمز باند (1977)
فیلم های جیمز باند همیشه در میان پر هیجان ترین فیلم های اکشن قرار داشته اند وساخت آن ها نیز با هزینه ها و دشواری بسیاری همراه بوده است. یکی از جالب ترین بدلکاری های انجام شده به این سری فیلم ها مربوط به جیمز باند سال 1977 می شود که در آن یک اسکی باز و بدلکار حرفه ای پس از طی مسافت طولانی با اسکی از دره ای به پایین پریده و چتر خود را باز کرد. فیلم برداری این صحنه مدت زیادی آماده سازی نیاز داشت و در زمان خود گران ترین بدلکاری انجام شده شناخته می شد.  

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین بدلکاری های جهان

  ماموریت غیر  – Ghost Protocol
یکی از جدیدترین فیلم های سری ماموریت غیر ممکن یکی از جالب ترین و خطرناک ترین بدلکاری ها را در خود جای داده بود. در این صحنه از فیلم تام کروز با استفاده از امکانات امنیتی بسیار به صورت واقعی از برج خلیفه دبی بالا رفت. فیلم برداری این صحنه نیازمند ماه ها تمرین و آماده سازی بود به همین دلیل بودجه کلی ساخت آن به بیش از 150 میلیون دلار رسید.  

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین بدلکاری های جهان

ترمیناتور 2
یکی از معروف ترین فیلم های اکشن که به عنوان بهترین فیلم سری ترمیناتور نیز شناخته می شود در زمان خود از بدلکاری های بی نظیر و فوق العاده خطرناکی استفاده کرد. در یکی از صحنه های این فیلم یک هلیکوپتر در حال تعقیب یک کامیون بود که باید مانورهای خطرناک بسیاری را نیز در مسیر انجام می داد. 

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین بدلکاری های جهان

 شوالیه تاریکی
آخرین فیلم سه گانه جدید بتمن توسط کریستوفر نولان ساخته شده است. این کارگردان در فیلم های خود سعی می کند تا حد امکان از صحنه های واقعی استفاده کند و سری بتمن نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. در اولین دقایق این فیلم صحنه ای از ربوده شدن یک هواپیما در هوا را می بینیم که در نوع خود کاملآ بی نظیر و هیجان آور است. کل این صحنه به صورت واقعی ساخته شده است. 

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین بدلکاری های جهان

 مرد عنکبوتی (2012)
سری جدید فیلم مرد عنکبوتی از بدلکاری های بسیاری برخوردار است، اما جالی ترین آن صحنه های طناب بازی مرد عنکبوتی است که به کلی به شکل واقعی فیلم برداری شده است. ساخت این صحنه ها هزینه های بسیاری را برای تیم سازنده به همراه داشت. 

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین بدلکاری های جهان

 The Matrix Reloaded
سری فیلم های ماتریکس در زمان خود در میان بهترین فیلم های اکشن قرار داشتند و توانستند باعث شوند تا استاندارد این گونه فیلم ها به شدت افزایش یابد.

صحنه معروف تعقیب و گریز اتوبان در دومین فیلم ماتریکس در اتوبان مصنوعی مخصوصی فیلم برداری شد که صرفآ برای این فیلم ساخته شده بود. در این صحنه بیش از 300 خودرو به کلی نابود شد.  

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین بدلکاری های جهان

Inception
یکی از معروف ترین فیلم های ساخته شده توسط "نولان"  صحنه های اکشن و خطرناک بسیاری را در خود جای داده بود. این فیلم در بسیاری از قسمت ها از کامپیوتر در ساخت صحنه های مورد نظر استفاده کرده بود اما با این حال بسیاری از بخش ها هم در واقعیت ساخته شده بود.

صحنه راهروی بدون جاذبه این فیلم که در نوع خود بی نظیر است به کلی در یک راهروی مدل ساخته شده فیلم برداری شده است و ساخت آن نیازمند تمرین بسیار توسط بازیگران بود. این صحنه کوتاه توسط 500 نفر و در طول سه هفته فیلم برداری شد.  

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین بدلکاری های جهان

مرد آهنین 3
سری فیلم مرد آهنین در چند سال گذشته توانسته به کمک بازیگر مشهور و داستان جذاب هالیوودی به شهرت و طرفداران بسیاری دست یابد. در آخرین قسمت از سه گانه این فیلم یکی از صحنه های مشهور مربوط به سقوط آزاد از هواپیما می شود که در آن 15 چتر باز حرفه ای نقش داشتند. برای فیلم برداری این صحنه بدلکاران 15 بار پرش خود را انجام دادند. 

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین بدلکاری های جهان

 بن هور
فیلمی ساخته شده در سال 1959 که با توجه به زمان در میان بهترین فیلم ها قرار گرفت. در یکی از قسمت های این فیلم مسابقه اسب سواری بزرگی در حال برگزاری است که  ساخت آن در سال 1959 هزینه ای برابر با 4 میلیون دلار به همراه داشت، یعنی یک چهارم بودجه کل فیلم. 

اخبار,اخبار گوناگون,گران ترین بدلکاری های جهان

 
اخبار گوناگون - بازار خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------