این خانه تله موش ارواح است! + عکس



در ایالت کالیفرنیا در آمریکا و در حومه شهر سن خوزه، یک عمارت زیبا و بزرگ که توسط باغ هایی احاطه شده است، وجود دارد. شاید از نگاه اول وقتی از بیرون به آن نگاه می کنیم، این خانه مثل میلیون ها خانه معمولی دیگر باشد اما داخل آن داستان دیگری دارد. با ما همراه شوید. 

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از لست سکند، این خانه متعلق به شخصی به نام سارا وینچستر (Sarah Winchester) بود و مطمئنا یکی از عجیب‌ترین خانه‌هایی است که تا به حال ساخته شده است. این عمارت زیبا و دیدنی ۱۶۰ اتاق دارد و در آن از عجایب معماری استفاده شده است و به عبارت دیگر مملو از سورپرایز های معماری و هنری است، پله هایی که انتهای آن ها به سقف و یا دیوار بتنی می رسد، درهایی که به ارتفاعات شیب دار باز می شوند، پنجره هایی که به اتاق های دیگر باز می شوند یا سقف نورگیری که بین اتاق ها ساخته شده است…! اینها نمونه هایی از عجایبی هستند که در ساخت این خانه به کار رفته اند. ده‌ها مورد غیر عادی دیگر در این خانه وجود دارند که سازنده آن را مجبور کرد تا ۳۸ سال تمام به ساخت این خانه ادامه دهد.

 

داستان ساخت خانه وینچستر در کالیفرنیا از مرگ ویلیام ویرت وینچستر همسر سارا وینچستر، در سال ۱۸۸۱ شروع می شود. مرگ او باعث شد تا ثروت بسیار زیادی به همسر بیوه اش یعنی سارا برسد طوری که بیشتر از ۲۰ میلیون دلار پول و ۵۰ درصد سهام شرکت به او رسید به گونه ای که سارا وینچستر روزی ۱۰۰۰ دلار درآمد داشت.

 

این پول در آن دوران مقدار بی نهایت زیادی محسوب می شد اما برای سارا ثروت اهمیتی نداشت، هیچ چیز نمی توانست مرهم درد و رنج های او باشد. ۱۵ سال قبل تر، سارا در طی یک حادثه،دختر نوزادش را از دست داده بود و از دست دادن همسرش تراژدی بزرگ دیگری بود که در زندگی او اتفاق افتاد و باعث شد عمیقا دچار شوک شود. در واقع او در طی مدت ۱۵ سال، خانواده اش را از دست داده بود.

 

این غم و اندوه شدید و فکر کردن به تمام این درد و رنج ها باعث شد تا سارا وینچستر به پیش شخصی که مدیوم بود (شخصی که توانایی خارق العاده ای دارد) برود تا از زبان او دلیل این اتفاقات را بشنود. آن شخص به سارا گفت که روح افرادی که بوسیله تفنگ های ساخت کارخانه همسرش کشته شده اند، خانواده ی وینچسترها را تسخیر کرده است و مرگ دختر و همسر او هم به همین دلیل بوده است. بعد از آن، این شخص به سارا پیشنهاد داد که به غرب شهر برود و برای این ارواح عمارت باشکوهی بسازد و هیچ وقت هم از ساختن آن دست نکشد و این دقیقا همان کاری بود که سارا انجام داد. وی در منطقه سن خوزه کالیفرنیا یک ملک خرید و شروع به ساختن خانه ای در آن کرد.

 

جالب است بدانید که سارا ذره ای از معماری آگاهی نداشت و در این مورد هیچ چیز نمی دانست، اما هر روز صبح که از خواب بیدار می شد، طرح و نقشه خود را روی کاغذ می کشید و به معمار نشان می داد. نقشه هایی که سارا برای ساختن خانه وینچستر در کالیفرنیا به معمار می داد، نقشه هایی بی نظم و در هم بودند. این نقشه های یک ویژگی به خصوصی داشتند از جمله در و پنجره هایی بودند که به ناکجا آباد ختم می شدند. همه این ها باعث شد تا معماری این خانه معماگونه و پر ابهام باشد. یکی از تئوری هایی که در مورد دلیل سارا برای ساختن چنین خانه ای وجود دارد این است که او سعی کرده تا ارواح را به گونه ای رد کند و آن ها را در این خانه ی پر پیچ و خم و هزارلا گیر بیندازد. اما واقعا هنور مشخص نیست که سارا دقیقا می خواسته به چه چیزی دست پیدا کند و چرا این کارها را انجام داده است.

 

شاید دلیل ساخت خانه وینچستر در کالیفرنیا ارواح بوده اند و شاید هم خیلی ساده تر از آن، سارا به دنبال یک سرگرمی بود تا بتواند غم و دردهایش را از فراموش کند.

 

این خانه در زمان خود یکی از پیشرفته ترین خانه ها محسوب می شده و در آن از انواع اشیای مدرن و گران استفاده شده است. مبلمان و لوسترهایی از طلا و نقره، پارکت هایی که تماما کار دست هستند، چراغ های شیشه ای و درهای نقره و برنز آلمانی همگی از اجزای تشکیل دهنده این خانه هستند.

 

ساخت این عمارت بی وقفه ۳۸ سال ادامه پیدا کرد تا روزی که سارا وینچستر روزی در خواب در ۵ سپتامبر ۱۹۲۲ این دنیا را ترک کرد. تخمین زده شده که او چیزی حدود ۵٫۵ میلیون دلار صرف ساختن این خانه کرده hsj. اصلا جای تعجب نیست که خانه وینچستر در ایالت کالیفرنیا به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود و در سال ۱۹۲۴ توانست لقب «خانه اسرارآمیز» را از آن خود کند.

 

  اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,خانه تله موش ارواح

 

  اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,خانه تله موش ارواح

 

  اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,خانه تله موش ارواح

 

  اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,خانه تله موش ارواح

 

  اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,خانه تله موش ارواح

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------