بزرگترین هواپیمای جهان در تهران(+عکس)



اخباگوناگون - بزرگترین هواپیمای جهان در تهران(+عکس)

خوشبختانه در کشور ما با پیشرفت بخش‌های فرودگاهی باعث شده تا هواپیمایی امارات با غول پیکرترین هواپیمای مسافربری دنیا یعنی ایرباس 380 در هشتم مهرماه عازم ایران شود

طبق آخرین آمارها در سال 2014 فقط 41 فرودگاه توانایی پذیرش ایرباس A380 را دارند. حالا یکی از این ایرباس‌های پهن‌پیکر قرار است امروز در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین می‌نشیند. این ایرباس که متعلق به شرکت هواپیمایی امارات است، با حدود 200 مسافر به مقصد ایران پرواز می‌کند.

ایرباس 380 یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای دو طبقه مسافربری جهان است که لقب غول‌پیکرترین هواپیمای مسافربری جهان را یدک می‌کشد که تا 550 مسافر را حمل کند و برای نشست و برخاست به فرودگاه‌های مجهز، به باند پروازی با طول بسیار بالا، راه‌های خزش عریض، جت‌وی‌های (JetWay) مخصوص برای تخلیه مسافران طبقه دوم و امکانات اضطراری ویژه نیاز دارد.

خوشبختانه در کشور ما با پیشرفت بخش‌های فرودگاهی باعث شده تا هواپیمایی امارات با غول پیکرترین هواپیمای مسافربری دنیا یعنی ایرباس 380 در هشتم مهرماه عازم ایران شود زیرا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) می‌تواند به راحتی این هواپیما را پذیرش کرده و به مسافران و خدمه پرواز آن سرویس دهد.

در سراسر جهان بیشتر از چهل هزار فرودگاه ساخته شده که طبق آخرین آمارها در سال 2014 فقط 41 فرودگاه توانایی پذیرش ایرباس A380 را دارند و فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان چهل و دومین فرودگاه در سطح جهان بوده که قابلیت پذیرش این هواپیما را پیدا کرده است و ورود ایرباس A380 به فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز یک تحول جدید در صنعت حمل و نقل هوایی جمهوری اسلامی ایران است.

اما چرا ورود غول‌پیکر‌ترین هواپیمای مسافربری جهان به ایران برجسته شد؟

این روزها ترافیک هواپیماهای عبوری از آسمان کشورمان نسبت به سال گذشته دو برابر شده و باتوجه به ایمنی آسمان ایران شرکت‌های هواپیمایی دارنده ایرباس A380 برای ایمن بودن مسافران و همچنین عدم ایجاد مشکل برای این هواپیما پروازهای خود با A380 را از فراز ایران انجام می‌دهند، اما برخی از رسانه‌های غربی از عدم توانایی ایران برای سرویس دهی به این هواپیما در شرایط اضطراری پرواز در کشورمان خبر می دهند که نشست و برخاست ایرباس A380 هواپیمایی امارات در فرودگاه امام خمینی تهران این شبهه را از بین می‌برد.

نکته دوم اینکه تنها حدود یک هزارم فرودگاه‌های جهان به امکانات مناسب برای پذیرش ایرباس A380 مجهز شده‌اند و اینکه نام کشور ما در بین کشورهای پذیرنده ایرباس A380 قرار گرفته نمایانگر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در صنعت حمل و نقل هوایی و به‌ویژه بخش‌های فرودگاهی است.

مضاف بر این دو علت با توجه به گسترش روز افزون طرح شهر فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و تبدیل این فرودگاه به قطب ترانزیت هوایی منطقه و برای جلب نظر شرکت‌های هواپیمایی خارجی نسبت به انجام پرواز به ایران با ایرباس A380 که بیش از 500 مسافر را حمل می‌کند، برجسته کردن این خبر امری قابل توجه محسوب می‌شد.

طبق اعلام برنامه پروازی این شرکت، ایرباس A380 امروز ساعت 16 در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به زمین خواهد نشست. قیمت تخمینی این هواپیما در سال 2006، 296 تا 316 میلیون دلار بوده است.

اخبار,اخباگوناگون,بزرگترین هواپیمای جهان

اخبار,اخباگوناگون,بزرگترین هواپیمای جهان

اخباگوناگون - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------